roofvissen met een feeder...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

    #16
    Hallo

    ik vis altijd met een feeder of wp op roofvis van de kant en vanaf de boot en de opmerking dat je daarmee niet zou kunnen vissen vind ik maar onzin
    er zijn veel verschillende feeders en wp,s en die ik nu heb buigen tot in het handvat en het mooie van een feeder of wp is dat je door de verschillende toppen de hengel aan kunt passen aan de manier van vissen

    op 25 m diep verticalen met 8 gr doe ik met de wp (240/270) ingekort op 240 met 1,5 oz top
    een 5 gr wartelloodje met fladderstaart over de bodem laten dansen het zelfde maar dan op 270 voor het inwerpen

    voor een zware plug of sleepen vanuit de boot een feeder va 360 met een 5 oz top en snoekbaarsen of snoeken met een schuifdobber met een 3 oz top met grote ogen voor een touwstuitje om beschadigen van de lijn te voorkomen en ik vis altijd met nylon antares silk shock (draaid zo lekker binnen ) van 0,18 tot 0,22 nouwlijks rek en zeker niet bij de geringen krachten
    gr Gerard

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #17
      Vertikaal jij op 25 meter diep??????????????
      Indien ja TOTAAL ONVERANTWOORD.

      En dan met 8 gram lood?????????????????
      Duurt lang he voor je echt aan het vertikalen bent.

      Ik vis tot maximaal 12 meter en zo licht mogelijk toch is het totaal niks onder de 14 gram dan ben je meer aan het horizontalen.

      En met nylon???????? op die dieptes voel vrijwel niets meer of het moet een kamikaze snoekbaars zijn.

      Niemand zegt dat het onmogelijk is om met dat type hengel te vissen.
      Mijn standpunt is dat je beter kunt investeren in hengels die er voor zijn gemaakt, ze vissen prettiger enz.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #18
        Hallo Douwe

        midden in de winter zitten die groten op de Lithse Ham nouw eenmaal op die diepe putten van 20 tot 25 m er zijn ook wel goede 10 tot 15 m stekken in de winter (daar vis ik als ik ze niet mee naar huis neem ) en in de zomer kun je vaak niet dieper als 10 m inverband met de zuurstoflaag
        maar een snoekbaarsvisser hoeft geen honger te lijden dus als ik een visje wil voor in de pan ga ik in de winter naar zo,en diepe put

        ook de opmerking dat je met nylon niks voelt is onzin als ik aan mijn lijn (gemeten 0,22 ) vanaf een hoogte van 15 m 30 gr hang rekt ie 1 cm

        en als je wilt investeren kun je dat beter doen in je aasaanbieding de geur de kleur jigkoppen met dood aas drijvend dood aas en dan zie ik mensen met heel eenvoudige spullen de kapitaalkrachtigen mooi van de bak vissen
        gr Gerard

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #19
          Tester, jij hebt jou mening ik die van mij.
          Wat jij onzin vindt moet jij weten, voor mij is deze discussie ten einde.
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

            #20
            Hallo Douwe

            dat was ik nog vergeten als je heel licht en zweverig op diep water vist moet je inderdaad lang wachten voordat je 5 tot 8 gr,s jigkopje of wartelloodje met fladderstaart (vishuid met vlees en drijfvermogen ) op de bodem is

            en 45 jaar geleden heb ik al van mijn broers geleerd hoe dat moest toen viste je nog van de kant of met een verankerde boot boven een riggel naar het diepe toe met twee hengels

            je gooit dan 30 /40 m ver in en legt de hengel met open molen weg dan vis je met andere hengel je aas dat al ingeworpen en naar bodem gezakt is vanuit het diepe tegen het taluud ophoog

            zo ben je ondanks dat je super licht vist tog maxsimaal over de bodem aan het dansen

            en nu ga ik koffie drinken
            gr Gerard

            Reageer

            • Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

              #21
              Tester helemaal mee eens, maar dat zal je niet verwonderen.
              Het is dan geen vertikalen.
              Vissen is een hobby geen religie!

              Reageer

              • tester
                Maas en Waal visser
                • 06-03-2004
                • 2596
                • Son

                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                Tester helemaal mee eens, maar dat zal je niet verwonderen.
                Het is dan geen vertikalen.
                Hallo douwe

                vanaf de kant inderdaad niet maar met een verankerde boot boven een riggel wel de vis trek je zo vanuit het diepe naar je toe en op het alles of niks punt vanaf +- 30 graden tot verticaal klappen ze er op als de sprongetjes te hoog worden zeg maar en dat kan alleen op een natuurlijke manier als de top inverhouding staat met je 5of 8 gr daar onder op de bodem

                en nu ga ik sluiten suc6
                gr Gerard

                Reageer

                • Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

                  #23
                  Tester nog één opmerking, stilliggen op een richel en dan vertikaal naar boven vissen is geen vertikalen.
                  De techniek van het vertikalen is driftend en/of op een electromoter vooruit of achteruit trollend vissen.
                  Op die diepte en met dat gewicht haal je de bodem niet dat kun je gewoon vergeten!.

                  Nog iets over de rek in een lijn, het is natuurlijk onzin om te stellen dat de rek in een 0.22 lijn gering is omdat jij in die lijn van gem. 4.5 KILO 30 gram!! hangt en dat de lijn dan maar 1 cm rekt.
                  Hang er eens 3000 gram aan moet je dan nog eens opmeten!!!
                  Dat is nog lang niet het maximale waarmee je de lijn kunt belasten.
                  Vissen is een hobby geen religie!

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    #24
                    Hallo Douwe

                    het lijkt wel een welles niettes spelletje

                    dus als ik op een snoekbaars stek die ik weet uit ervaring en dieptemeter geeft snoekbaars aan een boei uitzet ( de boot blijft dan op zijn plaats via de trust ) en ik vis dan verticaal naar de bodem ben ik niet aan het verticalen

                    en dan over die nylon de snoekbaars ( verlijden ) met verticalen doe je met geringen krachten dat houd bij 30 gr wel op

                    alleen bij onderstroom op grote diepte gebruik een 30 gr,s kop zwaarder heb ik niet

                    en als je bij het ( verleiden ) van een snoekbaars bij het verticalen begint te praten over krachten van 3 kg dan heeft het geen zin om verder te praten suc6
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • Roberto
                      Banned
                      • 10-08-2006
                      • 7

                      #25
                      Ik ben sinds 2 dagen op roofvis aan het vissen, vandaag mijn 1e snoek gevangen, zo'n 55 cm met een goedkoop (9,95) feederhengeltje? van 1,80 meter ( EFT Panda 180 ) met vrij stugge top, ging goed alleen nylon draad heeft inderdaad teveel rek als je speelt met je plug maar desalniettemin was mijn plug een lekker hapje.

                      Reageer

                      • Roberto
                        Banned
                        • 10-08-2006
                        • 7

                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Roberto
                        Ik ben sinds 2 dagen op roofvis aan het vissen, vandaag mijn 1e snoek gevangen, zo'n 55 cm met een goedkoop (9,95) feederhengeltje? van 1,80 meter ( EFT Panda 180 ) met vrij stugge top, ging goed alleen nylon draad heeft inderdaad teveel rek als je speelt met je plug maar desalniettemin was mijn plug een lekker hapje.
                        Zie geen edit knop dus ik quote mijn bericht maar even.

                        Ben inmiddels op de hoogte van het snoekvissen verbod tot eind juni maar ik zie dat ik overmorgen wel weer op snoekbaars mag dus als ik per ongeluk een snoek in mijn plug hapt is er niks aan de hand ?

                        Beetje offtopic: Verder vroeg ik me nog af hoe het zit met vijvertjes bij industrieterreinen waar geen bordjes staan en die ook niet vermeld staan in het 'landelijke lijst met viswateren' boekje, mag je daar vissen of is dat een grijs gebied ?

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎