Ervaringen Fix2 gevraagd ivm mogelijke aanschaf zitmand

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    Ervaringen Fix2 gevraagd ivm mogelijke aanschaf zitmand

    Mijn vader overweegt de aanschaf van een zitmand ter vervanging van zijn klapstoeltje. Mijn vader wilt niet te veel geld uitgeven dus vallen Rive en Preston qua prijsniveau zowiezo af.
    Fix2 is nog redelijk betaalbaar.

    Nu hebben mijn vader en ik samen het volgende uitgekozen:

    FCS10 ziteiland
    FCSA09 vaste hengelsteunenset
    3750RBU rugleuning
    4520A lade

    Prijs/kwaliteit

    Hoe is de prijs/kwaliteitsverhouding van Fix2?

    Stabiliteit

    Blijft dit eiland stabiel staan met een 9.5 mtr in de hengelsteunen? Of heb ik kans dat dit eiland voor over gaat?

    Accessoires

    Nu zag ik dat er als accessoire een lade leverbaar is met 19 tuigenplankjes van 26 cm. Mijn vader heeft momenteel de roze tuigenplankjes van Rive in zijn viskoffer liggen.
    De totale lengte van deze plankjes is iets minder dan 26 cm. Nu had ik gedacht om de lade 4520A er bij te nemen en daar de Rive tuigenplankjes in te leggen.
    Vaste stok | Match | Feeder
  • lennard
    wedstrijdvisser
    • 03-08-2005
    • 77
    • Apeldoorn

    #2
    Hallo rolla,

    Ik heb jaren een fix2 gehad. Echter een kist zonder vlonder poten eraan, om het zo maar even te noemen.
    Het zijn kwalitatief goede kisten vind ik! Het enige wat ik een keer kapot had was de sluiting van de modules. Hier had ik dan ook hard iets tegen aangestoten en daar zijn ze niet voor gemaakt.

    Qua prijs vind ik de kisten niet duur. Heb nu zelf een rive en vind dat niets daaraan kan tippen. Maar fix 2 kisten zijn zeer degelijk naar mijn mening.

    Voor wat betreft het omvallen met een hengel in de steun. Hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat het sterk afhankelijk is van de wind, gewocht vd hengel en gewicht van de koffer.
    Toch zou ik je advieseren niet van de koffer te stappen met de hengel nog in de steun.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes met de aankoop.

    Ps: kwalitatief misschien wat minder maar de jvs en q-boxen zijn volgens mij oo niet heel prijzig.

    Groeten,

    Lennard
    I say we fish 5 days and work 2.

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2326
      • Ter Apel

      #3
      JVS heeft leuke kisten voor leuk geld. Echter vindt ik het nadeel dat deze alleen verkrijgbaar zijn bij Raven/Vlemmix. De dichtsbijzijnde vestiging is voor mij toch al gauw een uur rijden. Fix2 is bij wijze van spreken op elke hoek van de straat verkrijgbaar.

      Dat Rive voor kwaliteit staat is mij bekend. Echter is Rive duur als je bekijkt dat je voor minder geld ook een leuke Fix2 kist kunt kopen. Als je wekelijks wedstrijden vist dan is de aanschaf van Rive een logische keus, maar mijn vader vist voor zijn plezier en wil daarom niet meer dan zo'n 250 euro uitgeven. Minder mag altijd.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • hjadolffs
        hier vissie vissie vissie
        • 29-05-2011
        • 65
        • woudsend

        #4
        bij vlemmix en raven kun je ze via internet bestellen. ik heb de jvs http://www.vlemmix.nl/nl/product/wit...est/ravjvs321/ bevalt goed en nog nooit omgegaan met een hengel in de steunen. ( nu heb ik er ook veel rommel in liggen ) alleen heb ik de plastic scharnieren vervangen door stripscharnieren van de bouwmarkt.
        vismaat gezocht!!! intresse? stuur bericht

        Reageer

        • Henze
          Newbie
          • 18-05-2012
          • 20
          • Winschoten

          #5
          hoi,

          Ik heb zelf een fix station met extra laden en zo en ik moet zeggen het bevalt prima eenige wat zwaar tegen valt is transport die dingen zijn best onhandig denk ook wel bij de rive.

          wat misschien ook wel een puntje is dat de buizen 26 mm zijn inplaats van 25 dus niet alles past er op.

          kwa prijs vind ik het echt waar voor zijn geld de onderdelen zijn betaal baar en je kunt alle kanten op.

          Reageer

          • Master
            Voerboer
            • 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

            #6
            Heb al jaren een fix eiland met alles er op en er aan. Ben er zeer tevreden mee. Gaat alleen maar kapot als je er zelf iets fout mee doet, maar dat is met alles zo. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je een dergelijk eiland niet zomaar even over de schouder kan dragen zoals een losse kanis. Een paar transportwielen zou dus heel prettig zijn.
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

            Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

            Reageer

            • frenk
              Frequent aanwezig
              • 10-03-2009
              • 128
              • beesel

              #7
              Hallo

              Ik heb al jaren een viseiland van fix2 de fsc sprock een geweldig plateau met transport wielen, en alles van rive past erop maar je moet de openingen effe met een schuurtolletje wat groter maker is zo gepeipt hoeft maar 1mm groter gemaakt te worden trouwens hun eigen attributen zijn ook erg goed en niet duur laatst kochtik nog een lade met lijnlatjes voor ongeveer 25 euro dus voor de prijs hoef je het niet te laten, ik zelf vind de prijs kwaliteit verhouding erg goed.
              Kortom een mooie stabile platform dus wat wil je nog meer.

              groetjes Frenk.

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2326
                • Ter Apel

                #8
                Dank voor de reacties.

                Weet iemand ook hoe ik er achter kom welke winkel Fix 2 voorradig heeft?

                Hengelsport Sappemeer heeft de FCS10 niet voorradig. Er staat nl. vermeld op de site levertijd 2 weken.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • ErwinPhiAssen
                  Sense and Simplicity
                  • 13-03-2011
                  • 667
                  • Assen

                  #9
                  Rolla,

                  Je kan een belletje / e-mailtje wagen naar:

                  Hengeldiscount Gigant
                  Dwarsveld 1
                  8375 ED Oldemarkt
                  Tel: 0561-450535
                  Fax: 0561-450963

                  Mail: info@hengeldiscount.nl
                  lets make things better

                  Reageer

                  • gijs
                    Eenvoud is onuitputtelijk
                    • 31-03-2009
                    • 159
                    • Overijssel

                    #10
                    Als je al zo slecht aan de kist zelf kunt komen, hoe zou het dan gaan met de nalevering van onderdelen...?


                    "Dank voor de reacties.

                    Weet iemand ook hoe ik er achter kom welke winkel Fix 2 voorradig heeft?

                    Hengelsport Sappemeer heeft de FCS10 niet voorradig. Er staat nl. vermeld op de site levertijd 2 weken.
                    "

                    Reageer

                    • ErwinPhiAssen
                      Sense and Simplicity
                      • 13-03-2011
                      • 667
                      • Assen

                      #11
                      @Gijs,

                      Fix2 heeft zoveel stations / eilanden, dat een winkelier deze niet allemaal op voorraad kan houden, vandaar de 2 week levertijd. Fix2 heeft bij mijn weten een gezond bedrijf.
                      lets make things better

                      Reageer

                      • Rolla
                        Allroundvisser
                        • 03-05-2009
                        • 2326
                        • Ter Apel

                        #12
                        @Gijs,
                        Klopt precies wat Erwin schrijft. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de merken Rive en Preston.

                        @Erwin,
                        Ik had al gezien dat Hengeldiscount Fix 2 kisten heeft en volgens mij is de prijs ook allerzins redelijk te noemen. Echter is Oldemarkt voor mij iets te ver. Ongeveer 200 km heen en terug, 10 liter benzine. Wat neer komt op ongeveer 18 euro aan brandstofkosten.

                        Daarom ben ik benieuwd of er dichterbij ook hengelsportzaken zijn die Fix 2 op voorraad hebben.
                        Vaste stok | Match | Feeder

                        Reageer

                        • ErwinPhiAssen
                          Sense and Simplicity
                          • 13-03-2011
                          • 667
                          • Assen

                          #13
                          rolla,

                          Ik heb verder geen idee welke hengelsportzaak FIX2 verkoopt.
                          IK weet dat hengelsport leegte in Assen, ook een aantal FIX2 kisten heeft staan. Wellicht kan je er een telefoontje aan wagen:
                          0592 313180
                          lets make things better

                          Reageer

                          • frenk
                            Frequent aanwezig
                            • 10-03-2009
                            • 128
                            • beesel

                            #14
                            Hallo

                            Ik denk dat iedere winkelier die arca-bifa in zijn assortiment heeft deze kisten kan leveren, van deze firma komen die namelijk vanaf en de service en naleveringen zijn ook goed bij mijn hengelsportzaak heb ik binnen een week de spullen binnen.

                            Groetjes Frenk.

                            Reageer

                            • ErwinPhiAssen
                              Sense and Simplicity
                              • 13-03-2011
                              • 667
                              • Assen

                              #15
                              @ Rolla,

                              Op marktplaats, staat een mooie complete JVS box te koop voor hetzelfde bedrag.
                              Verkoper komt ui hoogezand of Sappemeer. Wellicht ook een goede optie??
                              lets make things better

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎