snoeken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pikester
    member
    • 10-08-2006
    • 1

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
    een takel kun je zelf in alle gewenste combinaties maken, immers je maakt ze zelf
    tegenwoordig heb je mooie complete shads te koop van spro of devils own
    zit het takeltje in verwerkt, ik vang ze altijd met shads voelt gewoon echter voor de snoek een softbait

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #32
      Toch ga ik voor het takeltje van antoinette met dood aas dat voelt nog echter plus het feit dat het ook nog eens een echt smaak/geurspoor afgeeft.
      Wat ik mij ook afvraag wanneer een snoek er achter komt wanneer iets echter aanvoelt.
      Juist ja als hij er op geslagen is, ook bij een hard aas is het dan al te laat.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • wouter123
        Frequent aanwezig
        • 11-03-2006
        • 184
        • achterhoek

        #33
        ik heb eergister nog gevist met een dood baarsje.
        ik liet hem onder een tunnel drijven en de eerste keer beet.
        een snoek van 70 centimeter.

        Reageer

        • yannik
          De kasteelvissers Viane
          • 27-07-2006
          • 694
          • Geraardsbergen

          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door wouter123
          ik heb eergister nog gevist met een dood baarsje.
          ik liet hem onder een tunnel drijven en de eerste keer beet.
          een snoek van 70 centimeter.
          leuk en met wat voor takel was dàt dan?
          Wie vist, die vangt!

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #35
            Tijdje terug nog iemand horen klagen toen hij een PV kreeg door een dood klein baarsje.
            Dode kleine baarsje was namelijk onder de maat van 22 cm.
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • wouter123
              Frequent aanwezig
              • 11-03-2006
              • 184
              • achterhoek

              #36
              nou yannik een onderlijndje met een grote haak die steek je tussen de ogen zijn kop in en haalt de punt aan de onderkant van de bek er weer uit.
              en mijn neefje had een baarsje door zijn vin gevangen maar voor dat hij hem er uit kon halen kwam er een grotere baars op af gezwommen.
              helaas pakte hij hem niet.

              Reageer

              • Sido
                Sportvisser
                • 06-09-2005
                • 801
                • dorpje aan franekervaart

                #37
                Die wou vast alleen even gedag zeggen
                Sido
                ____
                HSV: De Deinende Dobber

                Reageer

                • yannik
                  De kasteelvissers Viane
                  • 27-07-2006
                  • 694
                  • Geraardsbergen

                  #38
                  als ik wil beginnen met plug vissen heb ik dan een lijn nodig met een gevoelige top of voel je die beten met een gewone top ook?
                  Wie vist, die vangt!

                  Reageer

                  • Sido
                    Sportvisser
                    • 06-09-2005
                    • 801
                    • dorpje aan franekervaart

                    #39
                    die beten voel je wel hoor houd je hengel goed vast zou ik zeggen
                    Sido
                    ____
                    HSV: De Deinende Dobber

                    Reageer

                    • yannik
                      De kasteelvissers Viane
                      • 27-07-2006
                      • 694
                      • Geraardsbergen

                      #40
                      kennen jullie toevàlig geen plug die goed vangt. of een hengel die je aan iedereen zou aanraden?
                      Wie vist, die vangt!

                      Reageer

                      • Pieter Stam
                        Tinca Tinca
                        • 11-10-2002
                        • 2882
                        • NL

                        #41
                        Als je met de plug wilt vissen zou ik een kunstaashengel kopen die in ieder geval niet te licht is. Meestal wordt het werpgewicht aangegeven op de hengels. Ikzelf heb een medium/hard (m/h) spinghengel van SPRO, wat overeenkomt met een werpgewicht van 30-60 gram. Het type spinhgel weet ik even niet meer, want hij ligt al vanaf maart ongebruikt in de schuur. Nog even en hij mag weer aan het werk.
                        Pluggen zijn relatief zwaar, zeker als ze door het water worden getrokken. Daarom is het beter om niet met een te lichte hengel te vissen. Een te lichte hengel zal te ver krom worden getrokken als je het kunstaas binnenvist. Daardoor komen aanbeten slecht door, en ook het aantikken bij een aanbeet wordt niet echt een succes.

                        Wat ik ook belangrijk vindt is de lengte van een spinhengel. Zelf heb ik het liefst een vrij lange spinhengel (2.70 meter) maar dat komt omdat ik zelf vrij lang ben. Als ik ga vissen met een 2.10 meter spinhengel heb ik na een paar uur een gebroken rug. . Verder vind ik dat je met een lange hengel het kunstaas beter kunt sturen.

                        Owja, een m/h spinghengel is ook nog eens redelijk all-round. Vissen met natuurlijk aas kan ook, en ook heb ik er al een aantal keer meer op karper gevist (drijvend aas). Dat gaat ook prima. Evt. op paling kan ook nog eens alhoewel ie daarvoor aan de korte kant is.

                        Pluggen die vangen? Ik heb al eerder de Shakespeare Big S genoemd. De grootste maat vind ik het beste. Alle kleurcombinaties vangen. Ik heb ook heel erg goed (misschien wel het best) gevangen met een zwart gespoten Big S. Wat ik zelf wel altijd doe bij deze plug is de dreggen en splitringen vervangen door betere (Gamakatsu). In plaats van de standaard één splitring die aan een dreg vastzit doe ik er meestal twee tussen. Dit zorgt ervoor dat er minder vis wordt verspeeld tijdens de dril.
                        Verder heeft ook Rapala wel het een en ander in het assortiment dat goed vangt. O.a. tweedelige pluggen, hoewel die niet tot mijn favorieten behoren.

                        Eigenlijk kun je met elke goed ontworpen plug vis vangen. Belangrijk is hoe je er mee vist en nog belangrijker waar je er mee vist. Ik durf rustig te stellen dat 80% van de vangst afhankelijk is van de werpkunsten van de visser. Het verschil tussen 1 meter en 10 cm naast een pluk riet riet ingooien kan zomaar 90 cm verschil maken. Denk daar maar eens over na....

                        MVG,
                        Pieter

                        Reageer

                        • Ramon Ansing
                          tsjah?
                          • 27-06-2006
                          • 760
                          • Tolbert

                          #42
                          laat is een dode aasvis een paar x onder een brugettje door drijven op half water dan pak je ze meestal en als je een dieptemeter hebt is helemaal mooi want dan kan je het zo naar een talud uitvaren

                          Reageer

                          • jurgengerritse
                            Newbie
                            • 26-08-2006
                            • 1
                            • Wamel

                            #43
                            Hey.
                            Ga ook eens op een rivier vissen met een shad en jigghads evt met extra dregje eronder.
                            Werkt supermooi een niet te grote shad en dan met jigghads van 14 tot 24 gram ligt aan stroming en windrichting.
                            Kan vanaf de kant maar als je bijvoorbeeld een rivier als de waal neemt kun je ook mooi vanaf de kribben vissen.
                            pas een mooie snoek gevangen van 73 cm.
                            Het mooist met een gevlochten fluorcarbon lijn.

                            Reageer

                            • yannik
                              De kasteelvissers Viane
                              • 27-07-2006
                              • 694
                              • Geraardsbergen

                              #44
                              kan ik dan met om het even welke plug of anderkunstaas gaan werpen en dan kleine rukjes geven tot ik beet krijg of vershild dat per type?

                              @pieter: is die plug die jij noemt moeilek te vinden of is ze redelijk bekend?
                              Wie vist, die vangt!

                              Reageer

                              • Pieter Stam
                                Tinca Tinca
                                • 11-10-2002
                                • 2882
                                • NL

                                #45
                                Hij is (in Nederland) redelijk bekend, hoewel hij lang niet overal te koop is. Ik moet er ook heel wat kilometers voor maken. Maar er zijn natuurlijk veel meer pluggen waar je goed mee vangt. Let vooral op de duiklip die voorop de plug zit. De grootte en de stand van deze lip bepaald hoe diep een plug loopt. Normaalgesproken geldt dit: hoe kleiner de lip, en hoe groter de hoek van de lip t.o.v. het pluggenlijf, hoe ondieper de plug door het water zwemt. Maar gelukkig staat meestal ook wel op de verpakking van de plug aangegeven hoe diep ie ongeveer duikt.

                                Het is bij pluggen wel vaak zo dat de hele goedkope pluggen slecht zijn. Ik heb al verschillende nep-pluggen in mijn handen gehad waar écht níet normaal mee te vissen was. Slechte dreggen, slechte splitringen en het ergste... een beroerde actie.

                                MVG,
                                Pieter

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎