Verandering

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hopjesvla
    Met enige kennis...

• 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

Verandering

Er is me de laatste tijd iets opgevallen aan de karpers in een slootje bij mij in de buurt.
    het zit zo: een paar jaar geleden en elk jaar daarna tot dit jaar zag je altijd een paar karpers in totaal een stuk of 5 aan het wateroppervlakte in het midden van de sloot rond zwemmen en als je dan teveel geluid maakte of als ze je zagen dan verdwenen ze langzaam maar zeker naar de bodem en zag je ze een kwartier niet meer.
    de laatste paar dagen ben ik weer die vissen aan het zoeken en vind ik ze ook wel maar ik zie een duidelijk verschil.
    Het verschil is: als ik na een tijdje de karper eenmaal gespot heb zitten ze altijd tegen de kant aan en als ze jou opmerken klappen ze weg en komen ze helemaal niet meer terug (of ik kan ze daarna gewoon niet meer vinden)

Ik zie karpers in andere slootjes het allebei doen maar in dit slootje was het altijd dat de karpers zo stilletjes mogelijk verdwenen dus dat is wel een verschil met wat ze nu doen.
    weet iemand waarom dit nu is of is het gewoon weer iets raars van een vis wat niet te begreipen valt?
    komt het mischien omdat het nog vroeg in het jaar is dat ze nu een heel stuk schuwer zijn en dat ze over een paar weken het zelfde als voorheen gaan doen?
    Heb je er ervaring mee of denk je dat je weet waarom de vissen dat doen? dan zou ik dat graag willen weten

gr,
    martijn
Working...