winders

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Voorn
    Newbie
    • 26-01-2005
    • 31
    • Vlijmen

    winders

    Ik ben op zoek naar winders ( snoerplankjes) die breed genoeg zijn om een vlagdobber op te plaatsen.
    Wie kan mij vertellen waar ik die zou kunnen kopen. De lengte voor een Rive bak en de breedte zo,n 6 cm

    Jan
  • Noel Gulpen
    Rutsekletser
    • 11-10-2007
    • 450
    • Nieuwkuijk

    #2
    Hey Jan,

    Uit ervaring ben ik erachter gekomen dat de vlaggen te kwetsbaar zijn om op de tuigenplankjes te laten zitten. Wat ik doe is, ik schrijf een nummer op het plankje en het zelfde nummer op de dobber zelf. Omdat de vlaggen meestal vastzitten dmv rubbertjes (zowel boven als beneden) kun je deze met gemak van de lijn afhalen, de rubbertjes blijven dan op de lijn achter. Bijkomend voordeel is dan ook dat je veel minder ruimte in je lade kwijt bent, en meer tuigen kwijt kunt. Zelf gebruik ik de kleine oranje winders van Rive, omdat je alleen maar de lijn met het lood er op draait. De dobbers heb ik in een stevige bak waar niets aan kan komen.

    Wellicht dat dit een idee is.

    Groeten Noel
    Noel Gulpen

    Reageer

    • Voorn
      Newbie
      • 26-01-2005
      • 31
      • Vlijmen

      #3
      bedankt voor de tip

      Reageer

      • Amadeus
        Knoeit wat aan het water.
        • 02-09-2007
        • 1626
        • Westerlee

        #4
        Met een beetje creativiteit kan je zelf tuigenplankjes maken, kan je ze maken zoals jij ze wilt hebben.
        Ik heb mijn tuigjes zo zitten dat ze klemvast in mijn bak zitten en geen kant opkunnen.
        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

        Reageer

        • Bas Nijmegen
          wedstrijdvisser
          • 13-01-2009
          • 541
          • Nijmegen

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Noel Gulpen
          Hey Jan,

          Uit ervaring ben ik erachter gekomen dat de vlaggen te kwetsbaar zijn om op de tuigenplankjes te laten zitten. Wat ik doe is, ik schrijf een nummer op het plankje en het zelfde nummer op de dobber zelf. Omdat de vlaggen meestal vastzitten dmv rubbertjes (zowel boven als beneden) kun je deze met gemak van de lijn afhalen, de rubbertjes blijven dan op de lijn achter. Bijkomend voordeel is dan ook dat je veel minder ruimte in je lade kwijt bent, en meer tuigen kwijt kunt. Zelf gebruik ik de kleine oranje winders van Rive, omdat je alleen maar de lijn met het lood er op draait. De dobbers heb ik in een stevige bak waar niets aan kan komen.

          Wellicht dat dit een idee is.

          Groeten Noel
          Precies zoals ik het doe...
          Alleen gebruik ik de normale tuigenplankjes hiervoor en niet de kleintjes.
          Gr. Bas

          Een vis vangen is niet moeilijk.
          Vis blijven vangen wel...

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎