Vissen in Florida, tips gevraagd voor de uitrusting

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pjtarpon
    Newbie
    • 06-02-2005
    • 1

    Vissen in Florida, tips gevraagd voor de uitrusting

    Ik heb afgelopen december in Florida wat gevist nabij Ft Myers in de Golf van Mexico. Wat brandingvissen en in de zoutwaterkanalen. Het was geen goede tijd, maar ving toch wat kleine snook, mullet en sheepshead. Ik viste met een Shimano STC Exage 210M spinhengel, Shimano Twin Power 2500 met verschillende pluggen van Rapala, Yozuri en Minnolure en Berkley Fireline 14lb. Prima combinatie.

    Ik heb een paar vragen.
    Waarmee kan ik Berkley Fireline 14lb vergelijken qua dikte in mm nylonsnoer. Is het net zo dik als 0.20? Is daar een schaaltje van? Ik weet dan ongeveer hoeveel er op mijn spoel kan.

    In Augustus ga ik weer naar Florida en dan maken wij grote kans op tarpon, barracuda, snook en king mackerel. Mijn vraag is nu wat voor hengel ik het beste kan nemen. Ik wil namelijk best wel een beetje trollen, maar ook vanaf de boot aktief kunnen gooien met een plug.
    Nu zie ik trolling hengels, maar ook boat en standup hengels. Trolling hengels zijn eigenlijk loodzwaar en daarmee kan je niet fatsoenlijk herhaaldelijk mee gooien en inhalen. Boathengels idemdito, maar al wat beter. En mijn spinhengel is denk ik aan de lichte kant als ik er een tarpon van 1,5m aan krijg, zeker met die molen want ik heb dan toch wat meer lijn nodig.

    Graag wat tips inzake de hengel en molen/reel.
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎