Visdocumenten duitsland

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • robit
    Newbie
    • 25-01-2006
    • 10

    Visdocumenten duitsland

    Kan iemand mij vertellen welke visdocumenten ik nodig heb als ik in duitsland wil gaan vissen en evt. de kosten? (er is namelijk een vakantie naar duitsland in de planning en ik moet natuurlijk wel kunnen vissen... ) alvast bedankt
    Robit
    n.de waal
  • visseninpolen
    Met enige kennis...
    • 01-01-2005
    • 301
    • wichmond

    #2
    had je in Duitsland een diploma nodig? Volgens mij wel he? We hebben een Duitser op het forum zitten dacht ik, misschien weet die het wel............
    ryby ryby ryby i duzo ryb

    Reageer

    • Thijs193
      Newbie
      • 22-05-2006
      • 3

      #3
      In duitsland heb je een soort van diploma nodig, duisters moeten echt 'examen' doen, wij kunnen hem kopen bij het gemeentehuis. Ik heb dit vorig jaar gedaan en dit kost echt een hoop moeite en ook belachelijk geld. Ik was met de plaatselijke vergunningen voor een week dik 100 euro kwijt.

      Wanneer je dit gaat aanvragen ga je naar het gemeentehuis met je paspoort en een pasfoto ( niet vergeten ), nu kan je de fischereischein aanvragen en die heb je dan meestal de volgende dag. Met deze schein kan je naar het loket waar ze de vergunningen verkopen. Let op dat deze schein maar 1 jaar geldig is en deze moet je elk jaar dat je gaat vissen in duitsland verlengen bij het gemeentehuis, ook kan je voor 5 jaar een schein kopen maar dan moet je dus wel echt examen gaan doen in duitsland.
      In duitsland valt vissen onder de Jachtwet en vandaar dat ze zoveel gedoe hebben.

      Al met al vond ik het een hoop gezeik voor 1 weekje af en toe vissen !

      Succes

      Reageer

      • Fishing Buddy
        Newbie
        • 22-04-2006
        • 6

        #4
        Hi collega´s,

        het is afhankelijk in welke "Bundesland" (deelstaat) je wil gaan vissen. Kijk op deze website
        http://www.vdsf.de/angeln/sonderregelungen_fisch2004.html
        Als je problemen met het vertalen hebt, kun jij mij vragen (indien ik ben verstaanbar
        )

        [Gewijzigd door Fishing Buddy op 05-30-06 at 07:31 PM]

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎