dagje op karper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • bert_be
    Newbie
    • 17-09-2005
    • 13

    dagje op karper

    ik ben van de voormiddag even lekker gaan karpervissen zalig was het !
    dit is het resultaat :
    %20







    [Gewijzigd door bert_be op 10-09-05 at 05:29 PM]


    [Gewijzigd door bert_be op 10-09-05 at 05:30 PM]
    http://www.aelsekarpervissers.tk

    vissen doe ik graag...
    maar vis vangen is mijn hobbie!
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1498
    • haacht

    #2
    Sorry maar bij het zien van zo'n foto's moet ik bijna overgeven.
    Neem dat nu nie verkeerd op, mss ben je pas bezig en weet je dit nog niet maar leg aub nooit maar dan ook nooit een vis op een handdoek of iets dergelijks. Ze zijn zo hun slijmlaag kwijt die hen beschermt tegen ziektes en dergelijke. Onthaakmat is mss overdreven in dit geval maar leg ze dan liever in het natte gras.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • bert_be
      Newbie
      • 17-09-2005
      • 13

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door warhead

      Sorry maar bij het zien van zo'n foto's moet ik bijna overgeven.
      Neem dat nu nie verkeerd op, mss ben je pas bezig en weet je dit nog niet maar leg aub nooit maar dan ook nooit een vis op een handdoek of iets dergelijks. Ze zijn zo hun slijmlaag kwijt die hen beschermt tegen ziektes en dergelijke. Onthaakmat is mss overdreven in dit geval maar leg ze dan liever in het natte gras.
      die handdoek is helamaal nat hoor ,
      dat kan geen kwaad , alle vissers van de omstreken hier doen het met een natte handdoek
      http://www.aelsekarpervissers.tk

      vissen doe ik graag...
      maar vis vangen is mijn hobbie!

      Reageer

      • warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1498
        • haacht

        #4
        Dan hoop ik voor u dat al die vissers uit uw streek naar links en naar rechts kijken als ze het straat over steken.
        Kzou zelf dan maar beginnen met het goede voorbeeld te geven. Neem het aan van een ondertussen redelijk ervaren karpervisser, da kan zeker kwaad nat of nie nat.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

        Reageer

        • Rob van Halteren
          Waslijnwerper
          • 03-04-2003
          • 192
          • Den Haag

          #5
          Jan ik kan niet anders als jou bijvallen in dit geval....het natte gras was idd nog beter geweest !@#$ !@#$ ~_~
          M.Vr.Gr.

          Rob

          Lets Go Fishing.nl

          Reageer

          • Slafes
            Sportvisser
            • 31-01-2003
            • 844
            • Leuven

            #6
            Ik wil nu geen ruzie zoeken he, maar waarom onthaak je ze niet in je schepnet? De foto's zijn mooier met donkere achtergrond, en de vis ligt dan zeker nat is het gras, en in het schepnet waar je hem mee geschept hebt.

            Ok, een natte handdoek is beter dan een droge, dat is waar, maar eigenlijk hoort het echt niet. De vis loopt veel meer kans op ziektes als zijn slijmlaag weg is.

            Ook vraag ik me af op welke vijver/rivier je vist? De vissen zijn erg slank. Volgens mij krijgen ze er heel weinig eten, ofwel zit er veel te veel vis op.
            http://www.wandelendetakken.be

            Reageer

            • Siff-Cop
              Newbie
              • 27-07-2005
              • 19

              #7
              Sorry maar dat is ok daat wat mij is opgevallen in het eerste moment dat ik die fotos heb gezien.

              Als je het neet weest dan doe het de nexte keer zo als warhead het zegt.

              en en goede antwoord, alle vissers van de omstreken hier doen het met een natte handdoek , is het ook nier want je springt ok niet uit en flat als het alle doen,of??????????

              de slijmlaag is bij en vis en enkel orgaan, net als een oog or oor !!!!!!

              zij een goed voorbeeld, even daarom het alle vissers van de omstreken doen.
              je kunt allen leeren. en zo goed als moglijk met de vis om gaan.

              alleen maar dikke

              groetjes

              People in this World, relax!!!

              Reageer

              • Henko Slegh
                Banned
                • 05-01-2005
                • 61

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Siff-Cop

                Sorry maar dat is ok daat wat mij is opgevallen in het eerste moment dat ik die fotos heb gezien.

                Als je het neet weest dan doe het de nexte keer zo als warhead het zegt.

                en en goede antwoord, alle vissers van de omstreken hier doen het met een natte handdoek , is het ook nier want je springt ok niet uit en flat als het alle doen,of??????????

                de slijmlaag is bij en vis en enkel orgaan, net als een oog or oor !!!!!!

                zij een goed voorbeeld, even daarom het alle vissers van de omstreken doen.
                je kunt allen leeren. en zo goed als moglijk met de vis om gaan.
                want je springt ok niet uit en flat als het alle doen,of?????????? Of er moet brand uitbreken, dan wel natuurlijk

                Reageer

                • bert_be
                  Newbie
                  • 17-09-2005
                  • 13

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Slafes

                  Ook vraag ik me af op welke vijver/rivier je vist? De vissen zijn erg slank. Volgens mij krijgen ze er heel weinig eten, ofwel zit er veel te veel vis op.
                  dit is een prive put waar tamelijk veel karper zit en geen roofvis
                  ze zitten er al ongv 10 jaar en zij nog allemaal rond de 50 cm

                  sorry van die handdoek , ik zal er op letten de volgende keer , ik wist het nog niet hoor anders had ik het zeker niet gedaan !

                  grtz bert
                  http://www.aelsekarpervissers.tk

                  vissen doe ik graag...
                  maar vis vangen is mijn hobbie!

                  Reageer

                  • bert_be
                    Newbie
                    • 17-09-2005
                    • 13

                    #10
                    en ja btw
                    die onhaakmat , kan ik daarvoor ook een natte grote zak gebruiken met een soort moushe in ?
                    http://www.aelsekarpervissers.tk

                    vissen doe ik graag...
                    maar vis vangen is mijn hobbie!

                    Reageer

                    • Pieter Stam
                      Tinca Tinca
                      • 11-10-2002
                      • 2882
                      • NL

                      #11
                      Zou gewoon een matje kopen, een van de goedkoopste is er eentje van het merk Capture. Kost volgens mij nog geen 20 euro. Ik heb hem ook, het is kwalitatief gezien misschien niet de top van de onthaakmatten, maar het voldoet uitstekend. Hij zit ook erg lekker moet ik zeggen.
                      Deze mat is dubbel te vouwen en tevens als weegzak te gebruiken, door hem in dubbelgevouwen toesstand dicht te ritsten.

                      Een onthaakmat is goed voor een vis vanwege het gladde 'zijl'achtige materiaal dat het water een beetje vasthoudt, en waar water op blijft drijven. Dit zorgt er voor dat de slijmlaag van de vis niet aan de mat blijft plakken, en zo behoudt de vis zijn slijmlaag. Bovendien zorgt de vulling van de mat voor de nodige demping als een karper klappert (spartelen kun je het niet noemen).

                      Een handdoek, ook een natte, heeft al snel de eigenschap om toch aan de slijmlaag vast te plakken. En dat is nou net niet de bedoeling.

                      Verder wordt het gebruik van onthaakmatten ook overdreven door zo'n beetje heel karpervissend nederland. Een brasem wordt door deze karpervisser ook niet op een mat gelegd, een zeelt ook niet. Snoeken, die door deze vissers 's winters worden gevangen krijgen ook geen 'karper'-behandeling (sorry ik ben alles een beetje over een kam aant scheren).
                      Als je een goed nat net op het gras legt met de vis daarbovenop levert dit geen problemen voor de vis op. Zeker in het geval van deze kleine karpers niet. Door hun geringe gewicht is de demping van een mat ook minder belangrijk. Het spreekt toch voor zich dat een 30-ponder zich eerder blesseert op een harde bodem, dan een 3 ponder. Bovendien is een drieponder ook wat gemakkelijker in het gareel te houden.

                      Groeten,
                      Pierre

                      Reageer

                      • Siff-Cop
                        Newbie
                        • 27-07-2005
                        • 19

                        #12
                        .................. ik zal er op letten de volgende keer , ik wist het nog niet hoor anders had ik het zeker niet gedaan !

                        grtz bert
                        @bert_be

                        ke: ke: ke: ke:

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pierre

                        Als je een goed nat net op het gras legt met de vis daarbovenop levert dit geen problemen voor de vis op. Zeker in het geval van deze kleine karpers niet. Door hun geringe gewicht is de demping van een mat ook minder belangrijk. Het spreekt toch voor zich dat een 30-ponder zich eerder blesseert op een harde bodem, dan een 3 ponder. Bovendien is een drieponder ook wat gemakkelijker in het gareel te houden.

                        Groeten,
                        Pierre
                        @Pierre

                        ke: ke: ke: ke:
                        alleen maar dikke

                        groetjes

                        People in this World, relax!!!

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎