hoe maken jullie voer klaar

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kantvisserke
    Newbie
    • 17-01-2009
    • 25
    • wevelgem belgië

    hoe maken jullie voer klaar

    Hoe maken jullie jullie voer klaar? met de handen en zeven of met de accuboormachine?
    Ik doe het voorlopigh nog met de handen en daarna zeven.
    Als jullie het met de boormachine klaarmaken, welk merk en type gebruiken jullie?
    Dank u voor het advies.
    Moet dienen om voer en leem te kunnen mengen.
    grtn
  • Sezet
    Roofvisser
    • 27-01-2011
    • 47
    • Utrecht

    #2
    ik witvis haast nooit, maar als ik het doe dan meestal met kant en klare justus voer. Een aanrader als je te lui bent om zelf voer te maken
    Greetz from Sezet,

    "Vissen? Altijd de Vispas mee!"

    Reageer

    • haakie
      liever veel dan groot
      • 14-08-2010
      • 60
      • zeewolde

      #3
      ik gebruik een mixer,de accuboor is van bosch type gse 14,4 volt,
      dit is echt een sterke machine.

      Reageer

      • Sezet
        Roofvisser
        • 27-01-2011
        • 47
        • Utrecht

        #4
        oeps, verkeerd de vraag begrepen. Op dit gebied heb ik er geen verstand van
        Greetz from Sezet,

        "Vissen? Altijd de Vispas mee!"

        Reageer

        • hans vis
          Sportvisser
          • 26-08-2009
          • 998
          • Eelde-Paterswolde

          #5
          Heftig werkend voer maakte ik vroeger aan in twee delen, het eerste deel bevochtigde ik meer dan overmatig en voegde daar een droog deel aan toe, zodanig dat het de juiste kleefkracht had. Daarna ging het nog door de elecktrische koffiemolen. Dat leverde een heel rul voer op, wat soms onverwachte effeecten opleverde, zoals eerst afzinkend, naar de oppervlakte komend, weer afzinkend om vervolgens weer op te stijgen.
          Ik vis al meer dan 30 jaar geen wedstrijden meer, en besteed daarom veel minder aandacht aan het lokvoer, echter bevochtigen en droge componenten toevoegen ervaar ik als vanzelfsprekend.
          groet,
          Hans

          https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

          Reageer

          • lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

            #6
            Ooit een voermixer gekocht 2,5 PK met een zeer scherp mes om ook Bv te malen.
            Idiaal.... hoe je voer ook is ..2 of 3 keer door de molen en je voer is klaar.
            Groetjes
            Johnny

            Match
            Feeder
            Stok

            Reageer

            • shfeeder
              no vaste stok no cry
              • 03-09-2008
              • 378
              • alphen aan den rijn

              #7
              mixer

              ik gebruik bosch boor machine met een staafmixer die ok ooit gekocht heb op de visma van sensas.heb hem gekocht voor grote porties lokvoer aan te maken(5kg)maar gemakzucht dient de mens dus gebruik ik hem nu altijd zelfs voor 1 kilootje voer handige uitvinding echt

              Reageer

              • henkus
                Met enige kennis...
                • 23-12-2008
                • 457
                • hoogmade

                #8
                als ik een dagje tussendoor vis, met de hand. en daarna 1 of 2 keer zeven, vaak ligt mijn hengel al in als ik het aanmaak, ivm het tog geen haast hebben

                Als ik een wedstrijdje vis, met een accutol en mixer, en dan de avond van tevoren, mixer en accutol schelen toch tijd die ik lzo veel mogelijk besteed aan andere voorbereiding.

                merk mixer, ik heb geen idee, rvs uitvoering, het is er een met een vlakke onderkant.
                accutol, milwaukey 18v 3 amp. maar dat hangt er een beetje vanaf wat de ijzerwarenhandel in het assortiment heeft als ik er weer eens eentje versleten heb, mijn werkgever maakt er geen punt van als ik ze wat hard slijten

                qua mixen zou ik toch zeker een voldoende sterke tol nemen, minimaal 14.4 volt en een zo hoog mogelijk amperage, volstaat wel tot een kilotje of 2
                daarboven moet je toch naar de 18 of 24 volt, met bijpassend amperage, de kleefkracht van nat voer zorgt voor een behoorlijke weerstand bij het draaien van het apparaat, dus neem een degelijke

                Als je je voer thuis aanmaakt, kan een tol met snoer prima, de 220v motor kan er veel beter tegen, bovendien zijn die een stuk goedkoper dan een echt goede accutol

                Reageer

                • tester
                  Maas en Waal visser
                  • 06-03-2004
                  • 2596
                  • Son

                  #9
                  Hallo

                  ik maak mijn voer met de hand aan met wat water en druk het dan door de zeef

                  als het nodig herhaal ik dat

                  het voordeel is dat het ook aan de waterkant kan

                  jevoer moet er wel op aangpast zijn
                  gr Gerard

                  Reageer

                  • colshim
                    *************
                    • 10-02-2008
                    • 231
                    • VL.

                    #10
                    Op een gekend water maak ik (meestal) thuis m'n voer klaar , en ja mét de mixer , gaat véél vlugger , géén klonters en vooral propere handen .Wel voldoende zware accu nemen zoals henkus reeds aanhaalde .
                    , het merk doet er zo niet toe dacht , als ze maar voldoende power heeft !
                    Indien het voer aan de waterkant nog wat extra nat moet gemaakt worden , dan gebruik ik de zeef , want de accu en mixer neem ik niet meer mee naar het water ( sleur al genog mee) .

                    mvg

                    Marnik

                    Reageer

                    • Ron
                      Met enige kennis...
                      • 06-02-2002
                      • 356
                      • Willemstad

                      #11
                      Jarenlang met zilverzand, broodmeel, havermouth en venkel gevist bergen vis gevangen.
                      Op advies van mijn winkelier vis ik nu met Mondial, hij maakt voor mij een mooi prijsie.
                      Ik maak het jaren met mijn handen klaar een keer met accuboor geprobeerd.
                      Die was niet sterk genoeg of accu loopt steeds leeg..
                      Prutsvisser

                      Reageer

                      • Quido
                        pink floyd
                        • 30-10-2007
                        • 1509
                        • Winschoten

                        #12
                        ik doe het gewoon met een elektriche boormachine met een gewone puddingmixer uit de keuken, voer word erg luchtig. en gaat wat sneller dan met de hand zeven wat ik eerst altijd deed.
                        groeten quido


                        http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

                        Reageer

                        • Ginus
                          knutselaar
                          • 22-03-2008
                          • 665
                          • wijster

                          #13
                          Laten we eerlijk zijn ,2kilo voer ongeveer per wwedstrijd daar ben je geen mixer voor nodig.
                          Gewoon met het handje zeven 2a3 keer door de zeef klaar is kees.
                          Het word anders als je een kilo of 3a4 klaar moet maken dan is z,n accuboormachine wel een uitkomst.
                          Let wel op dat je inderdaad een sterke hebt 2a3Ampere is niet overbodig.
                          GR GINUS

                          Reageer

                          • preston-freak
                            wedstrijd, specimenvissen
                            • 12-04-2008
                            • 1834
                            • Oss

                            #14
                            Ik gebruik een 15V accu-boormachine van het huismerk van de Gamma. Sterk zat en kost weinig. De bithouder begint wel te slijten, dus je moet 'm enkel voor dit doeleinde gebruiken. Je voer wordt er gewoon wat luchtiger van dan met de hand.
                            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                            Reageer

                            • Jurgen v.d. S
                              Nishikigoi
                              • 01-08-2008
                              • 203
                              • Nieuwegein

                              #15
                              Tja je aas kan maar niet goed genoeg gemixed worden. Ik bevestig mijn boormachinen in een kolom. Hierin hang ik een Hilti TE 2-M SDS + pneumatische boorhamer. Hierin bevestig ik een een metalen garder welke het aas, een kleine 2 kilo een klein uurtje staat te mixen. Om de 10 minuten ga ik kijken en zo nodig spuit ik met een plantenspuit het voer wat nat. Na een klein uurtje leg ik het voer op een schub buk machine waar het automatisch wordt gezeefd. tegelijkertijd wordt er warme lucht met de Fohn van mijn vrouw toegevoegd voor volledige beluchting

                              .

                              Jurgen
                              Aangepast door Jurgen v.d. S; 05-02-2011, 19:07.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎