ideeen voor plug

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jwsp
    beginnende snoekvisser
    • 24-05-2009
    • 21
    • Hattem

    ideeen voor plug

    Hey,

    ik had nog nooit op snoek gevist en had een stalen onderlijn (12kg) en een plug gekocht, en nog wat dingen. (had al werphengel, maar er nog nooit mee op roofvis gevist en ik wou wel eens een grote vis vangen)

    ik had een plug (die omcirkelde) maar toen ik hem teste, kwam die vast te zitten aan de bodem (er lagen daar netten, denk ik) en raakte ik hem kwijt (binnen 10 minuten)
    dus ik ga een nieuwe plug kopen, zal ik dezelfde plug kopen of een andere (is voor snoek/snoekbaars en moet bruikbaar zijn als ik vis van de zijkant van de ijsel of in een meer)

    en als je een snoek hebt gevangen, heb ik dan nog dingen nodig om de plug eruit de halen en zijn er nog tips voor als je op snoek vist?

    mvg

    Jwsp
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    ojee ,eerst verdiepen in het verwijderen van de plug dan,soms komt men erachter dat als ze er 1 vangen dat het toch wel een eng beest is.

    hier is zat over te vinden hier en anders op google zeker.

    wat ik van pluggen weet is dat je oppervlakte,duikende ,en diepduikende pluggen heb.

    als die schoep op het koppie groot is en goed schuin staat en je vist in een ondiepe sloot zal hij dus als je binnendraait dieper en dieper zoeken en daar de bagger en de takken vinden en daar gaat je zakgeld.

    hier zijn wel kunstaas redders voor,maar als je het beter aanpakt kun je dat een eind voorkomen.

    kunstaas bij het water zoeken dus.

    maar eerst zorgen dat je er achter komt hoe je die vis netjes vangt en nog beter netjes terug zet.


    de rest is voor de echte kunstaas vissers hier

    Reageer

    • Jwsp
      beginnende snoekvisser
      • 24-05-2009
      • 21
      • Hattem

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
      ojee ,eerst verdiepen in het verwijderen van de plug dan,soms komt men erachter dat als ze er 1 vangen dat het toch wel een eng beest is.

      hier is zat over te vinden hier en anders op google zeker.

      wat ik van pluggen weet is dat je oppervlakte,duikende ,en diepduikende pluggen heb.

      als die schoep op het koppie groot is en goed schuin staat en je vist in een ondiepe sloot zal hij dus als je binnendraait dieper en dieper zoeken en daar de bagger en de takken vinden en daar gaat je zakgeld.

      hier zijn wel kunstaas redders voor,maar als je het beter aanpakt kun je dat een eind voorkomen.

      kunstaas bij het water zoeken dus.

      maar eerst zorgen dat je er achter komt hoe je die vis netjes vangt en nog beter netjes terug zet.


      de rest is voor de echte kunstaas vissers hier
      (ik zag dat de plug vast zat aan een net, verder op in het water, maar de stroming was daar best hevig. dus ging ik trekken, totdat het touw brak, dus was zeker geen vis)

      ik heb tot nu toe vooral op voorntjes/baars gevist, (die ik altijd heb terug gezet), maar het is dus handig dat ik verschillende pluggen koop (eentje voor sloot, eentje voor meer). en is er een kunstaas redder voor vanaf de kant???, maar heb je msschien een idee welke plug goed zijn?

      Reageer

      • Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

        #4
        Beter is om in je omgeving eens met iemand te praten die al langer op roofvis vist en dan bedoel ik meer een volwassenen die je ook het verantwoord onthaken kan laten zien.
        Ik kan je garanderen dat je handen open komen te liggen bij een snoek als je niet weet hoe er mee om te gaan en zelfs als je het weet hou je de handen de meeste keren niet heel.
        Vissen is een hobby geen religie!

        Reageer

        • Jwsp
          beginnende snoekvisser
          • 24-05-2009
          • 21
          • Hattem

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
          Beter is om in je omgeving eens met iemand te praten die al langer op roofvis vist en dan bedoel ik meer een volwassenen die je ook het verantwoord onthaken kan laten zien.
          Ik kan je garanderen dat je handen open komen te liggen bij een snoek als je niet weet hoe er mee om te gaan en zelfs als je het weet hou je de handen de meeste keren niet heel.
          ik ken niemand die in de buurt op snoek vist,
          is een zo'n handschoen die je beschermt tegen de tanden dan handig?

          (heb al bekkenklem en tang)

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #6
            Bekkenklem moet je daar neerleggen waar hij hoort en dat is de vuilnisbak een grotere bekvernieler bestaat er niet.
            Handschoen is maar wat je bedoeld leren hoe te onthaken is belangrijker niet iemand in de buurt die je kan helpen lijkt mij raar er wordt toch wel op roofvis gevist in je omgeving?
            Die willen je wel helpen wat je nu doet is verkeert starten.
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • Jwsp
              beginnende snoekvisser
              • 24-05-2009
              • 21
              • Hattem

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
              Bekkenklem moet je daar neerleggen waar hij hoort en dat is de vuilnisbak een grotere bekvernieler bestaat er niet.
              Handschoen is maar wat je bedoeld leren hoe te onthaken is belangrijker niet iemand in de buurt die je kan helpen lijkt mij raar er wordt toch wel op roofvis gevist in je omgeving?
              Die willen je wel helpen wat je nu doet is verkeert starten.
              bekkenklem is dus niet zo handig, en er word wel op roofvis gevist bij mij in de omgeving maar ik ken zo 1,2,3 niet iemand die op snoek vist.

              http://www.metersnoeken.nl/site/html..._onthaken.html, is dit een goede manier van onthaken?
              Aangepast door Jwsp; 25-05-2009, 14:24.

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Helemaal goed op die site kun je veel info halen, de beheerder is ook een aardige vent.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • Jwsp
                  beginnende snoekvisser
                  • 24-05-2009
                  • 21
                  • Hattem

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                  Helemaal goed op die site kun je veel info halen, de beheerder is ook een aardige vent.
                  ok, dan zal ik de informatie op de site eens goed doorlezen.

                  Reageer

                  • Jwsp
                    beginnende snoekvisser
                    • 24-05-2009
                    • 21
                    • Hattem

                    #10
                    zijn dit goede tangen die je nodig hebt om te onthaken?
                    1. http://www.blueblizz.com/epages/Blue...roducts/A13609
                    2. http://www.blueblizz.com/epages/Blue...roducts/A13617

                    pluggen:
                    deze voor meer en ijsel:


                    deze voor sloten of ondiepe meren:


                    en deze voor sloten, meren, rivieren (ijsel)


                    ben ik nog wat vergeten (een tang ofzo)

                    Reageer

                    • Jwsp
                      beginnende snoekvisser
                      • 24-05-2009
                      • 21
                      • Hattem

                      #11

                      is niet verboden erop te antwoorden, ik bijt niet xd
                      maar ik bedacht me dat ik een vriend van mij wel eens op snoek heb zien vissen (lol toen raakte die zijn spinner kwijt) en zal wel eens vragen of hij samen met mij een keer op snoeken jacht kan gaan, maar vanaf waneer mag je officeel weer op snoek vissen?

                      Reageer

                      • Jwsp
                        beginnende snoekvisser
                        • 24-05-2009
                        • 21
                        • Hattem

                        #12
                        euh zal het zeer opprijs stellen als jullie antwoorden, (kan ik het bestellen, als ik anders wat vergeten ben moet ik 2 keer verzendkost betalen) en wil binnekort snoekvissen

                        Reageer

                        • Burrel
                          Roofvisser
                          • 06-05-2008
                          • 22
                          • Velserbroek

                          #13
                          Ik zou voor de rapala jointed gaan, is een 2 delige plug, alle kleuren vangen goed, duikt ongeveer 1 tot anderhalve meter diep, en is getest als de beste plug.
                          Hier vang ik heel goed snoek,snoekbaars en baars mee.



                          Verder vang ik heel goed met van die pluggen met een dikke buik:


                          Als er vis zit zijn ze met deze pluggen zeker te vangen.
                          En verder vis en vang ik veel met rubber twisters.
                          Wil je grote snoek vangen?, dan kies ik voor pluggen of twisters van 20 tot 30 cm.

                          Succes

                          Reageer

                          • Jwsp
                            beginnende snoekvisser
                            • 24-05-2009
                            • 21
                            • Hattem

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Burrel
                            Ik zou voor de rapala jointed gaan, is een 2 delige plug, alle kleuren vangen goed, duikt ongeveer 1 tot anderhalve meter diep, en is getest als de beste plug.
                            Hier vang ik heel goed snoek,snoekbaars en baars mee.



                            Verder vang ik heel goed met van die pluggen met een dikke buik:


                            Als er vis zit zijn ze met deze pluggen zeker te vangen.
                            En verder vis en vang ik veel met rubber twisters.
                            Wil je grote snoek vangen?, dan kies ik voor pluggen of twisters van 20 tot 30 cm.

                            Succes
                            en tot hoe diep gaat elk van die pluggen?
                            (dus welke is voor sloot, meer of rivier?)

                            Reageer

                            • Burrel
                              Roofvisser
                              • 06-05-2008
                              • 22
                              • Velserbroek

                              #15
                              De jointed gaat 1 tot 1,5 meter.
                              Die dikke plug op de foto heeft een te grote schoep, die gaat een paar meter diep, ik gebruik ze met kleine schoep zodat ze ook 1 tot 1,5 meter diep gaan.

                              Als ik dieper wil vissen neem ik twisters met een 10gr loodkop

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎