karpervissen op vijver 't mun

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • haakie
    liever veel dan groot
    • 14-08-2010
    • 60
    • zeewolde

    karpervissen op vijver 't mun

    wie heeft er hier wel eens gevist op karper met de vaste stok,

    hoe is het daar om te vissen, is het de moeite waard om er heen te gaan.

    en welke hengel is een beetje geschikt ik heb zelf een breamkiller van maver,

    zou dit met deze hengel kunnen.
  • Frits
    gebruiker
    • 22-07-2004
    • 231
    • Papendrecht

    #2
    Het is zeker de moeite waard om er eens heen te gaan. Dit jaar meerdere malen gevist met de stok op kaper ('t mun)
    andere vijvers (de kooi en vossekuil) heb ik niet opgevist, dus ik kan ze niet vergelijken.

    De karpers op het mun zijn tot 5kg stuk. een stevige hengel met een dik elastiek is noodzaak. Ik zou van de Breamkiller het eerste deeltje compleet weglaten en dan in deel 2 en 3 een hol elastiek of de hydrolastiek in doen. deze elastiek niet al te strak opspannen dan blijft je hengel zeker heel en Als de visserij niet bevalt kun je het eerste deeltje nog gebruiken om er weer een dunner elastiek in te zetten.

    Ik heb in de zomermaanden veel (kleinere) karper gevangen op maden ! Karpertjes van 1 a 1,5 kilo stuk. Maar zeker in het begin heb je hier leuke sport aan.

    Reageer

    • twanneke80
      Newbie
      • 01-12-2010
      • 3
      • Drunen

      #3
      ook hier verschillende keren gevist (denk keertje of 9 in totaal) ben daar begonnen met mijn bx competition, heb toch besloten deze te verkopen en daarvoor in de plaats heb ik een carpcruncher gekocht.

      leuke vissen, mooie spiegels, graskarper en zelfs zeelt wordt er gevangen van 5 tot 40 cm (tenminste heb ik gevangen)

      dagen van 20-30 stuks zaten er ook bij (4 uurtjes)

      let wel op weerhaakloos vissen, is tenslotte ook beter, wordt ook dagelijks op gecontroleerd.

      al met al leuke visserij.

      mocht je nog tips willen pm me maar.

      Reageer

      • haakie
        liever veel dan groot
        • 14-08-2010
        • 60
        • zeewolde

        #4
        waarmee kan ik het beste voeren,heb bergrepen dat je hier geen lokvoer mag gebruiken.
        en welk haakaas word er hier het meest gebruikt.

        Reageer

        • Bas Nijmegen
          wedstrijdvisser
          • 13-01-2009
          • 541
          • Nijmegen

          #5
          Zie onderstaande link:


          Dat is een door mij geschreven verslagje van een zomersessie. In de winter moet je natuurlijk wel wat voorzichtiger te werk gaan. Denk aan minimaal voeren met een beetje hennep en vissen met paste. Voer nu geen maden en/of maïs. Misschien één korrel tussen de hennep door in een uurtje tijd, maar meer ook niet. Alleen maar om ze naar de plek te lokken. Stelregel blijft wel; veel beet weinig resultaat = teveel voer op je stek.

          Vis met maden, pellets of paste op de haak.

          Succes!
          Gr. Bas

          Een vis vangen is niet moeilijk.
          Vis blijven vangen wel...

          Reageer

          • Vissertjuh66
            Frequent aanwezig
            • 02-09-2010
            • 157
            • Deest (Gld)

            #6
            Ik heb er ook 2x gevist 1ste keer was echt bagger 2 vissen en ik weet niet hoeveel lossers.
            2 de keer was een stuk beter 10 vissen en maar een paar lossers!!! Best goed gevangen die dag dus.
            Ik heb de 1ste keer gevist met mais en pellets geen succes en 2de keer gevist met zelfgemaakte paste van pallets en kant en klare paste in een pot van sensas. Ik moet toch zeggen dat de zelfgemaakte paste van gemalen sensas en ringer baits pellets met een beetje Sensas IM5 betaine green voer aangemaakt met water echt super gevangen!

            Greetz, Stan

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎