PDA

View Full Version : Vissen met een buldo

peterV
02-12-2006, 20:06
Hallo iedereen,

ik heb nog nooit met een buldo gevist en ik vraag me dus af hoe je dat op je hoofdlijn bevestigd?
Moet je als het ware je lijn doorknippen en die buldo daar tussen knopen? Of moet je gewoon je lijn door die gaatjes halen? Maar hoe blijft die buldo dan op z'n plaats zitten?

Is er iemand die mij dit kan uitleggen?

tester
02-12-2006, 21:18
Hallo iedereen,

ik heb nog nooit met een buldo gevist en ik vraag me dus af hoe je dat op je hoofdlijn bevestigd?
Moet je als het ware je lijn doorknippen en die buldo daar tussen knopen? Of moet je gewoon je lijn door die gaatjes halen? Maar hoe blijft die buldo dan op z'n plaats zitten?

Is er iemand die mij dit kan uitleggen?

Hallo Peter

gewoon met een kraaltje en stuitje
als het stuitje niet voldoende kracht heeft dan de hoofdlijn tussen de twee oogjes 5x rond draaien geeft extra wrijving

Sido
03-12-2006, 00:27
nog even een vraagje over het stuitje tussendoor, hoe krijg je zulkiets op je lijn? want het moet wel strak zitten :/

tester
03-12-2006, 07:48
nog even een vraagje over het stuitje tussendoor, hoe krijg je zulkiets op je lijn? want het moet wel strak zitten :/

Hallo Sido er zijn boekjes voor hoe het moet

voorgeknoopte stuitjes zijn er te koop

er zijn stoppertjes die kun je op de lijn zetten

maar je kunt ook zelf een stuitje knopen op de zelfde manier als je een haakje met bledje er aanzet

dus leg een lus tegen de hoofdlijn aan en maak de haakknoop /stuitje/

als een stuitje niet genoeg is zet er drie

suc6

peterV
03-12-2006, 22:34
Hallo tester,

bedankt voor je antwoord!

Groeten,

Peter

stuf
08-02-2007, 20:13
kan net zo goed met 2 knijploodjes;) 1 na het achterste oog en 1 voor het voorste
werkt even goed. zo doe ik het altijd in iedergeval

sando612
08-02-2007, 22:48
zo doe ik het ook altijd,lekker makkelijk