Beste manier om op een kanaal te vissen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • bril87
    Newbie
    • 25-08-2010
    • 4
    • tilburg

    Beste manier om op een kanaal te vissen?

    Ik woon vlak naast het wilhelminakanaal in Tilburg, maar vis er vrijwel nooit, vanwege het feit dat er stroming staat. Wat is de beste tactiek om op dit water te vissen met de vaste stok ? Vis nu gewoon met vaste pen, maar pen wordt regelmatig ondergetrokken door de stroming.. schiet niet op dus..
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    #2
    Zo hard stroomt dat kanaal toch ook weer niet en stroming is meestal nog altijd beter dan een stilstaand kanaal. Als je dobber zonder dat je beet hebt onder gaat gebruik je te veel lood en verder moet je het draagvermogen kiezen wat bij het water past.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

    Reageer

    • bril87
      Newbie
      • 25-08-2010
      • 4
      • tilburg

      #3
      En wat zou een goed draagvermogen zijn voor op het kanaal?

      Reageer

      • PeBo
        Hengelaar
        • 29-09-2007
        • 2636
        • Oosterhout

        #4
        1 gram lijkt mij voldoende. Ik denk overigens, dat het daar alleen stroomt als ze de sluizen tussen Tilburg en Dongen aan het schutten zijn. Ook komen er de laatste jaren nog al wat containerschepen enz langs. Ben overigens maar blij met de stroming, want de resultaten in een stilstaand kanaal zijn meestal bedroevend. Maar het is inderdaad wel eens vervelend, vooral als je net je voer geplaatst heb. Langzaamaan begint nu ook weer de pleziervaart en dan is het soms file voor de sluis in Dongen en in Oosterhout.
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

        Groeten,
        PeBo.

        Reageer

        • polenvisser
          Frequent aanwezig
          • 28-01-2011
          • 241
          • wichmond

          #5
          hoi bril87 (is 87 de sterkte van de glazen??)
          Misschien is het ook handig, als je even neerzet hoe je zelf vist. Welke lengte, hoeveel gram etc
          Dan kunnen ze misschien iets beter bepalen wat je kan veranderen.
          Ik ken het water daar niet, maar dacht dat een idee voor je kan zijn....

          Reageer

          • bril87
            Newbie
            • 25-08-2010
            • 4
            • tilburg

            #6
            haha.. nee.. 87 is mijn geboortejaar.. anders zou het geen vissen zijn denk ik :P

            Vis met een vate hengel.. lichte dobber van 0,6 g op het moment.
            Zal het is met een wat zwaarder dobbertje proberen... en ga wel eens wat uit proberen.. als iemand nog tips heeft voor het vissen op het kanaal bij Ringbaan oost, graag Denk dat ik verder gewoon maar eens wat moet gaan proberen

            Reageer

            • polenvisser
              Frequent aanwezig
              • 28-01-2011
              • 241
              • wichmond

              #7
              als je zwaarder gaat vissen en je maakt geen gebruik van topsets, kan je proberen het grotere loodje meer naar de dobber te schuiven, als de stroom wegvalt. Dan het kleinste loodje ietwat verder van de haak af, dan vis je als het ware ook iets lichter en zakt het aas natuurlijker naar beneden.
              Trouwens, als de dobber tijdens stroom steeds wegzakt, kan je misschien ook wel te diep vissen. Peil je altijd? Is nl niet onbelangrijk, net als weten wat er op de bodem ligt, bv planten, stenen, ongelijke bodem......

              Reageer

              • Vissertjuh66
                Frequent aanwezig
                • 02-09-2010
                • 157
                • Deest (Gld)

                #8
                Ik heb er tijdens de vakantie ook gevist en het stroomt er best wel hard naar mijn idee.
                Ik heb toen met de feeder gevist en alle anderen vissers die er zaten visten ook allemaal met een feeder.
                Maar het stuk van het wilhelminakanaal waar ik viste was ook wel erg breed, ongeveer 70 meter breed denk ik.

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎