veel lijnzwemmers,weinig vis.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
    door lijnbreuk ? ik verspeelde geen haak maar ze schoten gewoon los....heel even eraan en net naast je voerstek weer los,dat is echt irritant !
    precies hetzelfde geen lijnbreuk.

    Reageer

    • Joop Derksen
      swinters is het te koud o
      • 13-04-2007
      • 65
      • Zwaag

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
      door lijnbreuk ? ik verspeelde geen haak maar ze schoten gewoon los....heel even eraan en net naast je voerstek weer los,dat is echt irritant !
      Hoi,

      Probeer eens wat hoger te vissen.
      Ik ken iemand die dat ook heeft gehad, wie niet trouwens, maar dat was met de feeder op de Eem, en die heeft z,n maden op een heel klein laagje water gezet.
      Als je dat doet gaan de maden "zweven" en dat hielp hem heel goed.
      Als je met casters vist laat ze donker worden dan worden ze ook lichter van soortelijk gewicht.
      Wat ik zelf dan probeer is de vis toch meer naar de bodem te krijgen via heel weinig mais te brengen, dit zakt namelijk sneller dan casters en maden.

      Joop

      Reageer

      • Ruud Engels
        Hollands Belgisch Visser
        • 21-02-2007
        • 61
        • Weert

        #18
        Hallo,

        Momenteel is zitten de brasems vol in hun paaitijd en is het redelijk normaal dat je veel lijnzwemmers krijgt of de brasems haakt op plaatsen waar je zowel brasem als wij als visser het liever niet hebben.

        Afgelopen weken heb ik het ieder weekend op het Albertkanaal mogen meemaken dat we ongeveer 50% van onze beten verspelen omdat de brasems overal gehaakt worden, behalve in de lip.
        Het lijdt telkens niet tot een lijnbreuk, maar gewoon losschieten van de haak. Ook het plaatsen van haak 18 levert nog dit probleem op.
        Vaak herken je dit soort beten al, doordat de vis niet van de grond los wilt komen, iets wat bij een brasem normaal gesproken al redelijk vlug moet gebeuren nadat je hem haakt.
        Zelf heb ik al meegemaakt dat mijn connector van de elastiek nog niet eens uit het water komt, de rek uit mijn elastiek is en alles gevraagd wordt van je hengel en vislijn. Op dat moment weet je al dat het een bijna verloren zaak is.

        Er zit niets anders op dan gewoon wachten tot de paaitijd achter de rug is en de vis niet meer over je voerplaats ligt te rollen als een blij hondje.

        Groeten Ruud
        Vijf dagen per week achter het net vissen is lang genoeg, die overige 2 dagen moeten we het net maar zien te vullen

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎