Dobbers draaien

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • schepnetje
    hobby's vissen en vissen
    • 21-08-2007
    • 233
    • Musselkanaal

    #16

    zou deze dan ook geschikt zijn ronald
    ben al een tijdje geintereseerd in de dobberbouw maar de stap nog niet kunnen zetten

    Reageer

    • schepnetje
      hobby's vissen en vissen
      • 21-08-2007
      • 233
      • Musselkanaal

      #17
      en anders deze ronald



      moet toch ergens beginnen toch
      anders komt het er nooit van

      Reageer

      • PeBo
        Hengelaar
        • 29-09-2007
        • 2636
        • Oosterhout

        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door schepnetje
        en anders deze ronald



        moet toch ergens beginnen toch
        anders komt het er nooit van
        Onlangs heb ik bij VDH in Utrecht een Unimat 4 gekocht. Ook later nog wat dingen bijbesteld. Perfecte service en aardige mensen. De prijs die je op de site gezien hebt van €395,- klopt niet meer ze zijn nu €349,- en dan heb je een perfect draaibankje, wat je met alles en nog wat uit kan breiden. Dit laatste is bij Jet volgens mij nog niet mogelijk.
        Groeten,
        PeBo
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

        Groeten,
        PeBo.

        Reageer

        • PeBo
          Hengelaar
          • 29-09-2007
          • 2636
          • Oosterhout

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
          Onlangs heb ik bij VDH in Utrecht een Unimat 4 gekocht. Ook later nog wat dingen bijbesteld. Perfecte service en aardige mensen. De prijs die je op de site gezien hebt van €395,- klopt niet meer ze zijn nu €349,- en dan heb je een perfect draaibankje, wat je met alles en nog wat uit kan breiden. Dit laatste is bij Jet volgens mij nog niet mogelijk.
          Groeten,
          PeBo
          Nog vergeten. De prijs van €349,- is inclusief btw. Dit in tegenstelling tot de oude prijs van €395,-
          PeBo
          ]Member of the Easterwood dreamteam.
          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

          Groeten,
          PeBo.

          Reageer

          • schepnetje
            hobby's vissen en vissen
            • 21-08-2007
            • 233
            • Musselkanaal

            #20
            bedankt voor je reactie pebo

            Reageer

            • Roha
              pennenbouwer
              • 18-04-2005
              • 1175
              • Nijverdal

              #21
              Ik sluit me ook bij de mening van PeBo aan. Hoewel ik geen expert ben op 't gebied van metaaldraaibankjes weet ik zeker dat de Unimat 4 prima geschikt is voor het dobbertjes maken.

              Je kunt met dergelijke bankjes trouwens ook mooie messing gewichtjes draaien voor matchdobbers of sliders. Wanneer je errug handig bent met zo'n apparaat kun je zelfs tandwieltjes of andere onderdelen maken ter vervanging van kapotte delen in je vismolen.
              Groet'n,

              Ronald


              ><((('<><((('<><((('>
              www.dobberbouw.nl

              Reageer

              • Alter Ego
                Newbie
                • 22-06-2006
                • 37
                • Heusden-Zolder

                #22
                Ik ben zelf ook al lang aan het twijfelen om zelf dobbers beginnen te maken, zeker nadat ik jullie aan het werk gezien heb op de Expo in Kortrijk en gevist heb met uw dobbers (die zijn dus opmerkelijk stabieler tov ander dobbers)

                Wat ik mij nu nog afvraag, welk groot materiaal heb ik nog nodig nadat ik zo'n unimat 4 zou gekocht hebben. Ik zag dat je met een dremel (of iets op die aard) daar nog op hebt staan.. Kan hiervoor een gewone dremel gebruikt worden of wat is daar het beste voor geschikt??

                Reageer

                • Roha
                  pennenbouwer
                  • 18-04-2005
                  • 1175
                  • Nijverdal

                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alter Ego
                  Wat ik mij nu nog afvraag, welk groot materiaal heb ik nog nodig nadat ik zo'n unimat 4 zou gekocht hebben. Ik zag dat je met een dremel (of iets op die aard) daar nog op hebt staan.. Kan hiervoor een gewone dremel gebruikt worden of wat is daar het beste voor geschikt??
                  De Dremel die ik gebruik drijft het roterende schuurwieltje aan dat de vorm uitfreest. (Zodoende kan ik identieke drijflichaampjes maken.)
                  Het is echter ook mogelijk om handmatig met schuurpapier een gewenste vorm te slijpen. Ik begin dan met korrel P150 om de ruwe vorm te maken en polijst deze vorm met korrel P400.
                  De manier van Ludo is trouwens ook goed te gebruiken. Hij maakt eerst malletjes waarin hij schuurpapier kleeft. Deze nemen ook vrij exact het overtollige materiaal weg zodat er ook gelijkvormige drijflichaampjes ontstaan.

                  Wanneer je een Unimat aanschaft is het zeer raadzaam om er een boorkopje bij te kopen. Deze past op het tegencenter en zal de boortjes houden waarmee mooi centrisch het kanaaltje voor de boven- c.q. onderantenne gemaakt kan worden. Ook een setje spantangen met betreffende houder zorgt voor een nog zuiverder resultaat dan het gebruik van een klauwplaatje.
                  Groet'n,

                  Ronald


                  ><((('<><((('<><((('>
                  www.dobberbouw.nl

                  Reageer

                  • lolo
                    Geniet maar niet met mate
                    • 01-05-2003
                    • 3873
                    • Weesp

                    #24
                    Alter Ego Roha heeft en dvd die je kan bestellen

                    Ik wil dan geen reclame maken , maar als info over dobber bouwen heb je er gewoon veel aan als na slag werk .(ook hoe het werkt met dremel en draaibank)
                    Het is de moeite waard .Voor vragen over , hoe en wat moet je maar via Roha doen.

                    succes

                    groetjes

                    Johnny
                    Groetjes
                    Johnny

                    Match
                    Feeder
                    Stok

                    Reageer

                    • Fishermannl
                      Frequent aanwezig
                      • 24-08-2004
                      • 103
                      • Adam

                      #25
                      De afgelopen twee weken heb ik op dinsdagavond een cursus sliderbouw gevolgd. Naast dat je er nieuwe gezichten treft, kom je er al snel achter dat je met relatief beperkte middelen sliders kan bouwen die zeker kunnen concurreren met fabrieksdobbers. Zoals met alles oefening baart kunst!

                      Reageer

                      • Roha
                        pennenbouwer
                        • 18-04-2005
                        • 1175
                        • Nijverdal

                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fishermannl
                        De afgelopen twee weken heb ik op dinsdagavond een cursus sliderbouw gevolgd. Naast dat je er nieuwe gezichten treft, kom je er al snel achter dat je met relatief beperkte middelen sliders kan bouwen die zeker kunnen concurreren met fabrieksdobbers. Zoals met alles oefening baart kunst!
                        Was dat die cursus van WT in het duikerslokaal te Lith? De sliders die ze je daar leren maken zijn beter dan de fabrieksmatige producten, hoewel ze specifiek voor dat diepe water zijn bedoeld en gebruikt dienen te worden voor verre worpen (vleugeltjes). er is in de handel voor dergelijke omstandigheden gewoonweg geen goeie pen voorhanden.

                        Leuke hobby,hè?! Nu merk je ook dat pennenbouwen veel tijd kost en dat dergelijke pennen daarom kostbaar zijn.
                        Groet'n,

                        Ronald


                        ><((('<><((('<><((('>
                        www.dobberbouw.nl

                        Reageer

                        • lolo
                          Geniet maar niet met mate
                          • 01-05-2003
                          • 3873
                          • Weesp

                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Roha
                          Was dat die cursus van WT in het duikerslokaal te Lith? De sliders die ze je daar leren maken zijn beter dan de fabrieksmatige producten, hoewel ze specifiek voor dat diepe water zijn bedoeld en gebruikt dienen te worden voor verre worpen (vleugeltjes). er is in de handel voor dergelijke omstandigheden gewoonweg geen goeie pen voorhanden.

                          Leuke hobby,hè?! Nu merk je ook dat pennenbouwen veel tijd kost en dat dergelijke pennen daarom kostbaar zijn.
                          Hoi Roha ,
                          Het was idd van witvistotaal .
                          De eerste avond heb ik me kostelijk vermaakt met foto's nemen .
                          En een beetje hier en daar uitleg geven .
                          Was een hele leuke groep mensen en stuk voor stuk een prachtige slyders wat mee naar huis genomen werd.
                          Ik ben zondag nog even naar jan v/d Boogaard geweest even brainstormen geweest over verf technieken ....
                          Pfff wat kun je toch ver gaan met afbouwen van dobbers.
                          En eerlijk is eerlijk toen ik begon met matchen en ik kocht een dobber(slyder ) van 11 euro dacht ik echt dat ik genaait werd .
                          Nu weet ik wel beter ,er gaat echt veel tijd in zitten wil je het netjes doen natuurlijk.

                          Gr Johnny
                          Groetjes
                          Johnny

                          Match
                          Feeder
                          Stok

                          Reageer

                          • Dennis Benton
                            Komt net kijken
                            • 28-11-2007
                            • 69
                            • Sittard (Limburg)

                            #28
                            Jullie weten niet toevallig of er in het zuiden van het land ook workshops worden gegeven mbt sliderbouw?

                            groetjes
                            Fishermen never die, they just smell that way

                            Reageer

                            • roofblij
                              Newbie
                              • 26-05-2007
                              • 31
                              • Vlaardingen

                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Benton
                              Jullie weten niet toevallig of er in het zuiden van het land ook workshops worden gegeven mbt sliderbouw?

                              groetjes
                              Of in de buurt van Rotterdam?

                              Groeten Mar

                              Reageer

                              • lolo
                                Geniet maar niet met mate
                                • 01-05-2003
                                • 3873
                                • Weesp

                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door roofblij
                                Of in de buurt van Rotterdam?

                                Groeten Mar
                                Ik zal wel eens vragen of er iets geregeld kan worden voor daar ik kom hier op terug.

                                gr john
                                Groetjes
                                Johnny

                                Match
                                Feeder
                                Stok

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎