feedervangsten op dit moment?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    ramon,

    gewoon of method?
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

    Reageer

    • Ramon Ansing
      tsjah?
      • 27-06-2006
      • 760
      • Tolbert

      Ironny, gewoon met de voerkorf. Had het spul niet bij me dus kon het ook niet proberen, tis er wel een ideaal water voor dus binnen kort maar ff proberen. Gister ff met de picker en de 25 grams korba en 8 mm boilie gezeten. 2 karpertjes wel op een ander water dan de vorige x met een iets lagere bezetting.

      Reageer

      • ironny
        Moderator
        • 04-04-2006
        • 1377
        • Hamont

        ik ga van de week oefenen method op vaste stok; als dat werkt ga ik daar mijn volgende wedstrijd eind augustus op de vijver mee vissen.. ben helemaal overtuigd van deze techniek..
        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

        Reageer

        • fnz
          Komt net kijken
          • 07-05-2007
          • 55
          • Brasschaat

          Gisteren wezen feederen op het Belgische deel van het Schelde-Rijnkanaal. Omdat de vangsten daar overdag de laatste tijd matig tot slecht zijn besloot ik om maar eens een avond / nachtsessie te houden. Eenmaal aangekomen begon ik alles op te bouwen, hierbij koos ik voor een lichtelijk andere setup als degene die ik normaal gebruik. De feedertop kwam relatief hoog staan ten opzichte van het water omdat er een lampje achter geplaatst werd.

          Eerst 8 korfjes met enkel voer geplaatst, nadien nog 2 korven met voer waar ik ondertussen al de nodige mais, maden & casters doorgemengd had. Nog even onderlijn monteren (14/00, 1m lang met aan de haak een enkele maiskorrel 2 casters en een made) en het effectief vissen kon eindelijk beginnen.

          Nog geen 5 minuten later begon de top hard te trillen... snel aanslaan en even later lag er een knappe voorn van 29cm in men schepnet. Jammer genoeg was dat de enige voorn die ik zou zien die avond. Na een halfuurtje zonder vis leek het of de brasems men voerplek gevonden hadden, stuk na stuk gleden ze in het landingsnet. Het waren niet de grootste exemplaren, allemaal rond de 30cm maar klagen kon ik allerminst.

          Na enkele missers de onderlijn toch maar teruggebracht van 100cm naar 75cm, helaas viel de beet wat stil & ondertussen was het al knap donker geworden. Toen kon ik eindelijk zien of de lamp achter de top goed opgesteld was, zichtbaarheid was gewoon perfect. Zo kon ik een kwartiertje later een prachtige kromming van de top zien met als resultaat een paling van om en bij de 70cm.

          Had deze rakker de overige vissen verjaagd? Een half uurjte lang geen beet meer, dus maar wat wezen wisselen van haakaas. Enkel mais (zonder succes), enkel casters & een tros maden. Deze maden bleken "de sleutel tot succes", 5 knappe brasems werden gevangen. Allemaal tussen de 45 & 50cm,....behalve één: een verbe****** van men persoonlijk record brasem tot 62cm!!!

          M'n visavond / nacht was helemaal gelsaagd! Nachtvissen is leuk!

          Reageer

          • feedervisser
            Met enige kennis...
            • 27-03-2008
            • 389
            • merelbeke

            hoi fnz

            dik gevist,dat is nu eens wat ze noemen plezier hebben in je hobby

            gr marnix

            Reageer

            • Amadeus
              Knoeit wat aan het water.
              • 02-09-2007
              • 1626
              • Westerlee

              Nachtvissen is toch altijd een leuke hapening.
              Zodra het hier weer wat beter weer wordt wil ik er ook weer eens een nachtje aan spenderen.
              Ik vind met de feeder de bijvangsten in de nacht wel leuk.
              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

              Reageer

              • fnz
                Komt net kijken
                • 07-05-2007
                • 55
                • Brasschaat

                @Feedervisser: Ik zie dat je van Merelbeke bent, feeder je soms in de watersportbaan te Gent?

                Reageer

                • feedervisser
                  Met enige kennis...
                  • 27-03-2008
                  • 389
                  • merelbeke

                  hoi fnz

                  het is raar zeg ik zelf maar ik heb er maar één keer gevist en met succes nochtans maar het komt er niet meer van om er terug te gaan.

                  gr marnix

                  Reageer

                  • Fisherman's Friend
                    Frequent aanwezig
                    • 15-07-2007
                    • 100
                    • Numansdorp

                    Vanavond met de method feeder wezen vissen ging erg goed!
                    had ongeveer platte varieërend van 35cm tot 50cm+.
                    Ringerbaits grondvoer en micro pellets met wat casters en pieren toegevoegd.
                    Wat een fantastische visserij is dit :-)

                    Reageer

                    • feedervisser
                      Met enige kennis...
                      • 27-03-2008
                      • 389
                      • merelbeke

                      hoi

                      eergisteren 36 brasems,vandaag op hetzelfde water met den overschot van voer(eergisteren) 15 vissen,t'was vandaag een *** dag.

                      gr marnix

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎