havens en zondagsrust

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • paul.p
    Komt net kijken
    • 08-03-2007
    • 60

    havens en zondagsrust

    Zijn er mensen die de havens in plaatsen als Urk en bijv. Bunschoten op zondag niet bezoeken i.v.m. de
    geloofsovertuiging c.q respect van/voor de bewoners. Ik heb niets met geloof maar kan mij wel voorstellen dat mensen in dergelijke havenplaatsen dit als storend ervaren.
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    #2
    waarom storend ben je zo luidruchtig met vissen
    ik niet hoor ik ben vrij still en vissen is geen werk maar een hobby dus dat is ook argument
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

    Reageer

    • Viskerluu
      Banned
      • 07-08-2008
      • 278
      • Groningen

      #3
      Och, Bunschoten. Dat plaatsje is bijna zelf verantwoordelijk voor het laten uitsterven van de paling. Ik heb er wel eens gevist dat er vier keer op een dag politie bij me kwam kijken of ik geen regels aan het overtreden was i.v.m. het niet dood slaan van de vis. Ja, hypocriet. Gereformeerd hypocriet. Dus respect voor deze mensen heb ik niet. Afgezien van een oud vissersvrouwtje die mij koffie gaf en de politie aan het uitschelden was. Wat een geweldig mens was dat. En dat verhaal gaat ook op voor Genemuiden. Ik ga JUIST op zondag in deze plaatsen vissen. Héérlijk rustig!

      Reageer

      • The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5439
        • Feânwalden

        #4
        Tja ik zou de mensen niet tarten in hun overweging, maar weerhouden van het vissen op zondag no way het is leven en laten leven, maar ik ga de mensen niet bewust op stang jagen.
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

        ik knibbelje foar gjin ien

        The Frisian Viking

        Reageer

        • Viskerluu
          Banned
          • 07-08-2008
          • 278
          • Groningen

          #5
          Nee, bewust op stang jagen is natuurlijk een ander verhaal. Over gereformeerde streken gesproken: vroeger mocht je altijd met je visakte in Genemuiden vissen. Nu moet je lid zijn van de plaatselijke vereniging. En laten ze nou net heel moeilijk doen met het accepteren van nieuwe leden. Medemblik van hetzelfde laken een pak. Dus nee, het is niet mijn slag volk.

          Reageer

          • Jakob
            <*{{{{><(
            • 06-03-2007
            • 1870
            • Staphorst

            #6
            Viskerluu, ik heb niks met de kerk, maar ik vind dat je niet kunt stellen van gereformeerde streken, laat wat dat betreft de mensen in hun waarde, als je streken schrijft is dat genoeg en overigens is de bevolking van Genemuiden net als Staphorst voor meer dan 90 % NH.

            De motivatie achter het besluit in Genemuiden ken ik en als we niet oppassen komt het in Urk en andere havens ook nog wel zover. De goeien moeten dan onder de kwaden lijden en als je niet weet wat ik bedoel moet je eens goed om je heen kijken als je in een haven vist. Zegt meer dan 1000 woorden.

            Reageer

            • Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

              #7
              Ik heb ook niets met het geloof en heb wederom moeite met de stelling die viskerluu neerzet, heeft wederom te maken met het imago wat de zgn. SPORTvisser met zich meedraagt juist door dit soort onbenulligheden.

              "wat interesseert mij de wereld als ik mijn gang maar kan gaan", juist door die denkwijze is het zo "gezellig" in de hedendaagse maatschappij.
              Vissen is een hobby geen religie!

              Reageer

              • misser
                cuore sportivo
                • 06-04-2007
                • 317
                • ijsselmuiden/kampen

                #8
                Morgen zouden we daar nog vissen in genemuiden maar helaas licht er nu ijs in de haven en als ik daar zou vissen op een zondag dan zoek ik wel een ander plekje om vis te vangen en wat dit betreft hou ik daar gewoon een beetje rekening mee .dan wijk ik wel uit naar elburg

                Genemuiden vissen. Nu moet je lid zijn van de plaatselijke vereniging. En laten ze nou net heel moeilijk doen met het accepteren van nieuwe leden .
                dat word in 2009 anders ,kun je er met de vispas gewoon terecht

                Reageer

                • paul.p
                  Komt net kijken
                  • 08-03-2007
                  • 60

                  #9
                  Ik denk dat zondagsrust verder gaat als geloof. De haven van Huizen bijv. worden de omwonenden zeg maar rustig gestoord van de overlast. 'S ochtends vroeg smijten met autodeuren en visspullen, schreeuwen etc. De haven van Bunschoten heeft een gedeelte waar een bakkerij is, sommige lieden vinden het nodig om hier zo ongeveer voor de deur te urineren. Als dit mijn zaak was vocht ik me dood bij de gemeente om hier een eind aan te maken. Ik denk wanneer de sportvisserij in het algemeen hier niets aan doet in de toekomst ( o.a. veel minder wedstrijden toelaten)dat de havenvisserij in de toekomst wel eens afgelopen kon zijn. Helaas zullen ook hier weer de goede onder de kwade moeten lijden.

                  Reageer

                  • jan wever
                    Banned
                    • 19-09-2008
                    • 258
                    • Valthermond

                    #10
                    Dat heb je goed gezegd paul,het draait meer om de dingen die niet met het vissen te maken hebben ,dan om het vissen op zich.

                    Reageer

                    • misser
                      cuore sportivo
                      • 06-04-2007
                      • 317
                      • ijsselmuiden/kampen

                      #11
                      Jadit is ook een punt waar veel mensen moeite mee hebben[ sommige lieden vinden het nodig om hier zo ongeveer voor de deur te urineren]

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        #12
                        ja zo gaat het hier ook,klappen met deuren,stampen op steigers,rammelen met de vrachten aluminium die sommige sukkels meenemen,overal gaan staan te zeiken,voer casters en allerhande rotzooi achterlaten,vis van 3mtr hoog terug knallen de haven in,ruzie zoeken met booteigenaren die permanent wonen op hun boot.

                        en dat gepraat de hele ochtend van sommige met zo'n marktkoopman stem heb jij al wat,nee hoe is het mogelijk hé.

                        hij daar bij de brug achter mekaar de een na de ander ,slag op slag .

                        en zo lOllen ze maar door je word er doodziek van sommige sukkels.


                        als ik er zou wonen zou ik me er ook aan storen ,doe ik nou al als ik mee vis.

                        zwartewaal heb ze hier al verziekstraald daar is het klaar (verboden te vissen),en dan vooral door mensen van minstens 50km verderop.

                        echt lachen hoor opdonderen uit mijn haventje

                        Reageer

                        • janb
                          jan b
                          • 21-11-2005
                          • 1982
                          • 't Nieuweland

                          #13
                          Ik denk dat ook Brielle een kwestie van tijd is ,maar volgens mijnheer van Schendel moeten we toch naar Oudenbosch, daar dat heb ik in de beet gelezen ,is behoorlijk vis tevangen ,heerlijk die reclame.
                          Groeten van Jan de visser

                          Reageer

                          • spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door janb
                            Ik denk dat ook Brielle een kwestie van tijd is ,maar volgens mijnheer van Schendel moeten we toch naar Oudenbosch, daar dat heb ik in de beet gelezen ,is behoorlijk vis tevangen ,heerlijk die reclame.

                            ja zo gaat de boel naar de donder jan,door die reclame propaganda in die flutbladen,zo trekken die vissers als een zwerm aalscholvers door het land en verzieken haventje na haventje.

                            ga gewoon ergens vissen en hou je mond erover

                            Reageer

                            • Viskerluu
                              Banned
                              • 07-08-2008
                              • 278
                              • Groningen

                              #15
                              Het gaat mij niet om het geloof, maar om hun mentaliteit. Wanneer mensen mij met respect behandelen en benaderen kunnen ze ook wederzijds respect terug verwachten. Ik ben zelf niet iemand die zich gauw zal storen aan anderen en ik ben als geboren Groninger nuchter genoeg om de zaak rustig te bekijken. Maar ik heb dingen meegemaakt in Bunschoten/Spakenburg en Genemuiden waar de honden geen brood van lusten. En dat was niet op een zondag, want ik vis praktisch niet op zondagen. Daarnaast heb ik in het zakenleven ook vaak genoeg gereformeerden kunnen onderscheiden van normale mensen en ik kan jullie zeggen: zondag zijn ze Vroom en in de rest van de week zijn ze Dreesman. Uitzonderingen daargelaten, want je mag natuurlijk niet generaliseren, want dan ben je al gauw een rascist in dit land. Maar vergis je niet: in hun ogen zijn we niet veel meer dan zwijnen.

                              Maar veel oud-vissersplaatjes zijn van oorsprong gereformeerd ingesteld. Ook Harderwijk en Elburg kun je daar onder scharen. En als ik zie wat er tegenwoordig allemaal gebeurd in Elburg lijkt het mij een kwestie van tijd dat je daar op bepaalde plekken ook niet meer kunt vissen. Schandalig hoeveel vissnoeren er aan sommige boten en touwen hangen. Als je niet kunt vissen, ga dan niet bij een boot o.i.d. vissen!

                              Dat je in sommige plaatsen en havens niet meer kunt vissen en dat er steeds meer opstand tegen vissers komt, heeft gewoon puur te maken met het asociale gedrag van sommige vissers. Je ontkomt er niet aan, maar deze mensen verkrachten onze sport en dat was vroeger ook al zo. Mensen die hun behoeftes overal doen en een grote bek opzetten zijn een ramp voor onze sport.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎