fluorine

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    fluorine

    iemand bekent met fluorine van tubertini naast onze vis vriend 4x14 natuurlijk want die zit het dichts bij tubertine spullen
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

  • esperto
    Sportvisser
    • 16-09-2006
    • 654
    • Oostkamp (Brugge)

    #2
    al veel goeds gehoord over fluorine, nog iets meer over de mimetix (van colmic) dan over fluorine. Zelf niet mee gevist, maar ik ken enkele -zeker niet van de minste- die er mee vissen.

    Reageer

    • Robin
      Vaste stok & Feeder
      • 26-11-2006
      • 490
      • Meerssen

      #3
      John, je bedoeld hier een nylonlijn van de Tubertini?
      groetjes Robin

      "De beste tijd moet nog komen"

      Reageer

      • † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

        #4
        ja dat klopt robin
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

        Met Vriendelijke Visgroeten



        vaste stokvisser????????

        Reageer

        • † John van der Zee
          [In Memoriam]
          • 16-11-2005
          • 1761
          • in zuidholland in een mooi visgebied

          #5
          weinig animo voor positieve of negatieve reacties
          Vissen is ontspannend.
          Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

          Met Vriendelijke Visgroeten



          vaste stokvisser????????

          Reageer

          • Mc.Queen
            Sportvisser
            • 19-09-2003
            • 577

            #6
            Ik ben er zéér tevreden over,ik gebruik ze bij onderlijnen,en ze bevalt mij prima,nog geen problemen mee gehad.
            Greetings Mc.Queen!!!
            Tot volgende Maandag!!!

            Reageer

            • 4x14
              Banned
              • 10-12-2006
              • 849
              • Brielle

              #7
              Ik ben er ook zeer tevreden over, zeer sterke lijn. Heb nu aan de 11.7 blieken getild en voorns van 5 ons, gaat perfect !

              Heb ook de Colmic Mimetix gebruikt maar die was er na een seizoen al uit, is volgens mij ook veel minder sterk dan de Flourine.

              Reageer

              • benny
                dobbertjesvraagbaak
                • 09-12-2002
                • 383
                • omgeving Leuven(B)

                #8
                Hey John,

                Een drietal winters geleden zat ik ook met de vraag welke nu de betere merken waren om onderlijnen van te maken. Om eruit te geraken heb ik enkele testjes uitgevoerd welke me konden helpen bij mijn keuze. Ik had op dat moment het geluk te werken in een afdeling waar collega's konden beschikken over trekbanken. Dit zijn meettoestellen die met zachte bewegingen kunnen meten welke weerstanden materialen hebben. Ik heb toen van verschillende merken(en verschillende diktes) telkens 5(om tot een gemiddelde te komen) staaltjes gemaakt van stukjes draad met een lengte gelijk aan mijn kanaal onderlijnen en met op beide uiteinden hiervan een lusje om bevestiging op het meettoestel mogelijk te maken.

                Ook had ik van alle geteste stukjes een meting van de dikte gemaakt met een micrometer(tot op duizendste) Omdat bij sommige merken er een ernstig verschil zat op de diameters had ik dit in een vergelijkende tabel gezet, waarbij ik als referentiediameter de gemeten diktes nam, en niet de opgegeven diameters. Op die manier kreeg ik dan een eerlijkere vergelijking.

                Ik zou op die wijze dan geen trekkracht van (in werkelijkheid)dikkere diameters gaan vergelijken met dunnere diameters van andere merken.

                Ik heb deze gegevens hier nog "ergens" liggen, maar omdat ik de voor mij geldende conclusie in mijn hoofd zitten heb, weet ik deze papieren zo direct niet meer liggen.

                Maar ik kan je wel zeggen wat mijn concusies waren:

                De meest eerlijke diameter gaf "Sensas Palmer", deze was perfect!
                "Fluorine van VDE" zat er meestal 0.01mm naast.
                Bij een vergelijking van de trekkracht van de eerlijke(!) diameters van beide merken zat er nagenoeg geen verschil.
                Beide lijnen zijn soepel genoeg om een goede onderlijn te zijn.

                De andere merken die ik getest had kwamen nergens beter(soms wel gelijk...) uit dan deze twee merken. Omdat ik op dat moment nog een voorraad van Palmer had, maar toch ook kon beschikken over goedkopere(vanwege sponsoring aan fabrieksprijzen )Fluorine heb ik toen eerst de Palmer geleidelijk opgebruikt met voor sommige diameters een geleidelijk overgang naar Fluorine.
                Momenteel is de Palmervoorraad volledig weggewerkt(dus ook in de maten die ik minder gebruik) en gebruik ik uitsluitend Fluorine. Ik ben zeer tevreden hierover!

                Omdat ook in het wedstrijdvissen(en niet enkel in zakendoen) stilstaan gelijk is aan achteruitgaan..., vraag ik me af of er intussen geen nieuwe lijnsoorten op de markt zijn, welke misschien een verbeterd resultaat geven? t'Zal dan wel minder evident worden om deze opnieuw allemaal te kunnen gaan testen, aangezien ik nu elders tewerkgesteld ben...

                Hopelijk hebben jullie iets aan deze info?
                Vissen is NIET mijn hobby,
                Vissen is mijn leven!

                Reageer

                • Randy Breukel
                  Wedstrijdvisser
                  • 10-04-2007
                  • 244
                  • Rozenburg (zh)

                  #9
                  Op aanraden van 4x14 ben ik ook overgegaan naar fluorine, prachtlijntje,
                  ik gebruikte eerst ook Palmer maar heb dit nu geprobeerd en ik vind het
                  prima werken

                  De groeten

                  Reageer

                  • brielsemaasliefhebber
                    vis gek
                    • 06-06-2006
                    • 1231
                    • Brielle

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
                    Ik ben er ook zeer tevreden over, zeer sterke lijn. Heb nu aan de 11.7 blieken getild en voorns van 5 ons, gaat perfect !

                    Heb ook de Colmic Mimetix gebruikt maar die was er na een seizoen al uit, is volgens mij ook veel minder sterk dan de Flourine.

                    Vissen van 5 ons jaja stefan je heb ook een keer goed gevist,en blieken tillen dat doe je toch zekker niet ik niet iniedergeval vallen er negen van de tien keer af.

                    Als je dan een lijn promoot doe het dan wel eerlijk he LANGE
                    GROETEN VAN EEN VIS GEK

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #11
                      Vandaar dat ik de gesponsorde, op wat voor manier dan ook, vissers nooit echt serieus neem als het om HUN merk gaat.
                      Serieuze bedrijven zouden ook niet blij mogen zijn met dit soort sluikreclame door de vissers wordt er eerder schade dan reclame aangericht.
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      • Viskerluu
                        Banned
                        • 07-08-2008
                        • 278
                        • Groningen

                        #12
                        Als een bedrijf echt goed materiaal produceert en verkoopt dan hoeven ze heus niemand te sponsoren om hun spullen aan de man kwijt te kunnen. En sinds ik een filmpje van een kerel met een dode snoekbaars aan de haak heb gezien om de 'gulp alive' te promoten haak ik al helemaal af op mensen die hun sponsor promoten. Je maakt je als sportvisser in mijn ogen alleen ongeloofwaardig en je brengt schade aan je sport toe.

                        Dit filmpje dus: http://www.roofvis.tv/video-dagje-op...opvangst%21-41

                        Reageer

                        • Robin
                          Vaste stok & Feeder
                          • 26-11-2006
                          • 490
                          • Meerssen

                          #13
                          er zit niet veel beweging meer in die vis nee
                          groetjes Robin

                          "De beste tijd moet nog komen"

                          Reageer

                          • Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

                            #14
                            Dat is inderdaad een staaltje nepperij van de bovenste plank, jammer dat juist die vis daarvoor moest sterven.
                            Dit is anti-sportvisserij terwijl ik dacht dat Frank zich hieraan niet schuldig zou maken.

                            Let wel het is toegestaan om snoekbaars mee te nemen maar laat dan de dril zien en niet dit soort verlakkerij die overigens ook bij de karpervisserij voorkomt (kwam) bij GROTE namen.

                            Ik weet ook dat een goede sponsering van de juiste personen een merk groot kunnen maken maar er zijn teveel die koste wat het kost een merk en zichzelf belachelijk maken.
                            Vissen is een hobby geen religie!

                            Reageer

                            • Peter Warbout
                              Banned
                              • 14-05-2008
                              • 50
                              • Brielle

                              #15
                              vrijwel alle merken sponsoren omdat dit een goede manier is om ook nieuwe producten te laten testen tijdens alle soorten van visserij. zonder deze testen zou er weinig productvernieuwing zijn en zouden alle vissers uit een heel beperkt of slecht aanbod kunnen kiezen. het product waar het in dit topic om ging is ook vernieuwd toen bleek dat nieuwe productietechnieken het lijntje nog beter konden maken. voor nylon geldt nu eenmaal dat vrijwel iedere visser een persoonlijke voorkeur heeft en daaraan vast blijft houden omdat de lijn hem bevalt, dus zal men nooit allemaal dezelfde lijn kiezen.
                              groeten,

                              Peter

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎