Method feedervissen op drassinge bodem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

    Method feedervissen op drassinge bodem

    Hoe vis je nu met de methodfeeder op een drassige/Veenbodem. Ik vis meestal op brasem met een onderlijn/Hairrig van 10 tot 12 cm . als ik nu op een drassige bodem met een lange onderlijn vis op de methodfeeder denk ik dat ik het method feederen geen effect heeft.
    Groeten van Gerard Elsing
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    #2
    je zou met een pop-up kunnen vissen die enigzins van de bodem af gaat staan. maar over de lengte van de onderlijn zijn de meningen verdeelt, in principe haakt de vis zich wanneer de boilie op word genomen cq weer uitgespuugd, de vis heft zijn kop en haakt zich, het draait dan meer of de combinatie hair/aas/haak kan zorgen voor een goede inhaking (haak moet als het ware wat kantelen)
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

    Reageer

    • ADO69
      Frequent aanwezig
      • 31-01-2013
      • 181
      • Oudenhoorn

      #3
      De lengte van je onderlijn is minder belangrijk, het gewicht van je korf is belangrijker, je moet de lichtste variant nemen die er is, dan zaktie niet zo diep weg.
      https://www.antjes-creaties.nl/index.php

      Reageer

      • minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

        #4
        Pop up gebruiken. De kunstmais bijvoorbeeld van Korum laten weken in een klein potje met Mainline cell activator doet wonderen. Staat ook een leuk stukje van in de Beet van Augustus alleen ben ik niet zo dol op rode kunstmais en de brasems waar ik vis ook niet.
        Maar je kan ook de banjo eraan knopen en het haakaas in de banjo aanbieden. De banjo zakt mogelijk wat weg in de bodem, maar je haakaas blijft goed bereikbaar.
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

        Reageer

        • minimus
          Specimen Hunter
          • 19-03-2003
          • 1203
          • Tilburg

          #5
          Nou is laten weken niet de juiste woordkeuze want het is kunst. Beter is, de geur van Mainline in laten trekken.....
          As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎