PDA

View Full Version : 2005>>>STOPPEN MET ROKEN

Gert Koops
12-12-2004, 18:54
Voor 2005 heb ik 1 belangrijk ding staan: STOPPEN MET ROKEN. Volgens mij zijn er op dit forum meer vissers welke graag een peuk opsteken, vooral tijdens het vissen. We weten allemaal dat dit een zeer slechte gewoonte is en daarom wil ik er ook vanaf.

WIE DOET ERMEE!!

Als we met zijn allen vanaf 1 januari ( de rokers onder ons) stoppen, meld je dan aan onder deze topic. Eens kijken hoeveel er zich aanmelden. Op deze manier kunnen we voor onzelf een flinke stok achter de deur zetten om van deze slechte gewoonte af te komen. Om de week open ik dan een nieuw onderwerp met de titel: Stoppen met roken...week 2, week 4, enz... Wie dan nog steeds is gestopt meld zich weer aan en geeft eventueel aan hoe het hem of haar is vergaan.

DUS>>>>>WIE DOET ER MEE !!!

warhead
12-12-2004, 19:58
Ik kan nie, ben er nooit mee begonnen.

Ge moet is uitrekenen hoeveel u da kost op een jaar en wat voor gerief je daarmee had kunnen kopen. Misschien extra motivatie. :)

Gert Koops
12-12-2004, 20:37
Ik bedoel de rokers, en niet de Niet rokers. Jou motivatie om te stoppen is wel een goeie.

[Gewijzigd door Gert Koops op 12-12-04 at 08:38 PM]

minimus
12-12-2004, 20:53
Minimus stopt er ook mee op 1-1-2005. Minimus rookt niet veel, meestal zo'n 4 tot 5 kleine sigaren per dag maar op Minmus zijn werk geldt per 1-1-2005 een algeheel rookverbod (hoezo : roken we komen er samen wel uit !!) Minimus berekende vervolgens dat hij per maand 5 x 30 = 150 sigaren niet oprookt en daar dan een besparing genereert van 40 euro per maand. Dat is 480 euro per jaar. Als ik het volhou mag ik eind 2005 van mijn vrouw een aanschaf doen naar keuze in de viswinkel van 500 euro. Wat een aardige vrouw heb ik toch. Minimus gaat de uitdaging dus aan en Gert ik hoop dat we het volhouden. Alle rokers die ermee gaan stoppen wens ik alvast het broodnodige succes toe !!!

Eduard
12-12-2004, 21:00
Beste Gert en anderen...

Ik heb op 9 februari 2004 mijn laatste zware van Nelle uitgerukt en ik wil jullie niet bang maken, maar het is af en toe nog steeds moeilijk en je zult van mij nooit horen dat roken smerig is. Ik heb via mijn werk met een man of 14 een laserbehandeling gehad, maar geloof daar maar niet in: Van de 14 personen die vol overtuiging toen gestopt zijn is het slechts 3 man gelukt om tot op de dag van vandaag niet meer te roken. De rest rookt dus weer... We zijn dus eigenlijk niet belaserd maar belazerd...
Ik kan een hele rij tips en trucs en smoesjes opsommen om te stoppen of juist NIET te stoppen maar er is maar één manier: Je moet het willen! En dan bedoel ik niet zeggen tegen jezelf dat je het wilt, maar ervan overtuigd zijn dat je niet meer gaat roken en dan beginnen met te stoppen met kopen van shag enzo..... Als je ook maar even twijfelt ga je voor de bijl. Ik heb zo'n 20 jaar gerookt, waarvan de laatste jaren zo'n 3 á 4 pakjes van Nelle in de week en ik ben evenzoveel keren gestopt als weer begonnen. Nu rook ik niet meer, maar ik weet dat ik als ik er nu ééntje opsteek, ik over een kwartier bij de benzinepomp een pakje zware van Nelle sta te kopen... Ik heb mijzelf (en mijn omgeving) beloofd dat ik op mijn 65ste verjaardag (da's over 30 jaar) een zware van Nelle op mag steken...
Ik raad je ook niet aan om zoals de massa te wachten met stoppen tot 31 december... Dat werkt volgens mij niet! Ik heb bijvoorbeeld echt tegen die datum van 9 februari aan zitten hikken (toen stonden we op de lijst voor die laserbehandeling) en de laatste dagen ervoor heb ik zo ongeveer een pakje per dag erdoor heen gejaagd, immers:"toen mocht het nog". Ik heb staan kokhalzen boven de pot door het nicotineoverschot. Als je er van overtuigd bent dat je na 31 december niet meer zult roken, ben je het nu ook. Oftewel, als je nu niet kunt stoppen, lukt het je op 1 januari ook niet. Op 31 december is het een modegril... Wedden dat je de hele oudejaarsavond op de klok gaat zitten kijken en rekenen: "Oh, ik MAG nog zoveel uur roken, há lekker sigaretje zeg!".... "Ach, nog maar een paar minuten, gauw de laatste, maar dat wordt dan ook echt de laatste hoor!" En twee minuten over twaalf loop je alweer te snakken naar je peukje...
Roken is Goddelijk, m'n jongen, maar niet roken toch nog net ietsje meer! Ik zal niet uitwijden over ontwenningsverschijnselen... want dan durf je helemaal niet meer te stoppen en wie weet krijg jij daar helemaal geen last van. En wat die finaciëele kant van de zaak betreft, dat is ook een illusie, want het gaat zo op in de grote hoop.
Hoe dan ook, het is te doen, zelfs ik kan het :D ;)

Héél veel succes in ieder geval en mocht ik nog ergens mee kunnen helpen, 'n peptalkje ofzo, stuur maar een mailtje!

Vissport
12-12-2004, 23:29
Maar goed dat we hier op de visserette zitten.
Einde 2003 hadden meer dan 1 milioen nederlanders gezegt dat ze gingen stoppen met roken, en amper 3 maanden later was weer 1 derde aan het roken van het milioen.Wat er de volgende maanden met die andere gestopte rokers gebeurd is is nooit prijssgegeven tot nu toe. Dus de voornemen om te stoppen met roken, zijn voor vele niet haalbaar. Sterker nog de dames roken meer dan de mannen, je kan komen waar je wil , er zullen steeds mensen een paffertje opsteken. Ik zelf rook af en toe een lekker sigaartje, van de dokter mag het ook niet, maar sterven moet iedereen, ook zij die niet roken. Dus ik stoor er mij niet aan, en maak zeker geen beloften die ik niet kan waarmaken. :pipe: :pipe: :pipe:

Fisherman Eric
12-12-2004, 23:57
Hoi Gert,
In tegenstelling tot eduard ben ik van mening dat het van te voren vast zetten van een datum wel een goed idee is. Of die datum perse 1 januari moet zijn weet ik niet. Ik heb zelf meerdere stoppogingen gedaan, uit mezelf en ook wel eens met begeleiding van een medewerker van de longpoli. Ik moet je zeggen dat het maken van afspraken over de stopdatum erg goed werkt. Het is natuurlijk wel zo dat je zoals Eduard zegt goed gemotiveerd moet zijn.

Ik heb 30 jaar gerookt en ben 7 weken geleden gestopt! Ik heb dat gedaan met behulp van medicijnen die ik via de huisarts heb gekregen, het gaat erg goed maar denk dat ik het altijd lekker blijf vinden. Deze ochtend zat ik te vissen en de man links van me zat een lekker peukje te roken. Op een gegeven moment was ik van plan om al m'n visspullen te ruilen tegen 1 peukje. Eerlijk gezegd durf ik ook niet zo goed te zeggen dat ik gestopt ben, ik vind het allemaal nog erg moeilijk.

Ik steun je initiatief en hoop dat er veel zijn die met je willen stoppen Gert. Ik ga in ieder geval de topic goed volgen.

Ik wens iedereen die gaat stoppen veel sterkte. Zet em op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gert Koops
13-12-2004, 00:22
Tot zover bedankt voor de reacties. Wel of niet roken is en blijft altijd een issue. Voor mezelf ben ik al een poosje in strijd om nu dan eens resoluut te stoppen. Als goede (***)smoes heb ik altijd wel wat bijzonders om weer een peuk op te steken, vooral als er weer een visdag in de planning is. Vooral nu, de decembermaand welke toch wel voor de nodige gezelligheid staat, gebruik ik dit voor mezelf om me vooral niet te kwellen om juist nu te stoppen...weer een (***)smoes.

Daarom heb ik de grens voor mijzelf gelegd om in 2005 te stoppen. T/m het vieren van oud&nieuw... het moment dat ik mijn nest opzoek, al dan niet net zo dronken als een kweetnietwat, zal ik nog roken als een schoorsteen. Na het ontwaken uit mijn roes...op 1 januari ga ik serieus stoppen.

Ik heb deze topic geopend om met mij meer mensen over de streep te trekken. Namen wil ik zien die gewoon meedoen, zodat er op dit forum een (lange) lijst komt met mensen die met mij 1 blok vormen om die verwenste peuk eindelijk eens af te zweren. Elke week stel ik dan de vraag wie van die mensen nog steeds rookvrij is. Diegene die serieus meedoet, zal deze dan ook elke week serieus beantwoorden.

Kom op mensen, wie van jullie rokers doet mee. Gewoon je naam en de mededeling: ik doe mee!!

[Gewijzigd door Gert Koops op 12-13-04 at 12:23 AM]

Zappa
13-12-2004, 05:52
Twee dingen moet je onthouden :

1) wie het drie weken volhoudt is er in principe van af. Het komt er dan op aan er niet meer aan te denken.
2) wie er van af is en het waagt om eens één keertje een sigaretje op te steken is er aan voor zijn moeite.

Zoek een goeie motivatie en concetreer je daarop, dat helpt echt!

Veel succes, mannen!

tester
13-12-2004, 08:49
Hallo

hier een opsteker
als je graag vist heb je veel zuurstof nodig
met longen die er uit zien als een afgebrand bos worden je visdagen verkort

veel sterkte

† Frederik de Belder
13-12-2004, 08:59
Hoi Gert,

Ik ben gestopt op 23 oktober 2004, en tot nu toe rook ik nog altijd niet.
Het is wel niet makkelijk, maar als het voor je gezondheid is dan zal je wel stoppen geloof me gerust.
Ik kon geen 100 meter meer stappen, door de verstropte aders in mijn been, wat nu ook operatief opgelost werd, dit laat ik steeds door mijn hoofd gaan als ik zin krijg in een sigaret, mijn goesting om er eentje te roken is snel over dan.
Reken maar uit aan 1 pakje sigaretten per dag aan 4,45 euro maakt op 30 dagen 133,50 euro en jaarlijks aan een gemiddelde van 30 dagen per maand 1602 euro, kan je al wat hengelgrief mee kopen hé. Wel dat gebruik ik nu als motivatie om te stoppen.

Gert Koops
13-12-2004, 11:47
Goede raad welke ik zeker mee zal nemen, bedankt allemaal. Dat roken veel kost en dat dat op jaarbasis een behoorlijk bedrag is wist ik allang. Ben nu 41 en begin zo langzaam aan de gevolgen te ondervinden van meer dan 25 jaar roken.

Dus Rokers onder ons, meld je aan en doe mee. Als we het even niet zien zitten ga je ff naar het forum en je hebt weer motivatie genoeg om ermee door te gaan. Tot nu toe staat er 1 man op de lijst.

1. gert Koops

wie volgt?

[Gewijzigd door Gert Koops op 12-13-04 at 11:49 AM]

swa
13-12-2004, 16:48
Ik ben er al 15 jaar van af.
Daarvoor ook al wel eens gestopt en terug begonnen.
Zoals Zappa zegt, NOOIT denken ik zal er eens eentje roken, dat lukt niet, eentje is weer verkocht !@#$ !@#$
De moeilijkste situaties vond ik altijd aan de toog bij een goeie pint, als ze je er dan eentje aanboden was het lastig. Zo ben ik ook eens terug begonnen.
Er is volgens mij maar 1 ding wat echt helpt en dat is echt willen.
Het duurt wel lang, maar de trek in een sigaret gaat uiteindelijk toch weg!!

Hobbyfeeder
13-12-2004, 17:33
Pas op mensen,
U zit zich nu al rijk te rekenen terwijl U het eerste jaar echt moet sparen voor een nieuwe garderobe.
Stoppen met roken betekend meestal wel een kilo of 10 erbij.
Ben 11 maanden geleden gestopt. Was niet zo erg moeilijk, als je maar wil(moet).

succes

Cor Jagt
13-12-2004, 18:06
Aanstaande NIET ROKERS veel succes toegewenst met jullie voornemen.

Had zelf geen specifieke datum nodig ,ging van 1 pakje zware van nelle per dag naar niet roken ,de resterende 4 pakjes die nog thuis lagen weggegeven en nooit weer gerookt ,dat was nu ongeveer 5 jaar geleden.

Enig idee hoevaak je een vis mist als je met je tabak of sigaret zit te klieren, is het je wel eens opgevallen dat je dobber altijd verdwijnt als je de atributen voor het roken in de hand hebt grijnsssssssssssssssssss

Dus voor iedereen die het aandurfd een vette duim
:oke: :oke: :oke: :oke: :oke: :oke: :oke:

† Frederik de Belder
13-12-2004, 18:07
Klopt als een zwerende vinger ben op die korte tijd al 6 kg aangekomen.

!@#$ !@#$ !@#$ ;)

minimus
13-12-2004, 18:13
Oorspronkelijk geplaatst door tester

Hallo

hier een opsteker
als je graag vist heb je veel zuurstof nodig
met longen die er uit zien als een afgebrand bos worden je visdagen verkort

veel sterkte

Hallo Tester dat is net wat we niet willen "een opsteker"
:D :D :D :D

Henso
13-12-2004, 19:12
:D :D !@#$ Moi Gert,

Ik heb meer dan 30 jaar gerookt, ben er nu een jaar of 3 geleden perongeluk mee gestopt.
Ik was n.l. een beetje ziek, en had geen zin in roken och en na een paar weken nog niet en tot mijn verbazing na een paar maand nog niet.
Toen ik een jaar was gestopt heb ik mijn pijp en tabak weggegooid en mijn sigaren weggegeven( dure havana's ).
Ik heb er geen spijt van, maar het gebeurt nog wel eens dat ik denk, he dit is een mooie gelegenheid om een pijpje op te steken, want ik weet zeker dat als ik zo stom ben om dat te doen ik weer ga roken als een fabrieksschoorsteen.
Ik had diverse keren geprobeerd te stoppen, maar niks lukte.
Maar ik hoop dat het jullie lukt, want niet roken is en gezonder en inderdaad een stuk makkelijker met vissen.
In ieder geval VEEL SUCSES

[Gewijzigd door Henso op 12-13-04 at 07:14 PM]

Gert Koops
13-12-2004, 19:53
Tot nu toe de meeste reacties van Niet-Rokers. Bedankt voor jullie opbeurende woorden. Nu nog de reacties van de ROKERS graag. Er staat nog steeds maar 1 op de lijst. Of zijn er op dit forum geen rokers??

Jo
13-12-2004, 20:45
Tja,ik moet mij aansluiten bij de niet-rokers.
Ik ben een 7 -tal jaren geleden gestopt met roken en heb eigenlijk nooit geen zin meer gehad in een sigaretje.
Integendeel,als ik het nog maar ruik dan krijg ik er al een degou van.
Dus jongens keep the air clean :D :D :D

lode
13-12-2004, 21:45
hallo,

wel jongens,denk dat ik vanaf volgend jaar nog een lekkere drum meer rook

groetjes,Lode :D :D
--------------------------
als ze me zoeken ben ik snoeken.

tester
13-12-2004, 23:33
Hallo Gert

het zijn er twee Gert ik rook namelijk ook , als ik rook is het wel van een ander en meestal aan het viswater ik ruil dan snoep tegen een sigaret
dus ik zou mee kunnen doen voor une halve

tester
13-12-2004, 23:45
Hallo minimus

das unu goeie nog niet bij stilgestaan sorry

Emiel
14-12-2004, 10:49
We gaan maar weer eens een poging met jullie mee doen...... :oke: :oke: :oke:

Hahaha......

Mvrg Emiel :knippie:

pole
14-12-2004, 15:50
waarom krijg ik steeds zin in een sigaartje als ik deze topic lees ?
~0 ~0 %)

sven
14-12-2004, 17:51
ik stop met stoppen! :) ;)

rudy vis
14-12-2004, 21:42
hallo gert ik doe ook mee :oke: :oke: :oke:

Gert Koops
14-12-2004, 22:04
Ha fijn,Wordt het lijstje al iets langer,

1. Gert
2. Tester
3. Emiel
4. Rudy

Wie volgt!

lode
14-12-2004, 23:08
ze zeggen altijd "gerookt vlees blijft langer goed" dus roken maar

groet,Lode ;)
-------------------
als ze me zoeken ben ik snoeken.

minimus
15-12-2004, 18:55
Oorspronkelijk geplaatst door Gert Koops

Ha fijn,Wordt het lijstje al iets langer,

1. Gert
2. Tester
3. Emiel
4. Rudy

Wie volgt!

Vergis ik me, of staat er als 3e reactie in deze topic iets anders bij jullie ????
:? :? :?

Vissport
15-12-2004, 19:56
Oorspronkelijk geplaatst door sven

ik stop met stoppen! :) ;)

Das een goeie..haha....sven. uitstekend bedacht.:D :D
Er zijn al 4 man die willen stoppen met roken, en wat doen de andere 996 gebruikers ??? ik noem maar wat, ik heb geen idee,hoeveel gebruikers op het forum zijn. Gert het wordt moeilijk jonge. :paraplu: :paraplu: :paraplu:

Gert Koops
15-12-2004, 21:06
whoo, excuus minimus, je staat op de lijst.

1. Gert
2. Minimus
3. Tester
4. Emiel
5. Rudy

Nog maar 5 helaas, maar ik ga ervanuit dat er nog meer bijkomen. Of hebben we inderdaad te maken met meer niet rokers dan rokers op dit forum....

Theo de Kreij (van Berner
15-12-2004, 23:02
Vanwege het vele autorijden geen drank, weinig vangen, elke avond bijna sex, en nou ook nog stoppen met roken? Pffffffffffffffff

Uhhhhhhhhh

Nou ja, vooruit dan maar. Ik zal het proberen. ~_~

benny
15-12-2004, 23:09
Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij (van Berner

Vanwege het vele autorijden geen drank, weinig vangen, elke avond bijna sex, en nou ook nog stoppen met roken? Pffffffffffffffff

Uhhhhhhhhh

Nou ja, vooruit dan maar. Ik zal het proberen. ~_~

Amaaaiiii, da klinkt heel gemotiveerd ! :p

Fisherman Eric
15-12-2004, 23:13
He Theo,

Als je de verpakking van de rookwaren goed leest, dan weet je dat roken je impotent maakt. Vandaar dat je iedere avond BIJNA sex hebt. De kans dat het van iedere avond bijna sex naar bijna iedere avond sex gaat is dan ook erg groot. Ben nu 7 weken gestopt en ik moet zeggen het werpt z'n zaadjes af. :D

groeten Eric

Gert Koops
15-12-2004, 23:31
Hehe, welkom Theo. Je staat op de lijst. Ik zal je wel helpen motiveren.... :devil:

1. Gert
2. Minimus
3. Tester
4. Emiel
5. Rudy
6. Theo

Wie volgt !!

16-12-2004, 23:44
!@#$ !@#$ :oke: :oke:

rudy vis
28-12-2004, 22:11
hallo gert het is hier zo stil de datum komt dichter he !@#$ :( :) :) ;) ;) ;)

TIP
28-12-2004, 22:24
hoi gert ik wou het ook nog een keer probeeren voor de zoveelste keer !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$

minimus
29-12-2004, 12:00
Ik heb nog 1,5 doos sigaren liggen. Of ik ik ze nou wel of niet oprook voor 1 Januari de brand gaat er hoe dan ook in. (...)

Gert Koops
29-12-2004, 15:14
OK,

1. Gert
2. Minimus
3. Tester
4. Emiel
5. Rudy
6. Theo
7. Tip

Wie volgt ...7 man, dat is erg weinig!!

[Gewijzigd door Gert Koops op 12-29-04 at 03:15 PM]

lolo
29-12-2004, 15:47
Vissers veel sucses met stoppen ik rook al 5 jaar niet meer , en hou een hoop geld over ...wat ik natuurlijk weer in mijn hobby steek.
En ik rookte als een schoorsteen en meer 2 a 3 pakjes shag per week en in het weekend nog 1 soms 2 pakjes sigareten .
Doe jullie best
gr lolo
mmmm Een rookvrij Forum :D :D :D :D :D

Murdock vx66
29-12-2004, 17:10
Yep, het hek is van de dam, ik ga mijn voorraadje er nog doorjagen en dan ga ik het ook wagen, op karakter. De vrouw wil investeren in mijn hobby als ik stop dus de perfecte motivatie samen met het feit dat ik er eigenlijk ook vanaf wil, dus Gert, je mag mij aan de lijst toevoegen.

snoeker
29-12-2004, 18:36
gert men pa is het ook aant proberen om te stoppen
houd het nu al een maand vol maar loopt wreed ambetant rond :D

barbeeltje
29-12-2004, 18:39
Gert mag mijn vrouw ook meedoen?
Ze wilt namenlijk stoppen met p..pen.
Maar ik vind dat niet zo'n goed idee !@#$ !@#$

Murdock vx66
29-12-2004, 18:59
Dat vind ik nu eens een vorm van zuigen die zou moeten verplicht worden! :D

rudy vis
30-12-2004, 13:50
heb juist mijn laatste sigaartje opgeroken.de strijd is voor mij begonnen. :( :( ;) ;)

† Frederik de Belder
30-12-2004, 14:50
Ik ben gestopt van 23 oktober 2004, en ik kan jullie verzekeren het is niet makkelijk om eraf te blijven, maar een goeie raad is krijg je zin om te roken kruip dan in je bed en laat je vrouwke eens goed p...pen, dat zal zeker je zinnen verzetten.
:D :D :D :D :) ;)

barbeeltje
30-12-2004, 17:21
Daarin ken ik frederik in steunen,het helpt echt!
Nou hoop ik dus dat zij er volgend jaar niet mee stopt!
Maar volgens mij wordt dat voor haar moeilijk ,is wel een beetje verslaafd eraan :D

Gert Koops
30-12-2004, 20:19
Nog een paar uurtjes roken mannen, geniet er nog even van. Straks gaat het gebeuren.

1. Gert
2. Minimus
3. Tester
4. Emiel
5. Rudy
6. Theo
7. Tip
8. Murdock

Nog meer? het kan nog!

Vissport
30-12-2004, 20:45
Oorspronkelijk geplaatst door Gert Koops

Nog een paar uurtjes roken mannen, geniet er nog even van. Straks gaat het gebeuren.

1. Gert
2. Minimus
3. Tester
4. Emiel
5. Rudy
6. Theo
7. Tip
8. Murdock

Nog meer? het kan nog!

Yes.....ik heb me nog een kist sigaren gekocht om het nieuwe jaar door te komen....
Gert, t'jonge t'jonge wat is zo een sigaartje toch lekker.:D :D :D

rudy vis
30-12-2004, 22:23
hallo vissport toon dat je karakter hebt en kieper die rotzooi in de vuilbak ;) ;) ;) :p :p :p

31-12-2004, 00:34
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik de Belder

Ik ben gestopt van 23 oktober 2004, en ik kan jullie verzekeren het is niet makkelijk om eraf te blijven, maar een goeie raad is krijg je zin om te roken kruip dan in je bed en laat je vrouwke eens goed p...pen, dat zal zeker je zinnen verzetten.
:D :D :D :D :) ;)

Toen mijn vrouw stopte met roken ging ze vanzelf meer p..pen. Haar sterke behoefte om toch nog iets tussen de vingers en lippen te hebben om aan te sabbelen jaagt me nu nog steeds tegen het plafond. Ik heb wel alle aanstekers verstopt, voor alle zekerheid. Ze zal er maar niet met de gedachten bij zijn en automatisch de fik er in steken. Ik heb er door die behoefte al blaren zat op staan. ~0 ;)

Gert Koops
01-01-2005, 22:31
Ben nog zat van de drank, maar niet meer gerookt sinds 03.30 vanmorgen. Dat was de tijd dat ik na een heftig oud en nieuw feestje mijn bed opzocht. Vaarwel eeuwige peuk.

1. Gert + Rookvrij sinds 03.30
2. Minimus
3. Tester
4. Emiel
5. Rudy
6. Theo
7. Tip
8. Murdock

Hoe is het met de rest van dit lijstje?

TIP
01-01-2005, 22:36
ben al rookvrij sinds 00.00 01,01,05 maar ik heb er wel zin in !@#$ !@#$ !@#$

rudy vis
02-01-2005, 08:33
ik ben aan mijn derde dag begonnen en het gaat redelijk goed.zit steeds wel met een stukje zoethout in de mond.ik ben gisteren een paar uurtjes gaan vissen ende beet zat er niet in en dan heb ik het wel kwaad gehad.ik zal ook straks op mijn tanden moeten bijten.ga met mijn vrouw naar de markt en daar staat zo een mooi rokerskraampje en daar moet ik zo snel mogelijk voorbijlopen.we moeten volhouden in gent zouden ze zeggen nie pleuje.greets en hou het gezond ;)

† Frederik de Belder
02-01-2005, 10:58
Volhouden mannen!!!!!!!!!!!!!!!!
:) ;)

Gert Koops
02-01-2005, 11:27
Het valt niet mee, maar ik zet door. Nog niet iedere deelnemer heeft gereageerd, maar zal het lijstje wel ff updaten.

02-01-05

1. Gert : Rookvrij
2. Minimus
3. Tester
4. Emiel
5. Rudy: Rookvrij
6. Theo
7. Tip: Rookvrij
8. Murdock

Voel me al veel fitter..... :(

minimus
02-01-2005, 12:39
Rook sinds 31-12 : 16.30 uur niet meer en valt niet eens tegen. Om de verleiding te weerstaan al mijn sigaren afgegeven. Als ik er aan denk ga ik afleiding zoeken en dan gaat het wel. Als het zo blijft is het wel vol te houden.

Slafes
02-01-2005, 12:42
Tip van flip, de drang naar een safje is des te groter omdat je het jezelf gaat verbieden, en dan denk je er nog meer aan, en op den duur,...

Verbied jezelf niets, zeg dat je mag roken als je het echt niet meer kan houden, maar in eerste instantie wel de wil hebt om te stoppen.

Zo lukte het zonder problemen bij mij. De zin blijft wel voor de rest van je leven!

[Gewijzigd door Slafes op 01-02-05 at 12:43 PM]

Cor Jagt
02-01-2005, 13:13
Helemaal toppie voor de doordouwers hier, mannen van weleer, mannen met ruggegraat ,mannen die stoppen met roken horen in dit rijtje thuis.

tester
02-01-2005, 13:14
Hallo

heb nog niet gevist en niet gerookt

mijn drijfveer is zuurstof heb je nodig om nog heel lang te kunnen vissen

sterkte allemaal

dim
04-01-2005, 14:58
Gert ,

Zet er mij ook maar bij , ben een tijdje weggeweest van het forum door een drukke agenda en heb nu alles een beetje bijgehaald , van mijn is het vanaf 2 januari , de eerste is nog een beetje uitbollen .

Groetjes Dim.

Gert Koops
04-01-2005, 16:19
Update 04-01-2005

1. Gert : Rookvrij
2. Minimus: Rookvrij
3. Tester: Rookvrij
4. Emiel
5. Rudy: Rookvrij
6. Theo
7. Tip: Rookvrij
8. Murdock
9. Dim: Rookvrij

Hoe zit het met Emiel, Theo en Murdock?

04-01-2005, 16:35
Met pleisters van 25 shaggies naar 3. Moet vooral de gewoonte afleren zie ik nu in. Naar de auto lopen, eerst een shaggie, naar de plee, eerst een shaggie, moeder de vrouw roept aan tafel, eerst een shaggie, vertegenwoordiger terugbellen, eerst een shaggie.
Doe mijn best.

Emiel
04-01-2005, 19:57
Rook nog niet........

Maar er zijn momenten bij dat ik het heel erg zwaar heb........

Maar we houden vol........ :oke: :oke:

Mvrg Emiel.

Gerrit Bakker
04-01-2005, 21:28
Zijn jullie nu helemaal van de pot gerukt :D :D :D
roken KOM OP zoveel je kunt dat levert de schatkist flink wat geld op.
Als jullie stoppen, lopen ze deze inkomsten mis en dat moet natuurlijk gecompenseerd worden.
Straks moeten wij weer ergens anders extra voor gaan betalen omdat jullie met roken gestop zijn. !@#$ !@#$ !@#$

suc6

gerrit bakker

nou als dat geen stimulans is om voor altijd van het roken af te blijven dan weet ik het niet meer

Slafes
04-01-2005, 22:13
Nog een grappig weetje...

Rokers gaan makkelijker naar de wc (plee in het Nederlands) :)

Opstaan, saf aansteken, 2 min later zit je voor grote boodschap op de pot. Is het grootste voordeel dat ik ooit kon verzinnen! ;)

lode
04-01-2005, 23:35
Oorspronkelijk geplaatst door gerrit Bakker

Zijn jullie nu helemaal van de pot gerukt :D :D :D
roken KOM OP zoveel je kunt dat levert de schatkist flink wat geld op.
Als jullie stoppen, lopen ze deze inkomsten mis en dat moet natuurlijk gecompenseerd worden.
Straks moeten wij weer ergens anders extra voor gaan betalen omdat jullie met roken gestop zijn. !@#$ !@#$ !@#$

suc6

gerrit bakker

nou als dat geen stimulans is om voor altijd van het roken af te blijven dan weet ik het niet meer

volledig met je eens Gerrit,trouwens gerookt vlees blijft langer goed :D :D :D

mvg,Lode

Cor Jagt
05-01-2005, 00:40
Vandaag net in de krant elke sigaret kost je 28 minuten van je leven.
Niet rokers leven gemiddeld 14 jaar langer

rudy vis
05-01-2005, 08:27
ik heb het tot nu toe nog niet al te moeilijk gehad.ik heb ook al veel mensen ontmoet die ook gestopt zijn.doe wel niet anders dan eten en snoepen.ik ben wel bang als binnen een paar weken de wedstrijden weer beginnen,dat zal gevaarlijker worden. greets :) :) op hoop van zege :D

Vissport
05-01-2005, 11:07
Oorspronkelijk geplaatst door Cor Jagt

Vandaag net in de krant elke sigaret kost je 28 minuten van je leven.
Niet rokers leven gemiddeld 14 jaar langer

Vreemd ik had 2 nonnetjes in de family gehad, en die zijn amper in de vijftig geworden, en nooit gerookt. Ze liggen nu al jaren onder de grond. Jammer maar ik moest dit even zeggen. Roken weerhoud er niemand van om ook jong te sterven. De grootste boosdoener van deze tijd is het overgewicht. De mensen worden veel te dik, dat word de pest van deze eeuw.

rudy vis
05-01-2005, 11:28
hallo vissport wat een domme uitleg is dat.je zegt dat overgewicht de grote boosdoener is.dat kan misschien waar zijn,maar ik ken ook dikke mensen die oud geworden zijn.bij mij gaat het erom dat ik wil baas zijn over mijn lichaam en niet die sigaret of dat sigaartje. ik ga keihard doooooooor. :) :) ;) :p :p

warhead
05-01-2005, 13:08
Als ik ne zak chips koop staat daar toch nie op vermeld in dikke zwarte letters : chips eten is dodelijk. Ne mens moet nu eenmaal eten, tis gewoon hoe ge daar mee omgaat.
Der zijn altijd uitzonderingen op de regel. Goethals is er ook 83 geworden en ge hebt mensen die gezond leven en sterven op hun 50ste.
Ma da neemt nog altijd nie weg dat roken gewoonweg de kans op kanker enorm vergroot. Daarbij worden uw tanden degoutant geel, het stinkt enorm en de rook pakt op men ogen.
Doorgaan manne, zou ek zo zeggen. Der zijn niks dan voordelen aan.

lolo
05-01-2005, 15:21
Ik rook ook niet meer , maar geloof me als ik zeg dat als je een paar maanden ben gestopt en je komt dan ergens waar veel gerookt is en je kom thuis ruik dan maar eens aan je kleding.
En als je rookt stinken je handen naar de nicotine, vul jij je korf of maak een voerbal .
Misschien had je meer gevangen als je geen stinkhanden had want daar verjaag je de vis mee.
Dus doorgaan met stoppen
Ik had een simpel rekensommetje gisteren gemaakt.
Ik heb gisteren een gekeken wat een pakje samson koste met vloei in de automaat .
4,90 euro
Ik rookte 2 a 3 pakjes per week buiten de sigaretten om dan
een een gemiddeld van 11 euro in de week
maal 52 = 572 euro
ROKERS 572 euro.
ALs jullie dat allemaal nou eens aan mijn geven koop ik een leuk hengeltje :D
En dit is dus een gemiddelde .
Dus hopelijk weer een stimulans om verder te gaan
Succes lolo

Slafes
06-01-2005, 13:17
Lolo, die fabelachtige verhalen waarin mensen 1000 euro oproken per jaar kloppen, maar je zal zien, als je stopt met roken, hou je niet meer over hoor. Je gaat dat uitgeven aan andere dingen.

Koop maar eens elke dag een snoepreep (mars en dergelijke) dan ben je op het einde van de week evenveel kwijt als door te roken... :)

Is nu maar een voorbeeld, maar ik heb zelf nooit gevoeld dat ik minder uitgaf sinds ik gestopt ben met roken. Eerder het omgekeerde. Elke maand lijk ik minder over te houden.

lolo
06-01-2005, 15:41
Oorspronkelijk geplaatst door Slafes

Is nu maar een voorbeeld, maar ik heb zelf nooit gevoeld dat ik minder uitgaf sinds ik gestopt ben met roken. Eerder het omgekeerde. Elke maand lijk ik minder over te houden.

Slafes dat je inderdaad soms minder overhoud klopt wel niet alleen is alles duurder vanwege de euro, maar je geef het wel aan andere dingen uit ,beter dat dan aan roken.
Gr lolo

Fisherman Eric
11-01-2005, 00:43
Heej niet rokende vissers,

Kzie dat jullie inmiddels 4 dagen niet op deze topic hebben gerageerd, betekend dit dat jullie inmiddels weer aan het roken zijn geslagen, of gaat het juist zo goed dat jullie de steun van het forum niet meer nodig hebben.

groeten van een gestopte visser (gestopt met roken dan he)

Gert Koops
11-01-2005, 10:13
Oh nee, maar heb het even te druk om hier continu te zijn. Maaaarrrrrr, weer een overzichtje:

1. Gert : Nog steed rookvrij, maar heb het er wel moeilijk mee af en toe
2. Minimus:
3. Tester:
4. Emiel
5. Rudy:
6. Theo
7. Tip:
8. Murdock
9. Dim:

Overige kandidaten...graag weer aanvulling!

tester
11-01-2005, 11:00
hallo Gert

nog steeds rookvrij , en gevist

sterkte allemaal

Emiel
11-01-2005, 13:07
Hallo Gert

Emiel = Nog steeds rookvrij....... :oke: :oke:

Kom op jongens volhouden......

Mvrg Emiel :oke:

rudy vis
11-01-2005, 17:33
nog steeds rookvrij.ik heb al momenten dat ik er niet meer aan denk.de momenten dat ik er wel eens aan dacht was er gelukkig geen winkel of iets dergelijks in de buurt. :D ik hoop dat het met de anderen ook de goede kant uitgaat. :p ;) ;)

minimus
11-01-2005, 20:23
Nog geen peuk gerookt sinds 30-12-2004. Eerste week was piitig, nu 11-1-2005 denk ik er alleen na het eten nog aan en dan ga ik direct afleiding zoeken. Ik denk dat het aan de waterkant straks veel meoilijker wordt om eraf te blijven maar ik heb me voorgenomen om gwoon niks mee te nemen !!!!

barbeeltje
11-01-2005, 20:25
Mijn vrouw heeft toch het niet kunnen volhouden,maar het was te verwachten! :D

pole
12-01-2005, 16:45
Oorspronkelijk geplaatst door barbeeltje

Mijn vrouw heeft toch het niet kunnen volhouden,maar het was te verwachten! :D

hopelijk schakelt ze nu niet over naar een ander merk ~0 :D :D :D :pipe:

Deputy
15-01-2005, 14:52
En Gert....

hoe staan de zaken ????
Hopelijk nog steeds op goeie weg.

Ik onderneem dit jaar nog een poging, maar ben me ngo steeds aan het voorbereiden.
Men zegt : je moet karakter hebben,
maar dat heb ik, alleen een slecht karakter, en dat alleen is blijkbaar neit voldoende.
Vorige maal 3 maanden gestopt gehad en tijdens een meerdaagse vistocht op zee, terug begonnen.

Henso
15-01-2005, 15:19
:D Moi Boys,

Ga zo door, met stoppen met roken dan bedoel ik.
En deputy om te stoppen met roken is geen karakter nodig, alleen een beetje boel steun van anderen en geluk.
En niet roken brengt inderdaad een hoop voordeel met zich mee, maar het is niet zo zwart wit als het wordt gesteld.
De oudste man van Nederland rookt elke dag een paar flinke sigaren en hij is er toch mooi 107 jaar mee geworden., maar ja hij is nou wel stokdove, en heeft nooit gevist.
Wat een goede steun is, voor elk pakje shag dat je koopt kun je ook een paar mooie dobbers kopen, alleen ben je dan na verloop van tijd een nieuwe viskist nodig, MAAR die krijg je dan van moeder de vrouw omdat ze zo blij is dat je inderdaad niet meer rook.
Maar alle gekheid op een stokje. klasse en ga zo door :clap:

Deputy
16-01-2005, 11:05
Hé mini...

als je geen sigaretten meeneemt.... moet het lukken
MAAR bij het koppelvissen en je maat rookt.
Ik heb het probleem dat wij tot nu toe nog beiden roken....

Zal eens trachten om mijne koppelmaat mee te laten stoppen.

Gert Koops
16-01-2005, 11:52
Weer een overzichtje.....

1. Gert : ik heb gezondigd...geef het eerlijk toe. Heb een paar peukjes gehad. Maarrr, ga wel door
2. Minimus: rookvrij
3. Tester: rookvrij
4. Emiel: rookvrij
5. Rudy: rookvrij
6. Theo
7. Tip:
8. Murdock
9. Dim:

Dus mannen, ik heb een paar peukjes gehad. Was best wel lekker. Voor de rest gaat het redelijk goed. Buiten mijn
"overtreding" kan ik er goed vanaf blijven. het zijn die momenten he....vooral op het werk is het moeilijk, en dan is het eigenlijke visseizoen nog niet eens begonnen.

Harpie
16-01-2005, 11:56
Gert,

En dan zit je ook nog naast een puffende koppelmaat. !@#$ !@#$ !@#$ !@#$

Gr,
Harpie :D :D :D

Gert Koops
16-01-2005, 12:02
Idd...dat kan nog knap lastig worden. Kan natuurlijk ook instellen dat er op de werkplek niet gerookt mag worden. Als je dan toch wilt smoken, moet je maar even gaan pissen ofzo. Let ik wel op je hengel... :D

Fisherman Eric
24-01-2005, 00:36
Hoest met roken mannen?????????????????????

Groeten Eric!!!!!!!!!!!

rudy vis
24-01-2005, 11:22
ik hou het nog steeds vol eric.ben zelfs gisteren naar het voetbal geweest met een paar rokende vrienden en neen enkel probleem gehad.zit nu wel met een houten kop....heb een beetje teveel :lallen: :lallen: :lallen: die laatste was er te veel aan (@) (@) (@)

Fisherman Eric
24-01-2005, 16:34
Hoi Rudy,

Ik heb het gevoel dat als je stopt met roken, dat je dan op één of andere manier ergens gaat compenseren(je wilt ergens voldoening uit halen). Ik heb me voornamelijk op het eten gestort. Meerdere keren per week naar de mac of een andere fastfood keten. Ik kwam dan ook gemiddeld 1 kilo per week aan. De eetbuien worden nu vanzelf minder en mijn lichaamsgewicht neemt weer iets af. Ik ben nu 3.5 maand gestopt en het wordt gelukkig steeds iets makkelijker.

Rudy en alle andere stoppers, ZET EM OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten Eric

minimus
24-01-2005, 20:24
Nog steeds niks gepakt. Heb goede uitwerking op mijn omgeving. Vrouwlief is ook gestopt en die rookte als een ketter. Heeft ook al een week niet meer gerookt. Wat worden we toch een gezonde famile :D :D

tester
27-01-2005, 09:53
Hallo

wel vissen niet roken

grapje vraagd de docter aan mevrouw rookt u na de gemeenschap
zecht mevrouw dat is me nog nooit opgevallen

Vissport
04-02-2005, 18:44
ik geloof dat de niet rokers weer begonnen zijn met roken,of zit ik verkeerd ?ik hoor niets,zie niets,dat is verdacht. :D :D :D

rudy vis
04-02-2005, 23:25
hallo vissport ik ben tot nu toe nog altijd clean :D :D :D ;) ;) :) :)

rudy vis
09-03-2005, 20:22
het is hier zo stil.tot nu toe ben ik nog niet geplooid.maar ik denk en ik hoop van niet dat ik de enige ben. !@#$ !@#$ !@#$ :(

Fisherman Eric
10-03-2005, 00:21
hoi gestopte rokers!!

Ik zou eigenlijk wel willen weten of de oprichter van deze topic het heeft volgehouden. Gert kerel hoe is het met je, nog steeds rookvrij?

groeten Eric

Mc.Queen
11-03-2005, 20:59
Stoppen met roken is zéér moeilijk ~_~ ,heb al enkele keren geprobeerd,maar het lukt mij niet :(
!@#$

warhead
11-03-2005, 22:25
Oorspronkelijk geplaatst door Fisherman Eric

hoi gestopte rokers!!

Ik zou eigenlijk wel willen weten of de oprichter van deze topic het heeft volgehouden. Gert kerel hoe is het met je, nog steeds rookvrij?

groeten Eric

zulle da direct weten se :)

Gert Koops
11-03-2005, 22:37
Het lukt mij niet echt goed. In 1 keer is mij te moeilijk en dwing mijzelf om zo weinig mogelijk te roken. Ik heb geen shag of sigareten, leen af en toe een peuk van mijn vrouw. Steeds een beetje minder, dan moet het lukken. Ik wil er wel vanaf, dan maar op deze manier.

Tja, en als oprichter van deze topic schamm ik mij wel een beetje dat ik nog niet rookvrij ben.....
~_~

[Gewijzigd door Gert Koops op 03-11-05 at 10:39 PM]

tester
12-03-2005, 00:09
Hallo Gert ge hoeft je niet te schamen zo heb ik het ook gedaan

en nu ben ik er mooi van af aan de waterkant kijg ik nog wel eens een sigaret en dan is het kikken

Vissport
12-03-2005, 21:41
Gert, ik zal maar niets zeggen :D :D

pastoor
12-03-2005, 22:03
Ik heb besloten jullie allemaal te helpen!!!

Aan het water zal ik de collegavissers geen sigaretten meer geven. (@) (@) (@)

rudy vis
13-03-2005, 07:02
hallo gert heb ook al veel moeilijke dagen gehad.ik heb het geluk dat mijn vrouw niet rookt.zodus als ik het eens moeilijk heb heb ik direct geen rookgerief bij de hand.de grote test is voor mij als de wedstrijden beginnen !@#$ !@#$ :) :) het is al een pluspunt dat je verminderd bent.

tester
13-03-2005, 07:54
Hallo
als ik dan de zegen maar krijg van PASTOOR want het werkt zelfs op afstand
gisteren 4 uurtjes de waal 4 winde 8 brasem waarvan een met puntjes opzijn kop dus er komen nieuwe

buzzerfreak
02-04-2005, 00:56
Hallo Gert
t'is mischien wel (een jaartje maar) te laat om te reageren ,maar onder het motto beter laat dan nooit toch maar deze reactie.
Ikzelf ben gedurende 38 jaar een verstokte roker (hopelijk) geweest ,en ben gestopt op 22jan2004 en idd soms is het niet eenvoudig (maar bedenk eens ,als JIJ aan de waterkant zit, geef JIJ het toch ook niet op ,wanneer er direkt niets gebeurt met JOUW lijntje).
Want geef toe ,wanneer krijg je meestal een aanbeet ??? Juist !! Als JIJ weer eens een sigaretje aan't grijpen was ,in een of andere jaszak ,of was je mischien toevallig een sjekkie aan t'maken.(Bij MIJ was dat in ieder geval meestal zo)En t'is toch zonde om weer die prachtige aanbeet te missen .( en dan maar SHIT SHIT SHIT zeggen)Alleen daarvoor al .
Dan is er nog een andere(maar positieve)kant aan heel dat rookgebeuren.
Als je al die Eurootjes van al die stinkstokjes nu is in een potje zou stoppen , je zou er versteld van staan welk een prachtig hengeltje je zou kunnen gaan kopen na een jaartje.(En bovenal ,het zou zelfs nog gezond zijn ook )
IK hoop dat je ondertussen al een jaartje gestopt bent ,en dat dit gezeur allemaal niet meer nodig was .

Groetjes van ..... Beybey
Ps:wanneer een mens werkelijk iets wil ,is hij tot grootse dingen instaat GOOD LUCK

:D