Samentroepen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rudy vis
    sportvisser
    • 01-02-2003
    • 656
    • merelbeke

    #61
    je hebt gelijk minimus maar het probleem van de aalscholvers is NU WEL reeel zodus moet er ingegrepen worden. vele groeten

    Reageer

    • Frederik
      Specimen Hunter
      • 05-01-2005
      • 1734

      #62
      Is ook mijn standpunt Rudy,daar kan ik me bij neerleggen.

      Reageer

      • milo
        Newbie
        • 28-01-2008
        • 8
        • voorschoten

        #63
        Kantvisser heeft gelijk tientallen aasgolvers zie je in het westland,kunnen 1,5kg vis per dag eten,gaat hard achteruit zo,
        Overal zitten ze ook in de stad in slootjes van amper 2 meter breed zielig of niet er moet op gejaagd kunnen worden.
        Het is een negatief bericht sorry hier voor ,maar we willen ook over 5 jaar nog wat vangen en kunnen niet allemaal bij de brug zitten.

        Reageer

        • milo
          Newbie
          • 28-01-2008
          • 8
          • voorschoten

          #64
          aasgolvers

          Er kunnen mensen zijn die het zielig vinden om de vogeltjes dood te schieten en zeggen dat de we de aasgolvers zelf hebben gekweekt moet niet gekker worden nu.
          Deze vogels zijn zoutwater vogels van oorsprong en zijn van het buitenland langzaamerhand hierheen getrokken om dat daar te weinig was ,er is een absoluut overschot aan deze vogels er zitten er nu honderdduizenden in nederland kunnen 1,5 kg per dag eten ,en zullen dat niet laten blijft echt niets over, bijna alle vis word opgegeten ,er hoeft ook niet geschreven worden dat de visstand dit aan kan ;onzin.

          Reageer

          • frenk
            Frequent aanwezig
            • 10-03-2009
            • 128
            • beesel

            #65
            Hallo

            Ja de aalscholver is een echt probleem ook bij ons op de Maas in Limburg zijn de vangsten de laatste 8 jaren schrikbarend teruggelopen.
            Kon je 8 jaar geleden een wedstrijd met de feeder winnen met 10 kilo of meer de laatste 2 a 3 jaar heb je vaak al de winst te pakken met 2 visjes en net 1 kilogram.
            met de vaste stok is het ook zo op volle lengte geen vis te vangen alleen langs het kantje wat kleine visjes en dan ook nog hoofzakelijk baarsjes of posjes.
            Ik hou al zeker 10 jaar de uitslagen bij van 2 verenigingen en je ziet de vangsten ieder jaar teruglopen , als het zo doorgaat blijft er geen vis meer over , nu komt het niet alleen door die vogel maar ook nog door de meerval welke in grootte getalen oprukt op de Maas, wat de die vogel niet krijgt vreet die meerval wel en zo blijft er voor ons NIETS over dan de kleine visjes langs de kant.

            Groetjes Frenk.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎