PDA

View Full Version : grappig hè

jasperfeedervlieg
23-07-2007, 13:12
hoi ik ben jasper en ik ben nieuw hier en
Gister ben ik nog even een half uurtje wezen snoeken
helaas maar 1 snoek van ongeveer 20 cm heb helaas geen foto sorry
maar als jullie een fototje hebben van zon leuk klein snoekje graag!!
alvast bedankt

Sido
23-07-2007, 18:23
welkom, hoe oud ben je tgrouwens?

jasperfeedervlieg
24-07-2007, 11:31
Ik ben pas 11 :P

Sido
24-07-2007, 11:44
ohh oke. Het was me aan de manier waarop je je reacties schreef al opgevallen dat je wss nog niet zo oud was. Maar dat maakt niet uit, iedereen is welkom!

jasperfeedervlieg
24-07-2007, 13:07
Oke maar hou oud ben jij dan :P
vandaag weer wezen snoeken en 1 snoek gevangen van ongeveer 50-60 cm
heb nu wel een foto maar moet nog op de computer worden gezet

Driehoek
24-07-2007, 13:19
hoi jasperfeedervlieg...je schreef o.a.: als jullie een fototje hebben van zon leuk klein snoekje graag!!

Zoiets bedoelje?
http://www.driehoekinactie.nl/vissen/snoekje.jpg

jasperfeedervlieg
24-07-2007, 13:55
jaaa :)
bedankt

jasperfeedervlieg
24-07-2007, 14:00
ik vind die kleine snoek of snoekbaarsjes altijd zo grappig :P
Snoekbaars is ook welkom hoor =)

Sido
24-07-2007, 16:25
ik ben zelf ook niet zo oud, 16 jaar :D

JimmY
24-07-2007, 18:24
Hoi jasper,heb jij toevallig MSN?
Ik zou je graag een paar vragen willen stellen over het vissen op snoek...

Offtopic:Ik ben ook nog maar 15:crazy:

jasperfeedervlieg
24-07-2007, 20:31
Kheb wel msn :
ajax-jasper@hotmail.com ;)

jasperfeedervlieg
24-07-2007, 20:33
tja als je eerder begint met vissen krijg je meer ervaring toch?
ik begon al op me vijfde in frankrijk te vissen :P

JimmY
24-07-2007, 20:47
Jasper dat is ook zo:lmao: ik vis ook al erg lang maar niet echt zoals nu.
Ik heb altijd gewoon heel simpel werphengeltje met dobber gevist zonder ook maar te weten waar ik mee bezig was zegmaar.:nutkick:

Driehoek
24-07-2007, 22:13
Mannen, wees zuinig op je mail adres!
Zulke dingen kun je beter via pb uitwisselen!!!

gewoon een tip!

driek. :sombrero:

Sido
25-07-2007, 09:51
ik vis nu ongeveer 10 jaar, maar nog geen 2 jaar wat serieuser. Normaal was het zo van stukje brood eraan, uitgooien en ik zie wel wat er komt. Diepte? wat maakt dat uit, ze komen maar naar mn brood toe :D
Maar wat mij wel is opgevallen, het wordt nog leuker als je wat serieuser gaat vissen...

Driehoek
25-07-2007, 09:59
mee eens sido...
ik ervaar hetzelfde sinds ik serieuzer vis en meer met alles eromheen bezig ben vis ik met veel meer plezier...
en dit forum en andere site's hebben daar zeker aan bijgedragen!!!
IK lees veel op verschillende site's en haal eruit wat me aanspreekt.
Met als resultaat fanatieker vissen en meer plezier!!!

driek.:sombrero:

jasperfeedervlieg
25-07-2007, 11:17
ja je hebt me al duss hee :_

Driehoek
25-07-2007, 12:07
yep...:smokin:

JimmY
25-07-2007, 16:21
ik vis nu ongeveer 10 jaar, maar nog geen 2 jaar wat serieuser. Normaal was het zo van stukje brood eraan, uitgooien en ik zie wel wat er komt. Diepte? wat maakt dat uit, ze komen maar naar mn brood toe :D
Maar wat mij wel is opgevallen, het wordt nog leuker als je wat serieuser gaat vissen...

Dat had ik ook:arms:

Vandaag wezen snoeken en geen hol gevangen:(
Was echt ***,eerste keer en geen snoek gezien:15:

Driehoek
25-07-2007, 16:35
warmee heb je gesnoekt? blinker, twister (kleur) plug(je) enz...
en hoe... ben je langs de kant gelopen en zo een stuk afgevist?
of heb je in een waaier vorm gevist?

lees het roofvis forum nog eens na en ga eens meer wisselen van (kunst)aas...

niet de moed opgeven...
steeds iets anders proberen...
vroeg of laat zal die torpedo op jouw aasje slaan! :banana:

jasperfeedervlieg
26-07-2007, 09:15
Vissen is noueenmaal ook geduld
:nana:

jasperfeedervlieg
27-07-2007, 21:18
Nou heeft niemand een leuke foto??

DarthCake
28-07-2007, 11:12
Fototje gevonden:

http://img262.imageshack.us/img262/9764/img1029fl5.th.jpg (http://img262.imageshack.us/my.php?image=img1029fl5.jpg)

Nog eentje:

http://img405.imageshack.us/img405/9697/img1032po3.th.jpg (http://img405.imageshack.us/my.php?image=img1032po3.jpg)

Beiden gevangen in Frankrijk ;).

jasperfeedervlieg
28-07-2007, 12:31
ja zoiets bedoel ik ! :)
heb jij ze gevangen?
zoja hoe dan??

DarthCake
28-07-2007, 12:56
Deze twee heb ik zelf niet gevangen, twee vrienden waarmee ik mee op vakantie ben gegaan hebben ze gevangen op mijn spinner hengel.
Ik heb de foto's getrokken :cool:.

Ik vermoed dat er eentje op mijn spinnerke is gevangen, de andere op een kunst visje dat we daar gekocht hebben.

Gezien dat beide kunst azen behoorlijk licht zijn had ik wat extra lood voorzien op de lijn om wat verder te kunnen werpen. (3gr ofzo)
Dan uitwerpen en telkens een paar meter inhalen met telkens ertussen een beetje laten terug zakken, zodat het op een ziek visje lijkt.
Vooral niet te rap doen, anders krijgen de roofvissen de tijd niet om ernaar te happen ;).

Voor deze formaat van snoekjes is een stalen onderlijn niet echt nodig.

Driehoek
28-07-2007, 13:04
"Voor deze formaat van snoekjes is een stalen onderlijn niet echt nodig."

nee... maar ik zou het er niet op wagen met een spinnertje of ander kunstaas.
nu zijn het deze "leuke visjes' maar voor hetzelfde geld...:alcoholic:
Ik vind het altijd wel verbazend hoor dat 'ook' zulke baby's nog op een kunstaasje grijpen...:puppy_dog_eyes:

jasperfeedervlieg
29-07-2007, 10:02
dit vind ik juist grappig :)

MagicP
31-07-2007, 11:09
Hey, ik ben een van de twee vrienden van DarthCake die meewas en zo eentje heb gevangen. Het leukste vond ik dat het water daar zo helder was dat je deze kleintjes aan de kant kon zien zwemmen achter ons kunstvisje aan.

Sido
31-07-2007, 11:13
dat is wel leuk om te zien ja, dat had ik vorig jaar met baarsjes en een blinker.

4x14
31-07-2007, 11:41
@ driehoek, kun je mij uitleggen waarom je van kunstaas moet wisselen en van kleur ? ik denk dat als je vertrouwen in een stuk kunstaas krijgt dan vang je er meer mee en dat is simpel omdat je er het meest mee vist. ik heb geloof ik 2 jaar gesnoekt,het begon met een simpele big-s en wat spinners. later kocht ik een reeltje en net voordat ik stopte vistte ik alleen nog met een small torob van rob kraaijeveld die ik van hem kreeg. ik had er zoveel vertrouwen in dat ik er geloof ik 78 op ving tot ik hem verspeelde. wat ik wel denk is dat het ligt aan waar je woont, het viel me op dat mensen in andere delen van nederland (niet overal hoor) als die gaan vissen dat een snoek van zo'n 60cm gewoon is,je vangt ze niet vaak groter. als je nou hier is kijkt,80cm is dan normaal.
het klopt wel,geef de moet niet op. het kan mischien ook nuttig zijn om alleen de ''hot spots'' af te vissen,dan weer verder gaan. zo vang je denk ik toch net wat sneller snoek.
bij baars kan het wel uitmaken denk ik,we vingen hier heel veel op groen. de mensen die met wit of een andere kleur vistten vingen gewoon een stuk minder. het lag ook aan hoe snel je binnen draaide,heel sloom binnendraaien en af en toe stil laten vallen ging heel goed ! :wavey:

Machinehead
06-08-2007, 16:43
Hier nog zon kleintje :p

dit is mijn 2e snoek(je) ooit xD me eerste was gellukig wel grooter.

http://img514.imageshack.us/img514/8458/img4039lj9.th.jpg (http://img514.imageshack.us/my.php?image=img4039lj9.jpg)

jacks0n
07-08-2007, 13:42
mijn neefje gisteren ook :P zijn eerste snoek van 40 cm. na wat soppen met een blinker :p hij is net 7, wel leuk voor hem...

Ramon Ansing
07-08-2007, 22:05
Deze twee heb ik zelf niet gevangen, twee vrienden waarmee ik mee op vakantie ben gegaan hebben ze gevangen op mijn spinner hengel.
Ik heb de foto's getrokken :cool:.

Ik vermoed dat er eentje op mijn spinnerke is gevangen, de andere op een kunst visje dat we daar gekocht hebben.

Gezien dat beide kunst azen behoorlijk licht zijn had ik wat extra lood voorzien op de lijn om wat verder te kunnen werpen. (3gr ofzo)
Dan uitwerpen en telkens een paar meter inhalen met telkens ertussen een beetje laten terug zakken, zodat het op een ziek visje lijkt.
Vooral niet te rap doen, anders krijgen de roofvissen de tijd niet om ernaar te happen ;).

Voor deze formaat van snoekjes is een stalen onderlijn niet echt nodig.

der mag best wat snelheid in zitten hoor echt. een snoek heeft der helemaal geen moeite mee als jij je kunstaas op volle snelheid binnenhaalt. de aanbeten zijn dan juist agressiever doordat hij dan moet beslissen pakken of niet wat anders zwemt het weg. net als bij witvis op stroment water de aanbeten zijn dan ook veller omdat ze dan geen tijd krijgen het aas te inspecteren. owja en over dat na doen van een gewond visje. een plug of shad hoef je niet te veel te laten bewegen om hem gewond te laten lijken. neem eens een 2 delige plug en bekijk de zwembeweging eens goed ooit een voorn gezien die zo zwemt???

JimmY
09-08-2007, 14:39
Wat het beste werkt is,Uitwerpen en dan tikje geven weer inhale,tikje geven etc.Je hebt meer plezier en het werkt beter,snoeken pakken nu eenmaal de zwakste schakel:wavey:

Maar LET OP!:Houd altijd je lijn strak anders krijg je lussen en dat kan zorgen vor vervelende knopen en die lijden tot het weggooien van lijn en tijd.:)

jasperfeedervlieg
09-08-2007, 19:24
Ramarte
jouw handtekening: vissen doe je toch niet voor de lol???...
ik wel hoor
waarvoor doe jij vissen dan??

Ramon Ansing
10-08-2007, 16:49
Ramarte
jouw handtekening: vissen doe je toch niet voor de lol???...
ik wel hoor
waarvoor doe jij vissen dan??

tis meer aan drang (A) je gaat toch in voor de lol met een stort bui vissen. tis meer een levengewoonte geworden dan gewoon een dagje vissen :P

Lucass
29-09-2007, 12:11
Ik vind die kleine snoeken ook leuk

haha ik lach me een ongeluk :P