Heeft u dit nou ook wel eens.....

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • bmwk1200lt
    Newbie
    • 03-08-2012
    • 1
    • apeldoorn

    Heeft u dit nou ook wel eens.....

    Vis sinds vorige week weer na een afwezigheid van ong 13 jaar.Het bleef wel steeds kriebelen maar het ontbrak aan tijd en andere hobby,s zoals oa motorrijden. Had nog hengels uit die tijd die voor die tijd toen vrij prijzig waren en nog in goede staat verkeren en na een paar rolletjes nieuw nylon en nieuwe snoertjes gemaakt te hebben klaar voor het vissen.Vis hier in het apeldoorns kanaal waar ik slechts 3min fietsen vandaan woon.

    Zondag jl voor het eerst mijn hengeltje uitgegooid is een vaste stok van daiwa 7m.Zit hier te vissen met 14/100 met een lange pen vroeger noemde we dat een ""zinker"" kan veel lood aan om lekker op de bodem te vissen en blijft lekker op z,n plek liggen in het langzaam stromende water.Ook m,n werphengel uitgegooid met een paar maden er aan dicht bij de kant ong 2m.Na eerst een paar grote voorns te hebben gevangen kreeg ik een grote brasem aan de vaste stok die ik helaas verspeelde hij was te sterk voor dit draadje.Na een nw haak aangezet te hebben kon ik weer verder.Toen kreeg ik weer een grote brasem aan de haak die ik wel kon binnen halen.Het begon aardig donker te worden en er was zondagavond onweer en regen voorspelt.Dus eerst werphengel en leefnet/schepnet al op kant gegooid om op te ruimen.
    Alleen de vaste stok nog in het water met een made er aan.Sta ik op het talud om de zaken vast in te pakken zie ik m,n dobber er vandoor gaan,ik tik aan en dacht weer een grote brasem aan de haak te hebben.Maar het schepnet had ik al in de foedraal zitten,heb ik hem eindelijk aan de oppervlakte zie ik tot m,n schrik dat er een ....monster van een paling aan zit zo dik als je arm en wat een power kon hem uiteraard niet houden en vlak bij de kant brak het ondereind.

    Gisteren weer hier zitten vissen met 2 hengels en ook toen kreeg ik dat monster weer aan de lijn(of zijn broer/zus) maar nu aan de werphengel waar ook 14/100 zit en ook die kreeg ik niet op de kant want ik had alle 2 de handen nodig om de hengel vast te houden en had geen hand over voor het schepnet en natuurlijk niemand in de buurt om een handje te helpen.

    Maar mijn vraag aan u is:
    Heeft u dat nou ook als u met een vaste stok vist en een werphengel dat je vaak de grote jongens aan de vaste stok krijgt.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Ik leg tegenwoordig nooit geen werphengel er bij in als ik met de vaste stok vis. Als de vis goed bijt heb je aan twee hengels te veel als de vis niet wil bijten ook.

    Ik had vorig jaar maart nog wel onder staande schubkarper van 40 cm op de vaste stok. Gevangen op 3 maden. Zo heb ik ook al een keer tijdens het vaste stok
    vissen een paling gevangen op maden.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • hans vis
      Sportvisser
      • 26-08-2009
      • 998
      • Eelde-Paterswolde

      #3
      Ik vis haast altijd met een hengel en leg daar al mijn energie in, dat bevalt me uitstekend.
      Het betekent een heel actief beleid, vaak opnieuw ingooien, aas vernieuwen, spelen met de aanbieding, maar heb er wel een goed gevoel bij..
      Als ik er een tweede hengel bij leg is het er een met zeer extreem aas voor een ultieme vangst, maar dat doe ik alleen als ik weet dat er sprake is van enige kans..
      groet,
      Hans

      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #4
        Hallo

        ik heb dit jaar juist de rollen omgedraait

        een vaste stok van 10 m ( karperhengel ) 0,18 stiek 250 cm een dobber van 10 gr een dood visje er aan en hopen op een snoekbaars baars of roofblij maar het wil allemaal nog niet zo lukken

        de bijhengel ( feederhengel ) op witvis gaat wel goed grote dikke brasem of winde geen probleem
        gr Gerard

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎