balanselastiek?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • henkus
    Met enige kennis...
    • 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

    balanselastiek?

    hallo allemaal

    ik zal me eerst even voorstellen ik ben henk jan, 30 jaar oud en woonachtig in het wonderschone dorp Hoogmade

    nu vis ik al een jaar of wat met de feeder maar de montage met het balanselastiek is nieuw voor me, wel heb ik begrepen dat hier heel nauwkeurig mee gevist kan worden.

    is er iemand die de werking en montage wat voor me zou willen verduidelijken?

    alvast bedankt
  • Quido
    pink floyd
    • 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

    #2
    welkom op het forum henk, en van balanselastiek heb ik ook geen kaas gegeten, maar hier is vast wel iemand die het weet...
    groeten quido


    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #3
      Ook van deze kant: Welkom op het forum! Over het balanselastiek is zeker met de zoekfunctie wat te vinden op het forum, ook zou je even kunnen zoeken met Google of je kunt de bedenker cq. ontwikkelaar van dit systheem Tester (klik hier) zelf even een zgn. 'priveberichtje' sturen...
      groet,
      Eduard

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door henkus
        hallo allemaal

        ik zal me eerst even voorstellen ik ben henk jan, 30 jaar oud en woonachtig in het wonderschone dorp Hoogmade

        nu vis ik al een jaar of wat met de feeder maar de montage met het balanselastiek is nieuw voor me, wel heb ik begrepen dat hier heel nauwkeurig mee gevist kan worden.

        is er iemand die de werking en montage wat voor me zou willen verduidelijken?

        alvast bedankt
        Hallo Henk

        welkom hier op het forum

        met die balanselastiek heb ik wel eens mee gevist het systeem heft de stroomdruk op

        ik heb nog wel een paar systeempjes over

        in het wonderschoone H/L Maden Drimmelen Dussen daar is in maart de maand goed brasem te vangen en dan zo Bergse Maas richting Lith

        dus als je wilt gaan we in Dussen of daar ergens vissen in begin Maart met de balanselastiek
        gr Gerard

        Reageer

        • Jakob
          <*{{{{><(
          • 06-03-2007
          • 1870
          • Staphorst

          #5
          Vis je er zelf niet meer mee Tester?

          Ik heb het een een keer of 5 uitgetest en ben tot de ontdekking gekomen dat het voor mij geen verrijking is voor mijn mogelijkheden, ik hou het nog steeds op stromend water op mijn lusmontage. Ik zie ook niemand in wedstrijdland er mee vissen. Lijkt mij als het voordelen had dat dan de wedstrijdvissers het als eerste zouden oppakken.
          Misschien doe ik nu het balanselastiek te kort en heb ik het niet goed genoeg leren kennen, maar het feit dat je er geen wedstrijdvisser mee ziet zet mij toch aan het denken.

          Reageer

          • Ramon Ansing
            tsjah?
            • 27-06-2006
            • 760
            • Tolbert

            #6
            Jakob, je moet het eens testen met windkracht 5 op de kant

            Reageer

            • Jakob
              <*{{{{><(
              • 06-03-2007
              • 1870
              • Staphorst

              #7
              Ramon en dan? Waaien ze dan vanzelf het net in? Of heb ik het niet goed gebruikt? Ik weet het niet, ik heb er geen voordeel uit gehaald of gezien, maar vertel.

              Reageer

              • tester
                Maas en Waal visser
                • 06-03-2004
                • 2596
                • Son

                #8
                balanselastiek alround systeem

                Hallo

                hier een afbeelding van het systeem waar ik mee vis het is alround en zou niet zonder willen
                gr Gerard

                Reageer

                • Ramon Ansing
                  tsjah?
                  • 27-06-2006
                  • 760
                  • Tolbert

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                  Ramon en dan? Waaien ze dan vanzelf het net in? Of heb ik het niet goed gebruikt? Ik weet het niet, ik heb er geen voordeel uit gehaald of gezien, maar vertel.
                  Haha was dat maar zo. Als je de wind op je kant heb en de golven breken op je lijn zie je steeds tikjes op je top. Als je nu het balans elastiek gebruikt word die tikjes opgevangen door het elastiek en ligt je top mooi stil tussen de golven. Nadeel van het systeem is dat je het makkelijker in de war gooid.

                  Reageer

                  • henkus
                    Met enige kennis...
                    • 23-12-2008
                    • 457
                    • hoogmade

                    #10
                    bedoelje deze foto tester,


                    deze had ik al gevonden, maar zoals je zelf zegt heft het systeem de stroomdruk op,
                    maar dan heb ik toch verschillende lengten elastiek nodig, het stroomt immers niet altijd even hard?

                    hoogmade is trouwens niet het zelfde plaatsje als maden, hoogmade ligt vlak naast leiden in zh,

                    Reageer

                    • tester
                      Maas en Waal visser
                      • 06-03-2004
                      • 2596
                      • Son

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door henkus
                      bedoelje deze foto tester,


                      deze had ik al gevonden, maar zoals je zelf zegt heft het systeem de stroomdruk op,
                      maar dan heb ik toch verschillende lengten elastiek nodig, het stroomt immers niet altijd even hard?

                      hoogmade is trouwens niet het zelfde plaatsje als maden, hoogmade ligt vlak naast leiden in zh,
                      Hallo Henkus

                      Leiden ? sorry

                      maar als je boven aan de balk bij zoeken intoetst alround feeder en loodmontage en dan het eerste bericht staat bijlage met foto

                      dat systeem is gemaakt van powergum en daar vis ik tegenwoordig mee

                      de onderste heb ik de balanselastiek ingehaakt

                      de lengte van de balanselastiek veranderd niet maar de dikte die moet aanpassen aan de top van je hengel

                      de stroomdruk is gevangen tussen top en de balanselastiek en dat moet een beetje met elkaar inverhouding zijn

                      als de vis aast heeft hij bij de aanbeet de eerste twee drie cm nouwlijks weerstand omdat de stroomdruk op de balanselastiek staat en niet op de schuiflus die ligt los
                      gr Gerard

                      Reageer

                      • henkus
                        Met enige kennis...
                        • 23-12-2008
                        • 457
                        • hoogmade

                        #12


                        deze dus,

                        ik snap wat je bedoeld met de stroomdruk is gevangen tussen top en het balanselastiek, de elastiek vangt de golfslag/stroomdruk grotendeels op omdat het makkelijker rekt dan je topje buigt, hoe lichter je topje hoe lichter je elastiek moet zijn om de druk op te vangen, met als ondergrens de sterkte die nodig is om je korf te kunnen gooien

                        de hele montage is gemaakt van powergum, ook al zou dat niet nodig hoeven zijn voor het gooien maar het is wel het meest makkelijke om de montage's vooraf te maken en mee te nemen.

                        ik denk dat ik hem snap, ik ga nu maar ff een rolletje powergum uit mijn viskist halen om eer eentje te knopen

                        Reageer

                        • tester
                          Maas en Waal visser
                          • 06-03-2004
                          • 2596
                          • Son

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door henkus
                          http://www.visserslatijn.nl/forum/at...6&d=1205596056

                          deze dus,

                          ik snap wat je bedoeld met de stroomdruk is gevangen tussen top en het balanselastiek, de elastiek vangt de golfslag/stroomdruk grotendeels op omdat het makkelijker rekt dan je topje buigt, hoe lichter je topje hoe lichter je elastiek moet zijn om de druk op te vangen, met als ondergrens de sterkte die nodig is om je korf te kunnen gooien

                          de hele montage is gemaakt van powergum, ook al zou dat niet nodig hoeven zijn voor het gooien maar het is wel het meest makkelijke om de montage's vooraf te maken en mee te nemen.

                          ik denk dat ik hem snap, ik ga nu maar ff een rolletje powergum uit mijn viskist halen om eer eentje te knopen
                          Hallo Henkus

                          100 punten dat is iderdaad de foto

                          maar een paar opmerkingen die balanselastiek hoeft helemaal niet zo dik te zijn 0,7 tot 1mm is voldoende

                          als je inwerpt komt de kracht gewoon in de lus van powergum 6kg het is een lus dat telt dubbel dus die gooi je nooit stuk

                          de staard is enkel en dient als schokbreker voor als je met dunne onderlijnen vist of met gevlochten lijn

                          als ik de balanselastiek uithaak heb ik gewoon een alround schuiflus systeem
                          gr Gerard

                          Reageer

                          • Jakob
                            <*{{{{><(
                            • 06-03-2007
                            • 1870
                            • Staphorst

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door tester
                            Hallo Henkus

                            100 punten dat is iderdaad de foto

                            maar een paar opmerkingen die balanselastiek hoeft helemaal niet zo dik te zijn 0,7 tot 1mm is voldoende

                            als je inwerpt komt de kracht gewoon in de lus van powergum 6kg het is een lus dat telt dubbel dus die gooi je nooit stuk

                            de staard is enkel en dient als schokbreker voor als je met dunne onderlijnen vist of met gevlochten lijn

                            als ik de balanselastiek uithaak heb ik gewoon een alround schuiflus systeem
                            Waardoor je dus hetzelfde effect krijgt als met slappe lijn vissen. Nu snap ik hem en weet ik wat ik verkeerd deed, eertst volgende wedstrijd even uit proberen.

                            Reageer

                            • tester
                              Maas en Waal visser
                              • 06-03-2004
                              • 2596
                              • Son

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                              Waardoor je dus hetzelfde effect krijgt als met slappe lijn vissen. Nu snap ik hem en weet ik wat ik verkeerd deed, eertst volgende wedstrijd even uit proberen.

                              Hallo Jacob

                              suc6 en je hebt een pb
                              gr Gerard

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎