PDA

View Full Version : leefnet

he11je24
28-10-2007, 08:57
ik denk dat iedereen er wel last van heeft een nat en stinkend leefnet na een wedstrijd.:angryfire:nu ben ik al een tijdje op zoek naar goede leefnettas die zowel waterdicht en reukvrij is.heeft iemand een oplossing?

mvg,Hendrik

esperto
28-10-2007, 12:23
die van sensas zijn waarschijnlijk de beste, 100procent waterdicht, maar ik vind ze vrij prijzig.

Cor Jagt
28-10-2007, 12:25
Ik zelf heb er twee eentje van Sensas (licht groene kleur )en eentje van Browning ( bruine kleur) die zijn geheel van kunststof / rubber die afgesloten worden doormiddel van een deksel met ritssluiting .
Je moet ze zien als een rechthoekige doos geheel uit een deel met een deksel met rits
En ik ben er zeer tevreden mee .

bjornkienhuis
28-10-2007, 12:36
ik heb er nu een van preston, een blauwe. is hetzelfde als de groene sensas tassen. ook waterdicht, (wel rechtop houden)

bevalt me erg goed!

bjorn.

spuiliefhebber
28-10-2007, 13:54
die preston heb ik ook perfecto.

die sensas schjnt toch niet zo sterk te zijn hoorde ik van wat eigenaren ervan,hij zou bij stoten op wat scherps erg snel lek te zijn

he11je24
28-10-2007, 20:41
bedankt voor de info ik denk dat ook ga voor die van preston alles wat ik tot nog toe van dit merk gekocht heb blijkt goed te zijn alleen aan de dure kant.

met vriendelijke groet,

Hendrik

brielsemaasliefhebber
29-10-2007, 18:11
ik heb ook die van preston is super en een stuk goedkoper als die van sensas.

he11je24
20-12-2007, 22:29
ik heb die van preston gekocht prima tasje is aan te raden

Kosmozz
21-12-2007, 00:34
Ik ga ook zo'n ding halen. Je kunt er ook mooi een sopje in doen om de stank te verminderen, echt een putlucht :)

drennanboy
21-12-2007, 18:46
Leefnetten na gebruik in grote , stevige plastic zak doen en dichtdraaien en in tas steken,zo kan je elke leefnettas gebruiken en bovendien blijft deze droog en reukvrij . Na verloop van tijd gat of scheur in plastic zak : gewoon een andere nemen .

janb
21-12-2007, 23:04
als ik thuis kom na het vissen hang ik mijn leefnet aan de haak en vervolgens trek ik hem een meter of 4 om hoog in een ouwe perenboom na twee dagen berg ik hem dan weer in de preston leefnet tas ,geeft nooit geen problemen.

Gerrit Bakker
21-12-2007, 23:25
om stank te voorkomen begin je met het kopen van een zacht reukvrij net.
dus eentje van massief kunststof vezel waar geen water in kan dringen.
Koop je een net welke gemaakt is van samengestelde vezels (dus in elkaar gedraaide kunststof vezels) dan kan er water in dringen en gaat hij vrijwel altijd extra gaan stinken.

Na het vissen moet je toch altijd eerst nog de hele bende opruimen dus als eerste je net uit het water en gestrekt uit laten lekken.
Ook met een wedstrijd direct na het meten/wegen gestrekt uit laten lekken en dan pas in de tas opbergen.
Thuis zet ik het net altijd een dagje in de tuin op het gras, of het nu droog is of regent maakt niet uit, maar het beste is om het net weer droog in je leefnettas te stoppen.

suc6

Gerrit

Amadeus
23-12-2007, 20:23
Ik vind dat een leefnet moet stinken........tijdens het vissen, dat is een teken dat hij gebruikt is.
Na het vissen spoel ik hem uit aan het water en na thuiskomst hang ik hem over de waslijn, net als mijn schepnet.
Na een dag of wat berg ik ze op, en dan is de stank er ook uit.
Wat ik minder erg vind maar de vrouw des te meer is dat de auto ook wel eens behoorlijk kan stinken na een sucsesvolle dag.