match

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    ik heb nog geen super-zware vis gevangen met de match, maar ik gebruik een elastiek lusje, die trek je over de spoel achter de lijnclip. neem je dun elastiek, dan zal dat vanzelf knappen bij een dikke vis.

    Reageer

    • Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

      Oorspronkelijk geplaatst door MarcelG
      Hoi,

      Ik ben nu een aantal keren met de matchhengel in de weer geweest. Ik heb alleen problemen met het steeds weer bepalen van de juiste afstand tot de voerplek. Ik heb het geprobeerd met een watervaste stift (Die zijn niet zo erg watervast op nylon), de lijn achter de lijnclip plaatsen bevalt me ook niet zo omdat ik nu al tweemaal lijnbreuk heb gehad.
      Ik gebruik een witte markerstift van Sensas. Hiermee maak ik een stukje van 10 cm. lijn mooi wit nadat ik de afstand heb uitgegooid. Blijft goed op je lijn zitten. Ik hoef althans niet de lijn nogmaals wit te maken tijdens een sessie. Dit wit valt tevens beter op dan een gewone stift.
      Groet'n,

      Ronald


      ><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

      Reageer

      • boerenkool
        Verificatie gaande...
        • 18-11-2002
        • 101
        • landbouwstraat

        Hallo luitjes,

        Ik vis nooit met de match, want dan kan ik beter een brei cursus gaan nemen. Daarnaast gooi ik om de haveklap mijn dobbers er af.
        Ik heb al mijn matchmateriaal verkocht om verder te vissen met de feeder.
        Daar vang je veel meer mee en je wint er meer wedstrijden mee.

        Groeten
        Boerenkool

        Reageer

        • rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

          Oorspronkelijk geplaatst door boerenkool
          Hallo luitjes,
          Ik heb al mijn matchmateriaal verkocht om verder te vissen met de feeder.
          zonde..................

          Reageer

          • MarcelG
            Newbie
            • 06-07-2006
            • 11
            • Hoorn

            Oorspronkelijk geplaatst door Roha
            Ik gebruik een witte markerstift van Sensas. Hiermee maak ik een stukje van 10 cm. lijn mooi wit nadat ik de afstand heb uitgegooid. Blijft goed op je lijn zitten. Ik hoef althans niet de lijn nogmaals wit te maken tijdens een sessie. Dit wit valt tevens beter op dan een gewone stift.
            Dank voor de tip. Ik had al eerder gehoord van deze stift. Maar ik kan 'm nergens vinden. Blijft dit spul ook zitten als je zeepsop gebruikt voor het ontvetten van je lijn? Ik spuit zo af en toe water vermengt met afwas op mijn spoel om te zorgen dat mijn lijn goed blijft zinken.

            Reageer

            • Roha
              pennenbouwer
              • 18-04-2005
              • 1175
              • Nijverdal

              Dag Marcel,

              Geen probleem met deze stift. Het is een soort van vettige wasco die op je lijn komt. Zelf ontvet ik mijn lijn ook regelmatig maar de witte stiftafdruk blijft mooi zitten.
              Wanneer je dit van je lijn wilt verwijderen moet je behoorlijk wrijven met een zeepdoekje.

              Verkrijgbaarheid;
              Het staat in de catalogus van Sensas dus dealers die dit merk in huis hebben, moeten zo'n stift voor je kunnen bestellen.
              Voor mijn matchartikelen ga ik meestal naar Vos-hengelsport in Almelo.
              Die heeft alles voor 't matchvissen in huis.
              Groet'n,

              Ronald


              ><((('<><((('<><((('>
              www.dobberbouw.nl

              Reageer

              • jeroenk
                zolang er geen ijs ligt..
                • 27-12-2005
                • 1490
                • Oldebroek

                Oorspronkelijk geplaatst door boerenkool
                Hallo luitjes,

                Ik vis nooit met de match, want dan kan ik beter een brei cursus gaan nemen. Daarnaast gooi ik om de haveklap mijn dobbers er af.
                Ik heb al mijn matchmateriaal verkocht om verder te vissen met de feeder.
                Daar vang je veel meer mee en je wint er meer wedstrijden mee.

                Groeten
                Boerenkool
                jammer, na gisteravond vind ik de match 10x mooier als de feeder. tis alleen ff wennen

                Reageer

                • MarcelG
                  Newbie
                  • 06-07-2006
                  • 11
                  • Hoorn

                  Oorspronkelijk geplaatst door boerenkool
                  Hallo luitjes,

                  Ik vis nooit met de match, want dan kan ik beter een brei cursus gaan nemen. Daarnaast gooi ik om de haveklap mijn dobbers er af.
                  Ik heb al mijn matchmateriaal verkocht om verder te vissen met de feeder.
                  Daar vang je veel meer mee en je wint er meer wedstrijden mee.

                  Groeten
                  Boerenkool
                  Als het je enkel en alleen gaat om veel vis te vangen dan is het in de meeste gevallen beter een feeder te nemen. Maar niets zo mooi als een wegglijende dobber.

                  Reageer

                  • Kosmozz
                    Match en Feeder
                    • 25-07-2005
                    • 1959
                    • Hannut

                    Vandaag m'n nieuwe fox canal rod getest. Echt een super licht en fijn hengeltje! De top is 1 mm dik en dempt verbluffend goed. Voor de rest heeft de hengel voldoende ruggegraat om toch nog controle uit te kunnen oefenen op de grotere vissen. Ik gooi er vlot dobbertjes van 1 gram mee weg (12-15 meter). Ik gebruik een 10/100 hoodlijn. Wel wennen zo'n dunne hoofdlijn. Leuk alternatief voor de vaste stok. Nadeel is dat het gevoeliger is voor de wind.
                    Carpe Diem

                    Reageer

                    • MarcelG
                      Newbie
                      • 06-07-2006
                      • 11
                      • Hoorn

                      Sensas markeerstift.

                      Heren,

                      Ik probeer een witte markeerstift van sensas te bemachtigen maar kan geen winkelier vinden die dat ding verkoopt of op korte termijn kan bestellen. Iemand in die weet waar ik in Noord Holland zo'n ding kan kopen. Utrecht mag ook want daar werk ik.

                      Gr,

                      Marcel

                      Reageer

                      • reijntjes
                        Swingt(o)(i)pper
                        • 12-12-2005
                        • 3497
                        • Asten

                        Marcel,

                        Bij Kuijpers op de website kun je ze bestellen :




                        Groeten

                        Frank

                        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                        2016 walk-over Blauforlaet !
                        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                        Reageer

                        • terrorposje
                          van god los
                          • 26-07-2006
                          • 74
                          • utrecht

                          Volgens mij heb ik deze ook bij Hengelsportcentrum purmerend zien hangen.

                          Reageer

                          • rickie
                            hoe kouder hoe beter
                            • 18-11-2005
                            • 2377
                            • Oldebroek

                            is zoiets niet ergens anders te krijgen?? Blijft wasco niet op de lijn zitten?

                            Reageer

                            • Oekeboeroe
                              Banned
                              • 01-04-2006
                              • 83
                              • Klijndijk

                              Ik heb al mijn matchmateriaal verkocht om verder te vissen met de feeder.
                              Zonde ja, en als ik dat had geweten.
                              Zit namelijk al een tijdje te twijfelen van een aanschaf tussen een feeder of een matchhengel.
                              Gebruik op dit moment een picker met extra top die ik omgebouwd heb als swingtip.
                              Werkt uitstekend!
                              Kan zo schakelen tussen verschillende weerstypen.
                              Maar voor de grotere afstand lijkt me een feeder net even wat makelijker.

                              Heb eerder ook wel eens gevist met een matchhengel van mijn voormalige vismaat en ook dat beviel prima.
                              En als ik zo even de reactie´s bekijk van o.a. Rick en Jeroen, en aan de reactie´s en tips van een ieder ander, bevalt het matchvissen prima en kun je met deze vorm van vissen ook een leuk wedstrijdje vissen. (lijkt me).

                              Mijn twijfels zijn al bijna weggenomen.
                              Groet´n Marcel

                              Reageer

                              • MarcelG
                                Newbie
                                • 06-07-2006
                                • 11
                                • Hoorn

                                Oorspronkelijk geplaatst door rickie
                                is zoiets niet ergens anders te krijgen?? Blijft wasco niet op de lijn zitten?
                                Rickie,

                                Ik heb de noidige zaken af gelopen maar kon het nergen krijgen. Ik heb dus toch maar bij de genoemde hengelsportzaak besteld. Meteen een paar mooie matchpennen erbij besteld want alleen een stift is ook niet economisch . Gisteren voor het eerst gebruikt en het is echt ideaal spul om de worp of 15 even opnieuw aanbrengen en je ligt iedere worp op de goede afstand. Ik heb het wel geprobeerd met wasco maar dat blijft gewoon niet zitten. Ik zeg die stift bestellen en er gaat een wereld voor je open.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎