Onbegrijpelijk!!!!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karper-lars
    herstartend karper visser
    • 29-06-2009
    • 45
    • Hendrik Ido Ambacht

    Onbegrijpelijk!!!!!!

    'Onnodige slachting van karpers'
    DORDRECHT - Omwonenden van de singels aan de Dordtse Jan Vethkade en Viottakade zijn zich kapotgeschrokken nadat het Waterschap Hollandse Delta woensdag lelies in het water had laten maaien.
    Daarna kwamen honderden dode vissen bovendrijven. ,,Er lagen tientallen heel grote dode karpers,'' zeggen Dennis en Esmiralda Pieters. ,,Ook lagen er honderden dode kleine vissen, van alles en nog wat. Een ware slachtpartij. Verschrikkelijk om te zien.''



    Ze denken te weten hoe het komt: ,,Die mensen van het ingehuurde bedrijf zijn zo hard met hun maaibootje door de vijvers gegaan,dat de vissen geen kant op konden. Het leek of ze verschrikkelijke haast hadden. Er lagen daarna vissen waarvan de staarten gewoon afgesneden waren en die diepe snijwonden aan de zijkant hadden. Er is onverantwoord gemaaid. Andere jaren ging het veel rustiger. Niet eerder lagen er zóveel dode vissen en ook niet zo veel grote.''

    Na een opruimactie door de gemeente waarbij hele emmers werden volgeladen met dode vis, lagen er gisteren nog steeds flink wat forse karpers tegen de kant aan.

    Het waterschap slaagde er gisteren niet in om op verzoek van deze krant uit te zoeken wat er is gebeurd. De gemeente laat weten dat zij nooit eerder heeft gezien dat maaien zulke schade aanrichtte.

    ,,Mogelijk spelen ook de weersomstandigheden een rol,'' zegt Mark Benjamin. De gemeente heeft de vissen opgeruimd vanuit haar zorg voor de volksgezondheid.



    Wat een idioten zeg Snappen jullie dit nou?


    Bron: http://www.ad.nl/drechtsteden/334215...n_karpers.html
    Als je altijd zeker weet dat je wat vangt heet het geen vissen meer maar vangen.
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

    #2
    Tja gooi maar in de doofpot
    Dat bedrijf hard aan pakken want ik weet zeker dat ze daarom vervolgd kunnen worden .
    Dan de gemeente aansprakelijk stellen en de kosten voor een nieuwe uitzet laten vergoeden

    Geen goed woord voor over
    Groetjes
    Johnny

    Match
    Feeder
    Stok

    Reageer

    • karper-lars
      herstartend karper visser
      • 29-06-2009
      • 45
      • Hendrik Ido Ambacht

      #3
      dit is het zelfde water waar ik een tijdje terug een karper van 27 pond uit heb gevist.
      Het water lag er goed bij, en de lelies waren niet storend. Het vrolijkte de sloot juist wel op vond ik, en heel veel mensen in de buurt. Helaas is dit voor de gemeente blijkbaar een doorn in het oog.
      Het zal waarschijnlijk door het warme weer komen dat de karpers aan het de oppervlakte kwamen. Dit gebeurt hier vaak met mooi weer, en dan liggen ze tussen de lelies te zonnen. Als er dan van die idioten met een bloedgang langs komen om te maaien, dan krijg je dit. Ik kan hier echt niet bij met mijn kop. Waren ze bang dat ze anders korter pauze hadden ofzo?

      Het is inderdaad net zoals lolo zegt: Bedrijf aansprakelijk stellen, en alle kosten voor de uitzet van nieuwe vis laten betalen.
      Als je altijd zeker weet dat je wat vangt heet het geen vissen meer maar vangen.

      Reageer

      • Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

        #4
        Dit is pure dierenkwelling en de uitvoerder \ gemeente is aansprakelijk te stellen.
        Helaas heeft niet iedere HSV een goed contact met de gemeenten dit is een voorbeeld waarom dit wel zou moeten.
        Dit staat los van visrechten, wij hebben ook wel plaatsen waar geen visrecht op is maar zou zoiets voorkomen nemen ze wel contact op.
        Dat is een kwestie van lobbyen.
        Wie haalt het in de kop om nu te gaan maaien, bovendien is maaien helemaal een slechte keuze.
        Vissen is een hobby geen religie!

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #5
          Stelletje kneuzen. Gewoon op laten draaien voor de schade.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • hopjesvla
            Met enige kennis...
            • 26-03-2009
            • 353
            • hazerswoude

            #6
            Hoe the hell kan je dit nou weer doen? wat een achterlijke debielen, hoe kun je nou zo met de natuur en dieren omgaan :S

            Reageer

            • ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

              #7
              wat een houthakkers zijn daar bezig geweest zeg, geen goed woord voor over voor zoiets.
              misschien rare vraag, maar kun je hier niet gewoon de politie voor bellen? dit is toch misdaad?
              Hoe dan ook schandalig!
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

              Reageer

              • Randy Breukel
                Wedstrijdvisser
                • 10-04-2007
                • 244
                • Rozenburg (zh)

                #8
                Nee, dit gaat te ver, hier hebben ze bootjes gebruikt die voortgetrokken werden, dat was dan om uit te baggeren, maar dat deed de vis geen kwaad, in de amazone gaan ze ook niet zo te werk, waarom kan het dan niet zoals het daar gaat, met zo'n grote propeller?

                tja, het is gebeurd... zonder lelies waren die karpers ook niet ver gekomen, zo is de gemeente er in een klap vanaf, geef niet alleen de aalscholver de schuld jongens, wijzelf doen er net zo hard aan mee...
                De groeten

                Reageer

                • Pieter Stam
                  Tinca Tinca
                  • 11-10-2002
                  • 2882
                  • NL

                  #9
                  Ja dit is niet zo mooi inderdaad. Ik heb ervan gelezen. Zonde!

                  Groet, Pieter

                  Reageer

                  • Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

                    #10
                    Ja en nu????????????
                    Vissen is een hobby geen religie!

                    Reageer

                    • Pieter Stam
                      Tinca Tinca
                      • 11-10-2002
                      • 2882
                      • NL

                      #11
                      Stel jij de gemeente aansprakelijk? Ik doe het in ieder geval niet. Ten eerste omdat het mijn gemeente niet is en ten tweede omdat ik geen zin zou hebben in die rompslomp. Lijkt me een mooie taak voor een HSV maar die zijn waarschijnlijk óf medeverantwoordlijk óf blij dat ze van de karpers af zijn. Of bekijk ik de gemiddelde HSV nu erg negatief...?

                      Groet, Pieter

                      Reageer

                      • Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

                        #12
                        Is ook de enig juiste taak die de HSV in dit geval heeft.
                        Zou het in onze gemeente zijn zou ik zeker aan de bel trekken.
                        Heeft totaal niets met rompslomp te maken dat is nu net het probleem met de vissers, alles is teveel zolang het maar niet in hun straatje valt.
                        En als het wel in het straatje valt moet `iemand anders `maar weer van stal komen.
                        Vissen is een hobby geen religie!

                        Reageer

                        • The Frisian Viking
                          NHSF Erelid
                          • 27-06-2006
                          • 5439
                          • Feânwalden

                          #13
                          Lekkere gemeente zeg !!!!!!!!!!! TUIG is het
                          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                          ik knibbelje foar gjin ien

                          The Frisian Viking

                          Reageer

                          • Forummanager
                            Visserslatijn Nederland
                            • 30-12-2001
                            • 12131
                            • Albrandswaard

                            #14
                            Misschien is het wel gemeentewater mannen en is er geen HSV...
                            Voor dierenkwelling moet er (voorwaardelijke) opzet in het spel zijn. Het is maar de vraag of dat überhaupt (nog) te bewijzen valt.
                            Ik voorspel: er komt geen verdere actie als een mea culpa.
                            Visserslatijn Nederland
                            http://www.visserslatijn.nl
                            Sinds 1997...

                            Nationaal HengelSportForum
                            http://www.hengelsportforum.nl
                            Sinds 2001...

                            Reageer

                            • Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

                              #15
                              Maakt voor dierenkwelling niet uit of er een HSV is of niet.
                              Onderschat de macht van de media niet in dit soort gevallen, ik zou er dankbaar misbruik van hebben gemaakt.
                              Vissen is een hobby geen religie!

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎