In welk nederlands water moet het WK zoetwatervissen in 2009 vervist worden...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Breambuster
    Met enige kennis...
    • 12-08-2005
    • 342

    In welk nederlands water moet het WK zoetwatervissen in 2009 vervist worden...

    In 2009 wordt het WK zoet in Nederland gehouden. Ik ben even benieuwd wat jullie het meest geschikte viswater vinden voor het WK. Let op er doen 33 landenteams mee met elk 5 personen. Zelf vindt ik het NH kanaal bij Spijkerboor het meest geschikt. Kortom laat even weten wat jullie er van vinden?

    Groeten,
    Breambuster.
  • benny
    dobbertjesvraagbaak
    • 09-12-2002
    • 383
    • omgeving Leuven(B)

    #2
    Lekker kort bij België!!
    Hebben jullie een toeschouwer meer
    Vissen is NIET mijn hobby,
    Vissen is mijn leven!

    Reageer

    • Theo de Kreij
      VOERBOER
      • 03-06-2003
      • 2345
      • Zoetermeer

      #3
      Tja, er zijn niet zoveel wateren waar je behoorlijk gelijke kansen kan scheppen voor iedereen, waar dus de vis verdeeld ligt over het hele parcour. Maar ook een water waar een ieder gelijke kansen heeft om bijvoorbeeld met de Match tegen de overkant te vissen. Een parcour dat overal even breed is, zonder zwaaikommen, inhammen en dergelijke is het meest ideaal, maar dan worden de opties al snel kleiner.

      Een paar goede opties zijn:
      Noord Willemskanaal bij Vries (EK parcour 2003, kan publiek makkelijk toekijken).
      Lateraalkanaal bij Horn (kan publiek nauwelijks iets zien).
      Noord Hollandskanaal bij Spijkerboor (kan publiek makkelijk toekijken)
      Mvrgr,

      Theo de Kreij.

      ********************************
      Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
      ********************************

      www.peche-tackle-europe.com

      Reageer

      • Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

        #4
        Met alle respect Theo, maar het NW Kanaal bij Vries zou ik niet doen...Is een beetje kapot gevist, is een echt peuterwater waar iedere week zo ongeveer een wedstrijd wordt gehouden... Is echt voor de technici. Dan nog liever het AG Wildervanck, maar is eigenlijk ook van het zelfde laken een pak: Iedere week een wedstrijd en waar hoofdzakelijk de loting bepaalt je of je wint...

        Is er in Nederland dan helemaal geen viswater meer waar bijvoorbeeld nog vis zit, niet kapot is gevist etc... Zo klein smal (20m) breed kanaaltje waar de 'big boys' hun neus voor ophalen, maar waar ik met mijn dochter van bijna 4 jaar met een telescoopje van 4 m prachtige voorntjes en ook leuke brasems vang? Hier in de buurt zijn er nog genoeg!

        Aan de andere kant... Vries is voor mij ook dichtbij....
        groet,
        Eduard

        Reageer

        • Twentevisser
          Tom Verstrepen
          • 02-06-2003
          • 31

          #5
          Goedemiddag,

          Hier nog een water dat misschien niet kapot gevist is maar wel de kenmerken hiervan heeft,het twentekanaal bij lonnekker,in het seizoen geloof ik bijna elke dag een wedstrijd en vooral technische visserij dus waarschijnlijk geen optie.
          Maar moet het perse een kanaal zijn,rij in Hardenberg over de brug van de vecht en je hebt heel veel ruimte om een aantal vissers naast elkaar te zetten en als het dan nog een beetje stroomt dan heb je echt sport,tuurlijk ook nadelen,parkeren,.toeschouwers die willen kijken maar ja altijd de veilige weg van een kanaal kan natuurlijk ook,afhankelijk van het jaargetijde kan men ook de oude maas nemen vanaf de brug van Sprang Cappele tot Waalwijk.
          Zoals jullie merken ben ik een voorstander om eens iets anders te doen dan gebruikelijk.

          Groeten uit Twente

          Reageer

          • Theo de Kreij
            VOERBOER
            • 03-06-2003
            • 2345
            • Zoetermeer

            #6
            Je hebt gelijk Eduard, maar volgens mij wordt zo'n parcour enige tijd verschoond van viswedstrijden zodat er geen overvoeding is. Dat gebeurd ook bij de komende NK. Op het parcour mag tot donderdag getraind worden, maar vrijdag niet meer. Of dat wat uitmaakt????

            Mooi watertje Twentevisser, echter moet het parcour lang genoeg zijn om 165 personen met een minimale tussenruimte van 15 meter kwijt te kunnen. Zo'n 2,5 kilometer (minimaal) aan gelijk parcour qua wal en water. En dan nog liefst aaneen gesloten ook. Vandaag hadden we een wedstrijd van de Topcompetitie aan het prinses Margrietkanaal bij Kloostertille. Tenminste...daar lagen 2 van de 5 sectoren (niet eens aan elkaar). Voor de andere 3 sectoren moest je een kilometer of 6 verderop bij een ander dorp zijn. Dat is, zeker voor een WK, niet te doen.
            Mvrgr,

            Theo de Kreij.

            ********************************
            Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
            ********************************

            www.peche-tackle-europe.com

            Reageer

            • eddy rijken
              Komt net kijken
              • 12-03-2005
              • 57
              • Veenendaal

              #7
              Merwede kanaal, en het moet een eerlijk kanaal zijn niet dat je wint omdat je de beste plek hebt maar omdat je het best hebt gevist.
              M.v.g.
              Eddy

              Reageer

              • Twentevisser
                Tom Verstrepen
                • 02-06-2003
                • 31

                #8
                Hier heb ik er nog eentje het amertak kanaal,langs 2 kanten bereikbaar dus makkelijk voor publiek,lang genoeg mijn inziens,hier is volgens mij een jaar of 2 geleden ook de meerlandenwedstrijd gevist.

                Reageer

                • Theo de Kreij
                  VOERBOER
                  • 03-06-2003
                  • 2345
                  • Zoetermeer

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy rijken

                  Merwede kanaal, en het moet een eerlijk kanaal zijn niet dat je wint omdat je de beste plek hebt maar omdat je het best hebt gevist.
                  Die was ik vergeten. Inderdaad een pracht water.
                  Mvrgr,

                  Theo de Kreij.

                  ********************************
                  Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
                  ********************************

                  www.peche-tackle-europe.com

                  Reageer

                  • evschilt
                    Komt net kijken
                    • 06-08-2002
                    • 83

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij

                    Je hebt gelijk Eduard, maar volgens mij wordt zo'n parcour enige tijd verschoond van viswedstrijden zodat er geen overvoeding is. Dat gebeurd ook bij de komende NK. Op het parcour mag tot donderdag getraind worden, maar vrijdag niet meer. Of dat wat uitmaakt????

                    Mooi watertje Twentevisser, echter moet het parcour lang genoeg zijn om 165 personen met een minimale tussenruimte van 15 meter kwijt te kunnen. Zo'n 2,5 kilometer (minimaal) aan gelijk parcour qua wal en water. En dan nog liefst aaneen gesloten ook. Vandaag hadden we een wedstrijd van de Topcompetitie aan het prinses Margrietkanaal bij Kloostertille. Tenminste...daar lagen 2 van de 5 sectoren (niet eens aan elkaar). Voor de andere 3 sectoren moest je een kilometer of 6 verderop bij een ander dorp zijn. Dat is, zeker voor een WK, niet te doen.
                    en om nu te zeggen dat er goed is gevangen??? niet echt mijns inziens.

                    -----------------------
                    http://erwin.vist.nl

                    Reageer

                    • superfisher
                      Joep
                      • 20-02-2005
                      • 135
                      • Noord-Limburg

                      #11
                      noordhollands kanaal bij spijkerboor, dat vind ik ook. Daar wordt op 3 september ook het NK jeugd gehouden dus dat lijkt me wel geschikt. Ben er pas gaan oefenen en het lijkt me een zeer geschikte lokatie.
                      P.S. Mag naar NK zoetwatervissen voor de jeugd
                      Als ze me missen ben ik vissen

                      Reageer

                      • Frits
                        gebruiker
                        • 22-07-2004
                        • 231
                        • Papendrecht

                        #12
                        Het merwede kanaal is een mooi kanaal, maar hier is wel degelijk de loting erg belangrijk.

                        Ik denk dat typische feederwateren, voor een wedstrijd die met de vaste stok of match hengel moet worden gevist een eerlijk water kan zijn.

                        Bvb het Kanaal van Steenenhoek, op afstanden tot 30 meter is hier nog goed brasem te vangen en er zijn geen echte hot spots. E.e.a. is wel afhankelijk van de periode wanneer hier wordt gevist.

                        Waarom niet eens een kampioenschap vissen op de grote rivieren? Doorgaans zijn hier goede vangsten mogelijk, en hier word een hotspot gevormd door de putten en gaten in de bodem. Een kundige visser weet deze te vinden en kan daardoor een wedstrijd naar zijn hand zetten.

                        groeten,

                        Frits

                        Reageer

                        • Breambuster
                          Met enige kennis...
                          • 12-08-2005
                          • 342

                          #13
                          Hoi collega vissers,

                          Ik heb veel mooie wateren de revue zien passeren, maar in welk water maakt Nederland nu de meeste kans om Wereldkampioen te worden???Denk vooral aan het feit waar wij als Nederland goed in zijn (vaste stok, voorn en brasem).

                          Groeten,
                          Breambuster.

                          Reageer

                          • Serrano
                            GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
                            • 05-07-2004
                            • 294
                            • GELDROP

                            #14
                            Gewoon de Zuid Willemsvaart die heeft zoveel te bieden en loopt van Nederland naar Belgie.
                            Kan m.i. wel een mooi parcours uitgezet worden. De vraag luidt aanvullend hoeveel mensen doen ermee. Kunnen dat ermeer worden dan de ca 170 reeds genoemde?
                            We moeten de criteria weten waaraan een 'WK water moet voldoen.
                            Dat zal de organisatie wel weten en wij kennelijk nog niet. Een beetje voorbarig het op onze jongens af te stemmen.
                            De Zuid-Willemsvaart ligt logistiek ook goed, vliegveld Maastricht en Eindhoven zijn goed bereikbaar.

                            Reageer

                            • Breambuster
                              Met enige kennis...
                              • 12-08-2005
                              • 342

                              #15
                              Hoi Serano,

                              Hierbij de criteria voor het WK viswater zoals ze door het CIPS gehanteerd worden;
                              -Het water moet bevisbaar zijn over de gehele lengte van het parcours.
                              -De diepte van het parcours moet op elk gedeelte gelijk zijn en een minimum diepte van 1.5 mtr.
                              -De minimum breedte van het parcours moet 25 meter zijn.
                              - Het parcours dient zoveel mogelijk in een rechte lijn te verlopen.
                              -Het parcours dient geschikte te zijn om iedere deelnemer in een rechte lijn te plaatsen.
                              -Onderbrekingen verzoorzaakt door bruggen, elektriciteitsdraden etc dient te worden vermeden.

                              Als ik het zo lees houdt je weinig beviswater in nederland over!!

                              Groeten,
                              Breambuster.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎