Ik ga komende vakantie vissen in de Seine bij Parijs, heeft iemand nog wat ...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • abramusbrama
    Komt net kijken
    • 24-04-2003
    • 93

    Ik ga komende vakantie vissen in de Seine bij Parijs, heeft iemand nog wat ...

    He mensen,
    Ik ga komende vakantie vissen in de Seine bij Parijs. ik ga daar op brasem vissen, heeft iemand nog wat tips voor mij?
    Alvast bedankt.
  • antje
    Frequent aanwezig
    • 01-03-2003
    • 120

    #2
    Neem je hengel mee

    groetjes Antje
    Vandaag is morgen alweer gisteren. SHIT, alweer achter het net gevist dus !!

    Reageer

    • kaledwaas

      #3
      bezint eer ge begint he..ze spreken daar allemaal frans..je zal moeten vissen met stokbrood besmeerd met franse zweettenenkaas


      [Gewijzigd door kaledwaas op vrijdag 25 april 2003 @ 22:03]

      Reageer

      • Braakdraak
        Banned
        • 23-02-2003
        • 325

        #4
        Wie in Frankrijk in open water wil vissen moet lid zijn van een visclub. Leden daarvan krijgen een Carte de Pêche. In kleine plaatsen is de viskaart ook te krijgen bij de cafés (de bekende Tabacs) en in de winkels waar men visspullen kan kopen (marchand d'articles de pêche). Er is ook weer een belasting bedacht, waarvan de hoogte (€ 3 tot € 200) afhankelijk is van de status van de visser, beroeps of amateur, waar je vist (in forellenrijk water of juist niet), de periode waarin men wil vissen en het materiaal. De viskaart is geldig voor alle publieke water, maar is een oever in particulier bezit dan heeft de eigenaar tot het watermidden het visrecht. In ieder geval biedt een geldige viskaart in principe altijd het recht van overpad direct langs de oever over particulier terrein. Vissen nabij sluizen en stuwen (barrages) is verboden.

        Over het vissen op brasem in de seine zelf heb ik geen informatie kunnen vinden op het internet. Wél wordt het internet overspoeld met karpervissen in Frankrijk (maar hier heb je natuurlijk niets aan).

        Reageer

        • Deputy
          Sportvisser
          • 04-02-2002
          • 606
          • Lille

          #5
          volgens mij de beste plaats in de buurt zijn de dorpen rond poissy.
          Vorig jaar, tijdens het WK zaten wij daar.
          Gemiddeld vingen wij daar tegen de 100 kg !!!!!!!!!!! brqsem en hybrides, zowel met de feeder, als met de vaste stok.
          Wees niet zuinig met aas en voer. Vooral mais niet vergeten, want eenmaal de stofzuigers op je plek, is het werkenddag.
          Je vergunning, kan je halen in de ""hengelsportzaak"" (dubbele aanhalingstekens) in poissy zelf. Er is ook een niet al te duur hotelletje, maar herinner me de naam niet meer.

          succes
          groetjes van Deputy Dog

          ---------------------------
          http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
          http://www.marcelvandeneynde.be

          Reageer

          • tim de visser

            #6
            waarschijnlijk weet je dit al maar als je echt grote brasem wil vangen
            vis dan maar met 4 tot 6 maden
            en voer regelmatig maden bij
            vis heel dicht bij de kant en ongeveer meter diep. als je dan stil bent vang je mischien wel brasem van pakt 70 centimeter
            ---------------------------------------
            pas wel op voor de palingen die fretten uwen haak op

            als ze me missen zen ek goin vissen eh manne

            Reageer

            • abramusbrama
              Komt net kijken
              • 24-04-2003
              • 93

              #7
              Inderdaad jah dat wist ik al

              Reageer

              • Vissport
                Sportvisser
                • 07-01-2004
                • 756
                • Maasbracht

                #8
                Als je ginder gaat vissen let dan goed op de franse sportvissers. Ik weet dat de fransen met zeer licht materiaal vissen, daar zijn ze kampioen in. De vaste stok is hun voorkeur, al zal de feeder zeker ook al ingeburgerd zijn.Dus neem feeder en vaste stok mee, en zeer licht tuig. Heb vroeger fransen zien vissen, met de gele bloemmade. Als je ze te pakken krijgt zeker doen. Nogmaals probeer het ook eens met een vaste stok.
                www.pa3gju.nl
                Beste groeten.

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎