:upsidown:
graag jullie reactie op de vraag : wat is jullie voorkeur : powergummontage of een voorslag en waarom deze voorkeur; of wanneer gebruik je het één of het ander.
graag jullie reactie op de vraag : wat is jullie voorkeur : powergummontage of een voorslag en waarom deze voorkeur; of wanneer gebruik je het één of het ander.

Hoi Deputy,
Ik heb beiden uitgeprobeerd de laatste 2 seizoen en ben zelf toch een voorstander gebleven van een stevige voorslag van 2 hengeldelen lang. Ik heb gewoon geen vetrouwen in de rek van gum en vindt er teveel 'rotzooi' van gewicht aan hangen. We praten altijd over zo 'dun' mogelijk, niet zichtbaar voor de vis, kleine haken enz. Mede om die reden vindt ik het dan ook raar dat niemand een probleem heeft met dikke powergum naast zijn onderlijn. Ik denk ook, dat veel dingen liggen in het feit dat je het vertrouwt aan de waterkant. Zo denk ik dus wat minder over powergum...en dan kan je beter stoppen. Dat is hetzelfde als je 'op zeker' gaat in je voer. Na een slechte dag, lag het niet aan je voer ...maar aan jezelf nietwaar?
Hoi Henri, ja inderdaad, we zaten effe te bomen over feederen op de lange afstand met dyneemalijnen. Zoals ik al boven beschreef vis ik liever op dezelfde manier die jij ook aangeeft. De powergum heeft aan beiden zijden een wartel waar je je lijnen aan vast kan knopen. Aan de ene kant je dyneema en aan de andere zijde je onderlijn. Er zijn zelfs vissers die een dyneema onderlijn monteren. Zelf heb ik deze methode, met een dyneema onderlijn, nog nooit uitgeprobeerd....maar ik zou graag van iemand willen vernemen die daar wel ervaring mee heeft en hoe dit persoon dit ervaart.
Maar even terug naar het verhaal... er bestaan ook powergums die aan 1 kant een wartel hebben (waar je je dyneema aan vast knoopt) en aan de andere zijde een soort van bolletje waar je weer je onderlijn aan vast zet. Dit bolletje onstaat, hoe eenvoudig, door er een vlammetje tegenaan te houden. Dit eigenlijk weer om 1 wartel minder te gebruiken. De powergums die ik gebruikte waren ongeveer 15 cm. lang en tussen de 2 wartels zat een schuifmontage waaraan je je voerkorf kon monteren. Ik weet dat de meeste een zeemolen gebruiken voor deze afstanden, maar ik zit zelf heel eenvoudig met een groot type Sedona van Shimano, waar ik overigens heel tevreden over ben.
eindelijk toch een beetje van de grond gekomen.
dus was eigenlijk heel benieuwd naar zijn ervaringen in deze. Recenter hoorde ik al een voorbeeld over elastiek met de vaste stok, tussen hoofd- en onderlijn. Vandaar mijn vraagje eigenlijk. :upsidown:
Reageer