elastiek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    #46
    Ik gebruik nu het zwarte stiek van Preston. Van mij hoeft het niet op te vallen, toen ik nog connectors gebruikte kon ik die velle dingen wel beter volgen. Maar ik vind het niet hinderlijk als ik niet kan zien waar het einde van mijn stiek is.

    Reageer

    • † John van der Zee
      [In Memoriam]
      • 16-11-2005
      • 1761
      • in zuidholland in een mooi visgebied

      #47
      het kan wel makkelijk zijn als je weet waar de vis heen gaat of niet jeroen als er waterlelie's in de buurt staan wil je die vis wel weg houden en dan is het wel makkelijk als je weet waar die ongeveer zit
      Vissen is ontspannend.
      Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

      Met Vriendelijke Visgroeten



      vaste stokvisser????????

      Reageer

      • 4x14
        Banned
        • 10-12-2006
        • 849
        • Brielle

        #48
        Ik zit gewoon niet lekker te vissen als ik niet weet wat die vis doet, en met connectors vis ik al lang niet meer. Wat een jeweetwel dingen zijn dat !

        Maar Preston is dus goed, Zim is goed maar vis denk ik met Vespe volgend seizoen en het holle elastiek van Garbolino of Preston of Daiwa.

        Reageer

        • Jakob
          <*{{{{><(
          • 06-03-2007
          • 1870
          • Staphorst

          #49
          Is dat nodig dan stefan? Ik dacht dat die best lang mee ging.

          Reageer

          • jeroenk
            zolang er geen ijs ligt..
            • 27-12-2005
            • 1490
            • Oldebroek

            #50
            Meestal kun je de vis zelf wel zien toch? maar inderdaad, fel elastiek is toch fijner. Ik vind de eigenschappen van het preston stiek echter beter dan elk fel elastiek wat ik tot nu toe tegengekomen ben.
            Ik hoop dat die colmic hier in de buurt te koop is. ik heb hem hier nog nergens zien liggen.

            Reageer

            • 4x14
              Banned
              • 10-12-2006
              • 849
              • Brielle

              #51
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
              Is dat nodig dan stefan? Ik dacht dat die best lang mee ging.
              Die Garbolino ? De eerste stukjes slijten best hard vind ik hoor ! Maar schijnt met alle holle stieken zo te zijn; ik kort het wel in maar toch, heb geleerd dat de beste raad voorraad is dus moet weer is wat aanschaffen.

              @Jeroen, ik laat die vis altijd omhoog komen op het moment dat ik hem wil scheppen, tenzij ik niet anders kan. Vind het niks als die vis snel omhoog komt, je verspeeld ze zo ook sneller heb ik het idee als ze te snel boven komen.

              Reageer

              • jeroenk
                zolang er geen ijs ligt..
                • 27-12-2005
                • 1490
                • Oldebroek

                #52
                Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
                @Jeroen, ik laat die vis altijd omhoog komen op het moment dat ik hem wil scheppen, tenzij ik niet anders kan. Vind het niks als die vis snel omhoog komt, je verspeeld ze zo ook sneller heb ik het idee als ze te snel boven komen.
                klopt helemaal, zo doe ik dat ook. te diep is echter ook niet goed; de vis verstoord dan je voerplek.

                Reageer

                • 4x14
                  Banned
                  • 10-12-2006
                  • 849
                  • Brielle

                  #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                  klopt helemaal, zo doe ik dat ook. te diep is echter ook niet goed; de vis verstoord dan je voerplek.
                  Ik hou hem/haar niet tegen de bodem maar zorg dat de vis ook niet te snel omhoog komt...

                  Reageer

                  • janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

                    #54
                    Ik wil je wel eens rustig je visje naar boven zien trekken ,met een snoekje van een 1 mtr die achter jou visje aan zit . Het kan zijn dat het aan mij ligt, maar met al die snoeken maak ik echt veel haast ,toch zonde als zo'n visje door de midden word gebeten.
                    Groeten van Jan de visser

                    Reageer

                    • 4x14
                      Banned
                      • 10-12-2006
                      • 849
                      • Brielle

                      #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door janb
                      Ik wil je wel eens rustig je visje naar boven zien trekken ,met een snoekje van een 1 mtr die achter jou visje aan zit . Het kan zijn dat het aan mij ligt, maar met al die snoeken maak ik echt veel haast ,toch zonde als zo'n visje door de midden word gebeten.
                      Dat is een ander verhaal Jan, maar ik heb het hier over een meer zomerse visserij dus wat meer gericht op slijmjurken. Maar probeer eerst maar is een vis eraan te krijgen, valt niet mee in de haven.

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        #56
                        ja 4x14 ik heb wel eens staan te kijken bij dat getreuzel van je,kijk je zal soms technisch moeten vissen maar je kan niet het hele jaar met dat super dunne onderbroeken elastiek en 8/00 op pad.

                        je komt toch dagen tegen dat je schaamteloos een pak slaag gaat krijgen van mensen die met 20/00 of dikker die platte omhoog gieren en al weer ingooien terwijl bij jou die brasem 8mtr buiten je top zich afligt te vragen waarom hij niet verder komt en jij ken trekken wat je wilt aan dat spinnenrag ,en je krijgt hem niet dichterbij.

                        je moet maar eens een 2kilo platte hoeken met dat dunne elastiek,je zit me daar een tijd te verdoen


                        dit alles gaat natuurlijk niet op als je de enige platte van de dag vangt dan kun je wel rustig aan doen,maar dat kan met 20/00 ook en met dikker elastiek ook.

                        sommige willen er chirurgen werk van maken denk ik wel eens

                        Reageer

                        • The Frisian Viking
                          NHSF Erelid
                          • 27-06-2006
                          • 5439
                          • Feânwalden

                          #57
                          Ja Spui ben het voledig met jou visie eens dat dunne gedoe dat hoeft voor mij ook niet hoor
                          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                          ik knibbelje foar gjin ien

                          The Frisian Viking

                          Reageer

                          • jan wever
                            Banned
                            • 19-09-2008
                            • 258
                            • Valthermond

                            #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
                            Ja Spui ben het voledig met jou visie eens dat dunne gedoe dat hoeft voor mij ook niet hoor
                            Hoe vaak komt het al niet voor dat dat dunne gedoe de enige manier is om nog een paar visjes te vangen.Vooral tijdens wedstrijden.Als het grof kan moet je dat altijd doen,maar als niks lukt kun je het toch altijd dun proberen.Niet geschoten is altijd mis.

                            Reageer

                            • The Frisian Viking
                              NHSF Erelid
                              • 27-06-2006
                              • 5439
                              • Feânwalden

                              #59
                              Tja Jan dat is zo waar als ik weet niet wat, maar ik ben het wel met zijn stelling eens is er vis dan niet telicht het duurt veel te lang
                              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                              ik knibbelje foar gjin ien

                              The Frisian Viking

                              Reageer

                              • martinwinschoten
                                ONVOORSTELBAAR
                                • 17-02-2008
                                • 798
                                • Winschoten

                                #60
                                Ben ik het helemaal mee eens! Alleen, wanneer vis je tegenwoordig wedstrijden dat je veel platten moet vangen?
                                Met de meeste wedstrijden mag je blij zijn dat je 2.5 kilo vangt.
                                Team Bobs hengelsport Prinz Royal

                                Team Attrafish Nederland

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎