Vissen in de Ardennen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tom1980
    Newbie
    • 29-06-2009
    • 3
    • Hengelo

    Vissen in de Ardennen?

    Ik wil eind augustes samen met mijn vader een keer gaan vissen in de Ardennen.
    Weet iemand een goede plek om te gaan vissen. We zijn geen mensen die ervaring hebben met vliegvissen en na enig voorwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat volgens mij bijna iedereen die kant op gaat om te gaan vliegvissen.
    Weet iemand of er ook plaatsen zijn waar je met je vaste stok of werphengel leuk kunt vissen??

    Mvg Tom.
  • esperto
    Sportvisser
    • 16-09-2006
    • 654
    • Oostkamp (Brugge)

    #2
    Vresse: wanneer je aan het water komt , onder de brug door, daar eventjes achter kan je vissen. constant kemp schieten (je hebt er behoorlijk wat nodig hoor) en met een bolo al dan niet wadend of een lange sterke karperstok voorzien van dito rekker en draad. Wanneer je in vresse aan het water naar links zou gaan, kom je een kommetje tegen, daar vertoeft behoorlijk wat voorn (hier en daar een zéér mooi exemplaar), te bevissen op alle manieren. Al wadend kan je ook op een aantal heel mooie plekjes komen die onbevist zijn.
    Halle-sur semois: als je daar gaat vissen op dagen dat er geen kano's zijn, kan je aan de grote verhuurpost in halle goed barbeel vissen in de stroomnaad na enkele stenen in het water.
    Ook in de ourthe kan mooie vis worden gevangen. Het best is om een hengelzaak te zoeken en daar info los te peuteren, zo vermijdt je visloze dagen.
    Je kan ook naar val de l'aisne gaan, waar de selecties van de inters ook plaats vinden. Dit is een grote karperput (zogenaamde carpodrome).

    Reageer

    • PeBo
      Hengelaar
      • 29-09-2007
      • 2636
      • Oosterhout

      #3
      Esperto,

      Ook ik moet gaan vissen in het buitenland in juli. Heb je misschien nog waardevolle tips? Het gebeuren is in Schriek bij Heist op den Berg, in een afgegraven leemput. Alle hulp is welkom. Maar pas op, want later ben je niet meer welkom in je eigen vaderland.

      Groeten,
      PeBo.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

      Groeten,
      PeBo.

      Reageer

      • Tom1980
        Newbie
        • 29-06-2009
        • 3
        • Hengelo

        #4
        Bedankt voor de info.
        Nog ff 1 vraag ik zal op deze site hotel staan; namelijk hotel dirbach plage in luxemburg. Heeft iemand ervaringen met dit hotel???

        Reageer

        • esperto
          Sportvisser
          • 16-09-2006
          • 654
          • Oostkamp (Brugge)

          #5
          @Pebo: ik heb daar zelf nog nooit gevist, en de forummeeting kan ik niet meedoen (het pk vindt dezelfde dag plaats).
          Ik post dus gewoon eventjes hoe ik het zou kunnen aanpakken, ik garandeer natuurlijk niets...
          Probleem 1: het beneden krijgen: de kemp is heel erg diep. Hierbij kan je drie dingen doen: je voer goed natmaken en aanmaken met ttx. Dan plakt het genoeg, zakt het mooi. Als je je aas er dan nog dood in steekt (pinkies? geknipte pieren?) dan zal vriend brasem behoorlijk wat werk hebben (=> rijk voer, maar hééll dood meestal). Of je steekt er een hele hoop leem onder (=> arm voer) dit is niet mijn favoriet, zeker niet op brasemvijvers waar geen vers mag gebruik worden. Derde mogelijkheid: bruine suiker onder uw voer, en mooie droge zwarte aarde. Dat zakt ook als een bom, en wolkt ongelofelijk veel.Kan hier en daar een voltreffer zijn, zeker op wateren waar zwart voer het goed doet, en je je eigen voer niet zwart krijgt zonder zijn effect te verliezen.

          Het voer zelf moet niet te ingewikkeld, zolang het maar vers is. Een hoop vers gemalen babycorn kan nooit geen kwaad, mooie verse beschuit is ook schitterend, maar moeilijk aan te raken. Beetje popcorn voor wat leven. Eigenlijk zou je gewoon Mega magic bream moeten gebruiken van Hengelsport dewedstrijdvisser in Ieper, maar dat lijkt me iets te ver :-). Vijver geel en big fish (wel de grove delen voorweken) van vde, of gouwe ouwe biomix, keuze genoeg.
          De diepte wordt niet overwonnen met een pennetje van een gram. Serieuse knoerten zullen wellicht nodig zijn. 2gram zal zeker geen overbodige luxe zijn, want al de tijd dat het lood zakt, is verloren vistijd. ook de draad moet geen 6/00 zijn, brasem komt niet zomaar boven drijven vanop die diepte.

          Wil je speciaal doen, dan kan je pole-feederen. Lijkt me een mooi water om dit te doen. Je hebt de voordelen van het feederen en je kan je korf leiden zodat ie niet met een rotvaart beneden neerploft. + je blijft geconcentreerd vissen. Het moet natuurlijk wel toegestaan zijn.

          Verder gewoon proper brasemvissen, als dat niet lukt blijven proberen (heel ver op grond, net op grond) maar die dingen hoef ik jou niet te vertellen.
          eigenlijk zitten hier niet echt gouden tips tussen, helaas, ik schudt die niet uit mijn mouw, zeker niet als ik er nog nooit heb gevist.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎