Paling vissen vanaf wal Ijsselmeer

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Damocles.NL
    sowieso
    • 19-06-2008
    • 2
    • Hoorn

    Paling vissen vanaf wal Ijsselmeer

    Hallo!

    Is het mogelijk om op Paling te vissen vanaf een dijk langs het IJsselmeer en zo ja hoe kan je dit het beste doen? Wat voor constructie zou je daarvoor moeten gebruiken.

    We willen vanavond dat eens proberen omdat er in de sloot haast geen paling meer zit. Hoe ver zou je uit de kust moeten werpen en is het beste om met een dobber en breeklichtje te vissen of met lood en verklikker? En kan je die onderlijnen met schuiflood kant en klaar kopen? Nooit een held geweest als het gaat om maken van onderlijnen etc.
  • RemcoR
    Newbie
    • 13-07-2008
    • 12
    • Leiden

    #2
    Vanaf een dijk vissen is altijd wel lastig maar wellicht het proberen waard. Zelf heb ik nooit op paling gevist vanaf een dijk aan het ijselmeer, wel in de slootjes. Of je gaat vissen met piepers of een dobber met daarop een breekstaafje is helemaal aan jezelf, beide heeft zijn charmes. Wel is het zo dat er aan het ijselmeer vaak een wat hardere wind staat en dat maakt het vissen met een dobber wel wat lastiger. Met wat golfslag erbij zou mijn keuze sneller uitgaan naar de piepers.

    Wat betreft het overige materiaal heb ik niet echt tips, ik denk dat je daar ook wat beter bekend mee bent

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Ten eerste is nachtvissen op het IJsselmeer niet toegestaan dus lichtjes heb je niks aan die verraden je alleen maar.
      Ten tweede zou er volgens de berichten vrijwel geen aal meer voorkomen op het IJsselmeer.
      Ik denk dat het een vruchteloze sessie wordt ik denk dat je het beter kunt proberen in de kanalen.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • RemcoR
        Newbie
        • 13-07-2008
        • 12
        • Leiden

        #4
        Klopt helemaal wat je zegt Douwe, nachtvissen is niet toegestaan op het IJsselmeer. Toch wordt er hier en daar nog wel een aaltje gevangen op het IJsselmeer maar heb ik vernomen dat je lang niet altijd succesvol kan zijn op het IJsselmeer. Volgens een familielid van mij welke ook veel op paling vist zijn er nog wel enkele hotspots waar je een aaltje kan vangen. Overigens geniet bij mij een kanaal ook de voorkeur wat betreft de aal.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎