topelastiek hoe lang ??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    #46
    Inderdaad tester, maar een stiekje is niet nodig. Bij mij bungelt er dus gewoon een halve meter uit de ingeschoven delen. Uiteraard wel in je foudraal, dus uit de zon opbergen.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

    Reageer

    • reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3497
      • Asten

      #47
      Precies zo doe ik het ook.
      Ik kan het je zaterdag wel laten zien Gerard na de huldiging dan wel he !
      Groeten

      Frank

      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

      Reageer

      • Boschje
        Komt net kijken
        • 06-05-2010
        • 99
        • Veghel

        #48
        Dat vind ik persoonlijk dus helemaal niets dat het elastiek uit mijn top "hangt", maar nogmaals dat is persoonlijk en is ook voor een deel een gevoelskwestie. Ik zou dan zelf nog eerder het elastiek ietwat oprollen op de bung, maar het is een oplossing inderdaad. Nadeel van mijn oplossing is wel dat je extra kokers mee moet nemen, maar ja die kilo extra zal ik ook niet meer merken schat ik zo .

        Op 1,25mm vind ik de zwarte #10 van Preston het beste. Zim is zonder meer goed maar de 1,25mm behoort niet tot mijn favorieten, minder rek t.o.v. de preston. Slecht, nee absoluut niet, maar ik vind de Preston fijner/beter. Deze wordt ook veel gebruikt in het wedstrijdcircuit en heb ikzelf ook op aanraden uitgeprobeerd. Ook zit er bij zim 4 meter op een rol en bij Preston 5 meter. Daarmee doe ik dus 2 topsets op 3 delen doen i.p.v. eentje bij de zim.

        Ik betwijfel overigens of jij het derde deel wel kunt "invouwen/omklappen" aangezien het bij jouw telescopische delen zijn?

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #49
          Ach ja, voor mij geldt 'gemak dient de mens'. Mijn methode klemt niet en je schuift de delen zo uit met meestal weer direct de juiste spanning.
          Daarbij kan het zijn dat wanneer je het op spanning inschuift dat het topje in het topdeel schiet, zodat het alsnog klem kan komen te zitten. Door het losjes op te bergen belast je de elastiek niet altijd en kan het beter drogen.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

            #50
            Hallo

            Preston mijn topbus kan niet in het tweede deel net te dik daar heb ik dan geluk bij

            inderdaad Boschje heeft gelijk mijn derde deel is telscoop kun je dus niet omvouwen

            dus ga ik maar voor uitrekken en inschuiven




            Boschje zwarte stiek 1,25 van preston 2 halen een betalen dat word weer fietsen

            en ja de kg gaan tellen als je van Drees trekt



            Frank ik denk dat ik zaterdag zo vaak dat stiekje heb zien uitrekken dat ik na de prijsuitrijking geen stiekje meer kan zien
            gr Gerard

            Reageer

            • sparklingman
              Pebo's best friend
              • 17-03-2006
              • 4923
              • Baasrode

              #51
              Oorspronkelijk geplaatst door tester
              Hallo


              .......

              Frank ik denk dat ik zaterdag zo vaak dat stiekje heb zien uitrekken dat ik na de prijsuitrijking geen stiekje meer kan zien


              Als je zaterdag dikwijls in de bomen vasthangt dan ga je vaak dat stiekje zien uittrekken ja
              Sir Sparklingman,
              1 juli 2017: De hollanders zaten er voor spek en bonen bij in Booischot.

              30 juni 2018: Euh... de hollanders zaten er opnieuw voor spek en bonen bij.
              6 juli 2019: Ze hebben de laatste jaren al veel spek en bonen gefret. Nu ook in Beerse.
              2020: We slaan een jaartje over zodat we veel spek en bonen kunnen aanleggen.

              Reageer

              • kantvisserke
                Newbie
                • 17-01-2009
                • 25
                • wevelgem belgië

                #52
                ik heb in mijne carpodromo elastiek steken in twee delen (deze delen zijn niet telescopisch)

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎