set van twee hengels

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Lex
    Newbie
    • 22-04-2007
    • 14
    • nuenen

    set van twee hengels

    Ik wil me wat meer toe gaan leggen op het feedervissen.
    Lijkt me mooi een setje van 2 hengels aan te schaffen, een lichte voor het kanaal en vijverwerk en een zware voor de rivieren als maas en waal en evt voor de barbeel. Degene voor het vijverwerk moet ook een pellet kunnen vissen en mag niet te lang zijn.

    Onderstaande setjes heb ik in gedachte maar ik heb er nog wat onduidelijkheden over en wellicht dat er leukere alternatieven zijn.
    Budget voor 2 hengels samen tot 450 euro.


    Set 1
    Shimano speedmaster light en 1 stuks heavy.
    wat mij opvalt is dat bij de light een hoog werpgewicht van wel 90 a 100 gram wordt opgegeven.
    Klopt dit wel en is de hengel dan niet te zwaar?


    Set 2
    Preston dutchmaster 11,8 en 13,8/14,8. mooie set maar pittig aan de prijs.
    Heeft iemand al ervaring met de 11,8

    Set 3 Tricast clubman trophy light en een heavy.
    moeilijk verkrijgbaar en heeft er al iemand ervaring mee.

    Als molen bezit ik al een stradic 2500 voor de lichte set en schaf buiten dit budget nog een zwaarde molen aan (sradic 4000/5000) of een little big pit molen.

    Alle info is welkom

    Alvast bedankt,

    Alex
  • cheffie
    Beginners geluk
    • 03-04-2008
    • 664
    • Noord Holland

    #2
    re:

    Oorspronkelijk geplaatst door Lex
    Ik wil me wat meer toe gaan leggen op het feedervissen.
    Lijkt me mooi een setje van 2 hengels aan te schaffen, een lichte voor het kanaal en vijverwerk en een zware voor de rivieren als maas en waal en evt voor de barbeel. Degene voor het vijverwerk moet ook een pellet kunnen vissen en mag niet te lang zijn.

    Onderstaande setjes heb ik in gedachte maar ik heb er nog wat onduidelijkheden over en wellicht dat er leukere alternatieven zijn.
    Budget voor 2 hengels samen tot 450 euro.


    Set 1
    Shimano speedmaster light en 1 stuks heavy.
    wat mij opvalt is dat bij de light een hoog werpgewicht van wel 90 a 100 gram wordt opgegeven.
    Klopt dit wel en is de hengel dan niet te zwaar?


    Set 2
    Preston dutchmaster 11,8 en 13,8/14,8. mooie set maar pittig aan de prijs.
    Heeft iemand al ervaring met de 11,8

    Set 3 Tricast clubman trophy light en een heavy.
    moeilijk verkrijgbaar en heeft er al iemand ervaring mee.

    Als molen bezit ik al een stradic 2500 voor de lichte set en schaf buiten dit budget nog een zwaarde molen aan (sradic 4000/5000) of een little big pit molen.

    Alle info is welkom

    Alvast bedankt,

    Alex
    Ik vis zelf naar grote tevredenheid met Speedmaster in verschillende gewichts klasse, evenals mij match hengels en vaste stok.
    Ik vind zelf de S.M. Heavy niet echt hard qua actie. Er blijft gevoel in de hengel. Verder dan 80 meter vis ik toch niet met deze stok.
    Wat betreft het werp gewicht, er wordt vaak uit gegaan van het maximaal haalbare en niet van wat er nog prettig vist. Tegenwoordig kan bijna alles met hengels als het maar met beleid gebeurt.
    De Preston hengels zijn ook prachtig, absoluut juweeltjes. Hengel keus is een kwestie van smaak, gevoel en van de omstandigheden waar je het meeste vist.

    Succes..Hans

    Reageer

    • feeder1965
      loves fishing
      • 25-02-2007
      • 217
      • bassevelde ovl

      #3
      speedmaster

      hallo
      persoonlijk ben ik in het bezit van een speedmaster light en het is echt een licht hengeltje 30 gram korf is max
      zwaarder kan ook maar het ding werpt niet prettig meer en ik ben bang dat ik het doormidden gooi
      anders wel een leuk stokje om vis mee te drillen

      groeten tony
      lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Hoi Lex,

        Ik kan alleen oordelen over de speedmasters. Ik heb de medium en de heavy. Het zijn echt hele fijne hengels. 100 gram op de medium is veel. De light zal wel korjes van 50 gram kunnen hebben, maar dan voor korte afstand. Je mist wel body met aanslaan. Wat dat betreft zou ik voor de medium gaan. De heavy is voor korven tot 90 gram. Met deze vis ik altijd op de ijssel tot 35 meter. Voor barbeel ook prima.

        Groeten
        Dennis
        Carpe Diem

        Reageer

        • feedervisser
          Met enige kennis...
          • 27-03-2008
          • 389
          • merelbeke

          #5
          feederhengel

          hoi lex

          ik vis met antares bx medium,ook op deze staat tot 110gr,maar dat vind ik te veel,ik had ook een heavy gekocht maar deze heb ik geruild voor een tweede medium,tijdens het werpen maakte hij een krakend geluid en dat met een korf van 30gr,oorzaak denk ik dat de pensluitingen te kort zijn?
          ik heb nog getwijfeld tussen een speedmaster of antares bx omdat de speedmaster ook zeer goed in de hand lag ook de actie vond ik zeer goed.
          Wat molens betreft koos ik voor twin power 5000 fb,ik heb ze nu 3jaar en k'heb er nog geen spijt van,er is wel één groot nadeel en dat is het prijskaartje.

          gr marnix

          Reageer

          • misser
            cuore sportivo
            • 06-04-2007
            • 317
            • ijsselmuiden/kampen

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
            Hoi Lex,

            Ik kan alleen oordelen over de speedmasters. Ik heb de medium en de heavy. Het zijn echt hele fijne hengels. 100 gram op de medium is veel. De light zal wel korjes van 50 gram kunnen hebben, maar dan voor korte afstand. Je mist wel body met aanslaan. Wat dat betreft zou ik voor de medium gaan. De heavy is voor korven tot 90 gram. Met deze vis ik altijd op de ijssel tot 35 meter. Voor barbeel ook prima.

            Groeten
            Dennis
            Wat betreft de speedmasters kan ik mij aansluiten bij Kosmozz
            bezit ook de medium en bevalt goed ook voor kanaalen of vijvers ,en met de medium heb je een iets breeder inzetbaarheids gebied vis de hengel altijd met nylon

            Reageer

            • SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

              #7
              De Spedmaster serie is een goede hengel met een redelijke prijs. De light en medium heb ik beiden in de had gehad en zijn mooi. De preston ken ik niet en Tri cast hengels zijn ook goede en zeker dure hengels. Nadeel van tricast zijn de breekbare toppen.
              Stradic molens zijn goed om mee te feederen. Zelf heb ik 2 4000 FA molens en die bevallen zeer goed.
              Sjaak van Voorden

              Reageer

              • danny69
                Feedervisser
                • 16-03-2005
                • 227
                • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

                #8
                Hoi,
                Ik kan je vertellen dat de Trophy Clubman's van tricast een zgn "budget" set is. D.w.z.dat de prijs aanzienlijk lager ligt dab die van b.v. de Legend serie. ik geloof dat de middelste in de serie rond de 140 euro zit ( pin me niet vast op 10 euro...). Moet er ook wel bijzeggen dat de clubamn's niet gemaakt zijn om grote afstanden te overbruggen. Ik heb de hele serie in m'n handen gehad en wat opvalt is de zachtheid van de blanks. De (dure) legends hebben veel meer body.
                Betreffende de breekbaarheid van de toppen: Inderdaad bij de eerste serie Legends ( nu 6 jaar geleden geloof ik ) waren de toppen waardeloos. Heb echter ook de laatste uitgave en heb daarmee nog geen problemen gehad. Wat wel een feit is: de toppen zijn ( origineel dan) goed aan de prijs.

                Zo, hopelijk heb je er wat aan om je keuze te maken.

                Grtz. Danny
                Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎