Jacob jarig

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Cor Jagt
    Sportvisser
    • 02-03-2003
    • 600
    • Emmen

    Jacob jarig

    Gefeliciteerd Jacob met je verjaardag .
    En dat we in het nieuwe jaar ook maar weer mogen genieten van je ronddobberen en verslagen .

    PS. En natuurlijk de andere jarigen ook van harte gefeliciteerd
    Een visgroet "Opa" Cor Jagt
  • Jakob
    <*{{{{><(
    • 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

    #2
    Cor, dank.
    Ook iedereen voor 2008 het dubbele toegewenst voor wat je mij toewenst. Vooral veel gezondheid en geluk.

    Reageer

    • Jakob
      <*{{{{><(
      • 06-03-2007
      • 1870
      • Staphorst

      #3
      Jij ook nog, gisteren zag ik.

      Reageer

      • antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

        #4
        Van harte gefeliciteerd Jacob en een visrijk 2008 toegewenst.

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #5
          Nou, nou, eerst Frans, dan Cor, nu Jacob weer... wie volgt? En dat allemaal rond deze tijd...'t feest kan kennelijk niet op! Jacob, idem als Cor:


          En dat we in het nieuwe jaar ook maar weer mogen genieten van je ronddobberen en verslagen.

          PS. En natuurlijk de andere jarigen ook van harte gefeliciteerd
          groet,
          Eduard

          Reageer

          • lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

            #6
            jakob nog vele jaren dat we nog lang mogen genieten van je verslagen gr johnny
            Groetjes
            Johnny

            Match
            Feeder
            Stok

            Reageer

            • willie
              Sportvisser
              • 03-12-2005
              • 626
              • wijhe

              #7

              Hoi Jakob van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat we ook dit jaar weer je verslagen kunnen lezen op wedstrijdvissen,want dat zijn altijd leuke stukken.

              groeten wilfried

              Reageer

              • Jakob
                <*{{{{><(
                • 06-03-2007
                • 1870
                • Staphorst

                #8
                Mensen, bedankt voor de felicitaties.
                Wat de verslagen betreft, ik heb met Gijs N afgesproken om zeker dit jaar nog rond te blijven dobberen. Ben op dit moment net een verslag aan het maken over de wedstrijd van gisteren in Maarssen in het ARkanaal.
                Wat wel op valt is dat veel mensen al helemaal in foto houding gaan zitten als ik aan kom struinen met mijn fototoestel. Als ze weten dat ze bij mij in de buurt zitten gaan ze hun haar nog even extra op kammen.
                Ik heb zelf ook lol aan het schrijven van de stukjes, aan het foto's maken, ook al gaat het wel eens ten koste van de prestaties en dus ten koste van de visvangst. Het zij zo, ik kan daar prima mee leven.
                Er is mij vaak gevraagd waarom ik dit deed. De reden is heel simpel, ik miste de realiteit in bladen die ik las. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Integendeel, de weg naar de top is heel moeilijk en gaat gepaard met vreselijk veel op je bek gaan, om er te blijven is nog veel moeilijker. Ook bij toppers gaat alles niet cresendo, ook zij vangen regelmatig geen vis. De meesten hoor je daar niet over, wel als ze goed gevangen hebben. Wat ook een boel mensen vergeten, om aan de top te komen kost ook nog eens bakken met geld. Het is zelfs voor een normaal iemand met een normaal inkomen niet eens op te brengen. Ook de geheimdoenerij in de sport is mij een doorn in het oog, er wordt te vaak mensen die wat vragen wat wijs gemaakt. Mijn visie is in deze heel simpel, zeg niks of zeg de waarheid. Ik heb geen geheimen, bestaan ook niet echt. Wat wel waarheid is, als je zeker weet dat je voer en aas goed is dan kun je al je energie stoppen in het vissen zelf, ga je vanzelf beter vissen.
                Ik heb wat dat betreft al verschillende mensen aan een voer geholpen (waar ik zelf ook vaak mee vis) en wat mij het meeste deugd doet is dat ze plotseling ook betere uitslagen vissen. Ligt dat aan het voer alleen. Welnee, dat ligt aan het belangrijkste ingrediënt wat er in zit. Vertrouwen. Het gevoel hebben dat je iets hebt dat een ander niet heeft. Veel te veel mensen hechten te veel waarde aan het voer. Goeie plek loten en vis op je stek is veel belangrijker en dan zo weinig mogelijk fouten maken, dat maakt je een topper of een als het niet lukt een tobber.

                Reageer

                • RenéTom
                  Frequent aanwezig
                  • 10-10-2007
                  • 121
                  • Kerkrade

                  #9
                  Jakob nog vele jaren, "jongen", blijf gezond en jong van geest.

                  En alles wat wenselijk is voor 2008.


                  Groetjes René.
                  Aangepast door RenéTom; 01-01-2008, 22:43. Reden: schrijf fout ( toetsenbord doet vreemd)
                  " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

                  Reageer

                  • reijntjes
                    Swingt(o)(i)pper
                    • 12-12-2005
                    • 3497
                    • Asten

                    #10
                    Jakob,

                    Mooie woorden om 2008 te beginnen !
                    Groeten

                    Frank

                    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                    2016 walk-over Blauforlaet !
                    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                    Reageer

                    • PeBo
                      Hengelaar
                      • 29-09-2007
                      • 2636
                      • Oosterhout

                      #11
                      Jacob,
                      Wat laat, maar toch nog gefeliciteerd. Ook ik lees altijd je stukjes met veel genoegen, dus doorgaan graag. Volgens mij heb je schrijvers talent. Wat je op nummer 8 schrijft is een waarheid als een koe, dus helemaal met je eens.

                      Groeten,
                      PeBo.
                      ]Member of the Easterwood dreamteam.
                      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                      Groeten,
                      PeBo.

                      Reageer

                      • Eduard
                        Moderator
                        • 11-08-2004
                        • 3278
                        • Sappemeer

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                        Goeie plek loten en vis op je stek is veel belangrijker en dan zo weinig mogelijk fouten maken, dat maakt je een topper of, als het niet lukt, een tobber.
                        Even op inhaken c.q. doorzeuren... is helemaal waar edoch, m.i. wordt er te veel gehangen aan een bepaalde plek. Ik zal niet ontkennen dat het tegenwoordig zo is dat de wedstrijd vaak bepaald wordt door een gelukkige loting, maar toch word ik kregel als er altijd maar wordt afgegeven op die loting. Heeft men goed gevist zijn het altijd de kwaliteiten van de visser zelf ('Overdrijf jij nu niet een beetje'... dat soort verhalen) maar heeft men slecht gevist ligt het aan de stek.

                        Aangezien ik toch geen gelukkige hand heb houdt ik me niet echt bezig met die loting. Ik moet ergens zitten, c'est ca! Mijn eerste doel is mijn buren aan weerskanten 'naar huis' te vissen, dan weet ik tenminste dat ik het maximale uit mijn stek gehaald heb. Als het achteraf een topplek blijkt te zijn is het natuurlijk heel mooi dat je met een nieuwe hengel, broodrooster, vleespaket of misschien wel enveloppe met inhoud huiswaarts gaat en je naam in de uitslag terug kunt vinden, maar als ik me van te voren al bezig moet gaan houden met het feit dat het een baggerstek zou zijn kan ik maar beter helemaal niet aan de wedstrijd beginnen, want dan zit ik 4 uur lang te simpen omdat het een 'baggerstek' zou zijn, da's slecht voor het moreel. Bovendien zal het niet de eerste keer zijn dat je net op de overbekende 'baggerstek' de grootste brasems vangt... De echte toppers komen zo wie zo wel boven drijven, ook op een baggerstek.
                        Gewoon doorgaan, blijven schaven aan je techniek wat hengelen, maar ook wat voertechniek betreft (interessant artikeltje overigens met Alan Scotthorne in WT nr 35...) en vooral onthouden dat vissen in eerste plaats leuk moet zijn en blijven.
                        groet,
                        Eduard

                        Reageer

                        • Jakob
                          <*{{{{><(
                          • 06-03-2007
                          • 1870
                          • Staphorst

                          #13
                          Eduard, voor heel groot deel mee eens. Als je je buren er af vist is het altijd goed. Ik probeer altijd te gaan voor de wedstrijd, goeie plek of niet. Inderdaad komt het voor dat je op een baggerplek goed vis vangt. Mentaal gezien scheelt het een hoop, denk ik, als je weet dat je op een goeie plek zit. Ik vis ook in de eerste plek om vis te vangen en wordt liever laatste met 25 kilo, dan eerste met 1 visje.
                          Prachtig verhaal van Scothorne, uitermate interessant.
                          Je wordt niet zomaar 5 x wereldkampioen, dan kun je beetje vissen en hebt ook visie. Ik denk dat er heel wat in zijn visie steekt. Ik ga dit zeker uit testen. Ik geloof in zijn redenatie.

                          Reageer

                          • Eduard
                            Moderator
                            • 11-08-2004
                            • 3278
                            • Sappemeer

                            #14
                            Wat Scotthorne betreft geef ik je een handje, inderdaad valt er weer veel te leren. Mijn rijtje met 'voorbeelden' wordt steeds groter... (grijns)

                            Wat stek betreft: Wat nu als je op papier een potentiele winaarsplek trekt, maar tijdens de wedstrijd kun je geen potten breken? Da's ook niet zo bevordelijk voor het humeur, net weer de andere kant van de medaille... toch?
                            groet,
                            Eduard

                            Reageer

                            • Jakob
                              <*{{{{><(
                              • 06-03-2007
                              • 1870
                              • Staphorst

                              #15
                              Eduard, dan kun je je afvragen of je wat fout doet. Als je buren links en recht je helemaal zoek vissen en dat gebeurt slag op slag, ja dan wordt het tijd om eens achter je oren te krabben. Tijd om even de zaken op een rijtje te zetten.
                              In de 80er jaren heb ik veel grote wedstrijden gewonnen, waarom, gewoon veel meer tijd in het vissen steken, jezelf veel meer voor bereiden, niets aan het toeval over proberen te laten. Dat was in de vaste stok en match periode. Er is echter een grote verandering op gang gekomen, de feeder zag, kwam en overwon. Vroeger waren er van de 100 deelnemers 10 in staat om potentioneel een wedstrijd te winnen. Heden ten dage kunnen van deze 100 deelnemers zeker 90 die wedstrijd winnen. De verhoudingen in het wedstrijdvissen zijn vervlakt.
                              Er zijn op dit moment maar een paar echte toppers in Nederland, helaas zitten ze in geen enkele Nederlandse ploeg. Zelfs deze toppers kunnen een slechte dag cq slechte plek hebben.
                              Mijn enige vergelijkings materiaal bestaat uit de naaste buren. Als je die klopt doe je het goed, zelfs als er heel slecht gevangen wordt en ze vangen 1 visje meer dan zegt dat nog niets.
                              Ook een topper ( geen discussie over mogelijk) als Alan Scothorne zat in de Lagevaart tussen een maat van mij en een kennis in. Scothorne werd er dik afgevist. Zelf heb ik ook al een keer naast hem gezeten en sloeg de weegschaal door in mijn voordeel. Zegt dat wat?. Nee, de volgende keer is het zeer waarschijnlijk weer andersom. Vis vangen hangt van zoveel factoren af, neem bv het ARkanaal bij Maarssen, neem je daar de verkeerde beslissing dan kun je het wel schudden. De buren vangen op een andere afstand wel vis en dat maak je nooit meer goed, uitzonderingen daar gelaten. Veelal is het tegenwoordig alles of niets gokken, dat betekend ook dat je het risico loopt dat je nat gaat. Ben je dan een mindere of betere visser?
                              Wat vandaag een goeie stek is hoeft niet te beteken dat je er morgen weer vis vangt, zeker tegenwoordig niet meer, de meeste kanalen waar veel wedstrijden zijn worden een beetje dood gevist, zoveel wordt er gevist. In Maarssen ook, 3 dagen achter elkaar op dezelfde plaats wedstrijdvissers.
                              Tegenwoordig kunnen de meeste vissers wel een beetje vissen, alleen is het zo dat er naast zeven vette jaren ook zeven magere jaren kunnen komen. Als je een paar leuke resultaten neerzet kan het voor sommige vissers net de drempel zijn om weer volop gemotiveerd aan het water te verschijnen. Het vertrouwen wordt opgevijzeld.
                              Ga je automatisch een stuk scherper vissen.
                              Ik merk het zelf, ik heb niet zo veel tijd om te vissen, mijn routine gaat achteruit, ik kan niet meer zo voorbereiden als vroeger, dit betekend automatisch dat je harder moet werken voor resultaten en ik ben aartslui.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎