forelvissen in de Rongeant (Frankrijk)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mr.T fish
    Frequent aanwezig
    • 01-05-2010
    • 220
    • appingedam

    forelvissen in de Rongeant (Frankrijk)

    Hallo.
    Ik ga dit jaar naar frankrijk en op de door de camping stroomt het riviertje de Rongeant die uitmond in een meer. Je kunt er heel goed forelvissen en ik had daar alvast wat vraagjes over.

    1. Kun je forelvissen zonder een vliegvishengel te gebruiken maar een werphengel?
    2. Is er ook goed aas waarmee je goed forel mee kunt vangen zonder dat dure powerbait enzo?

    Er zullen geheid nog meer vragen in me opkomen en die zal ik hier dan stellen.

    Groetjes
    Zeg maar Timon
  • hopjesvla
    Met enige kennis...
    • 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

    #2
    forel is een jager, met spinners of kleine plugjes moeten ze goed te vangen zijn wat ook word gebruik zijn bijvoorbeeld wormen en van die meelwormen

    Reageer

    • Matchmaker
      Komt net kijken
      • 01-10-2007
      • 66
      • Wageningen

      #3
      Let goed op je vergunningen. Viswater is verdeeld in twee categoriën, premier en deuxieme categorie. Premier categorie betekent forelwater, en als je daar wilt vissen heb je ook een premier categorie vergunning nodig. De deuxieme categorie is wat goedkoper, maar dan kan je dus niet in premier cat. water vissen.
      Als je met de spinhengel wilt vissen moet je oo keen beetje opletten. Nogal wat forelwater is fly-only, en de Fransen zijn niet mals met bekeuringen. En btw - 'reserve de pêche' betekent niet gereserveerd om te vissen, maar heel erg verboden te vissen. De Fransen sluiten bepaalde stukken rivier (meestal een slordige honderd meter / stuk) af voor visserij om de visstand op peil te houden. Slim idee, vind ik persoonlijk. Als je hier met je spinhengeltje wordt betrapt ben je aardig de sjaak.

      Succes, Herman
      Strakke lijnen,
      Herman

      Reageer

      • mr.T fish
        Frequent aanwezig
        • 01-05-2010
        • 220
        • appingedam

        #4
        Verboden zal het sowieso niet zijn, het is op de camping en er staat dat als je wilt forel vissen je wel goed zit.
        Dus dan moet ik een spingengel hebben. Ik zal eens zoeken, bedankt
        Maar het is dus gwn op de camping.

        Groetjes
        Zeg maar Timon

        Reageer

        • mr.T fish
          Frequent aanwezig
          • 01-05-2010
          • 220
          • appingedam

          #5
          Ik las dat het met een picker ook mogelijk was, klopt dat?
          Zeg maar Timon

          Reageer

          • Jeroentje
            Hobbyist
            • 31-10-2007
            • 32
            • Eindhoven

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mr.T fish
            Verboden zal het sowieso niet zijn, het is op de camping en er staat dat als je wilt forel vissen je wel goed zit.
            Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de reclames van de camping en/of reisorganisatie niet altijd overeen komen met de wetgeving in Frankrijk.....

            Wel kan ik vertellen dat je met een beetje enthiousiasme best een mooie vlieg kunt vangen (desnoods zo'n strontvlieg) of wat maaien tot volledige ontwikkeling kunt laten komen.
            En deze gemonteerd achter een klein dobbertje werkt perfect!!!

            Groetjes Jeroen
            [B][FONT="Comic Sans MS"]Iedere gek z'n eigen gebrek!!!
            Vissen voor ontspanning, door inspanning!

            Reageer

            • mr.T fish
              Frequent aanwezig
              • 01-05-2010
              • 220
              • appingedam

              #7
              Bedankt
              Ik heb een 4 meter hengel teloscoop en een winckle picker, kun je daar dan forel mee vangen?
              Of heb k een andere hengel nodig?
              Zeg maar Timon

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎