UL onderlijn maken/gewicht

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...
    • 26-09-2020
    • 338
    • Nuenen

    UL onderlijn maken/gewicht

    Naast witvissen gebruik ik de gesloten tijd zoals velen hier om mijn roofvisspullertjes te ordenen en klaar te maken voor begin juni...

    Ik maak meestal zelf mijn stalen onderlijnen. Ik heb kleine wartels, kleine fastach en uiteraard staaldraad. Ik ben bang dat als ik sleeves gebruik om e.e.a. vast te maken het gebruik van het fijne materiaal qua gewicht teniet doe. Iemand idee hoe op te lossen?

    Groet John
  • bart125
    van alles wat
    • 03-11-2020
    • 169
    • A

    #2
    Er zijn ook mooie fijne sleves die qua afmeting en gewicht verwaarloosbaar zijn.

    Reageer

    • hans vis
      Sportvisser
      • 26-08-2009
      • 998
      • Eelde-Paterswolde

      #3
      Als je echt geen sleeve wilt gebruiken neem een fasttach, verbindt die dmv een lus met het staaldraad en wikkel met garen het staaldraad aan elkaar, zorg dat er nog een stukje staaldraad vrij blijft. Buig dat om en leg het over de wikkeling en wikkel daarna terug richting fasttach. Verlijm de wikkeling.
      groet,
      Hans

      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2326
        • Ter Apel

        #4
        Je zou eventueel het staaldraad ook kunnen twisten en dan vervolgens netjes afwerken met een stukje krimpkous.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • bart125
          van alles wat
          • 03-11-2020
          • 169
          • A

          #5
          echte fijne staaldraad heeft geen kunstof omkleding
          maar als die van jouw dit wel heeft kan je ook een knoop maken en deze even verhitten zodat de omkleding versmelt

          ken je de Titanium onderlijnen van rozemeijer dat materiaal is erg fijn en kan je ook gewoon los bestellen

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎