voorbereiding

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    voorbereiding

    Hallo,

    Hoe lang zijn jullie voor een vissessie bezig met de voorbereiding? Hiermee bedoel ik prepareren van aas en voer.
    Ik doe hier namelijk best wel lang over, heeft iemand tips om dit sneller te kunnen doen?
    Alleen al met n liter casters kan ik al ongefelijk lang bezig zijn.
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    rickie,
    Ik doe op woensdag morgen 1,5ltr made in een ruime bak met ongeveer een halve ltr vochtig zaagsel ,niet te vochtig anders ben je ze heel snel kwijt Vrijdag komen dan de eerste casters iedere paar uur even af zeven ,en ga je wat langer weg zet je ze weer terug in de koelkast en als je weer thuis bent haal je ze er weer uit IK ben met je eens je ben er wel druk mee maar niet langer als een klein uurtje in total Het is een natuurlijk proces,het gaat van zelf Je zou er bij kunnen gaan zitten en je tuigen doos weer vullen Of nieuwe stiek in je toppen trekken
    Rickie hartelijke groeten van Jan de visser
    p s de casters zijn bedoeld voor Zondag !!
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • hbtje
      Sportvisser
      • 02-02-2005
      • 773
      • heerde

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door janb

      rickie,
      Ik doe op woensdag morgen 1,5ltr made in een ruime bak met ongeveer een halve ltr vochtig zaagsel ,niet te vochtig anders ben je ze heel snel kwijt Vrijdag komen dan de eerste casters iedere paar uur even af zeven ,en ga je wat langer weg zet je ze weer terug in de koelkast en als je weer thuis bent haal je ze er weer uit IK ben met je eens je ben er wel druk mee maar niet langer als een klein uurtje in total Het is een natuurlijk proces,het gaat van zelf Je zou er bij kunnen gaan zitten en je tuigen doos weer vullen Of nieuwe stiek in je toppen trekken
      Rickie hartelijke groeten van Jan de visser
      p s de casters zijn bedoeld voor Zondag !!
      niet te vochtig anders bent je ze te snel kwijt
      ik neem daar altyd een emmertje voor en knip een stukje midden uit de deksel dat gaat prima
      groet hbtje
      wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

      Reageer

      • joppievis
        Stekvisser
        • 18-04-2006
        • 41
        • Sebaldeburen

        #4
        Er gaat idd veel tijd zitten in de voorbereiding, soms denk ik wel eens, ben ik wel goed bezig om er zoveel tijd in te steken.
        Maar zeker, de tijd die het kost is het waard, zoeken naar snellere mogelijkheden is bijna onmogelijk.
        De avond voor de sessie ben ik rustig anderhalf uur bezig, je wilt tenslotte goed beslagen aan de waterkant komen.
        Hengelsport kan topsport zijn, en velen van ons zullen dat kunnen bevestigen, topsport op je eigen manier.

        Greetz van Jop
        Je bent zoals je bent, of je wordt beter dan je ooit bent geweest, je leert tenslotte elke dag...........


        hengelsport4me.webklik.nl

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #5
          Mijn voorbereidingen beginnen ongeveer een week van te voren, dat hangt af van de temperatuur, met het uit de koeling halen van de maden om casters te maken. ik heb ze gewoon in een grote bak met wat polentabloem. Dan is het elke dag even afzeven, naarmate de week vordert moet dat wat vaker.
          Zo, donderdag, vrijdag maak ik in alle rust mijn voer klaar en stop het een nachtje in de diepvries. Een voornvoertje maak ik aan het water klaar. De rest staat allemaal al klaar in de kelder, want dat regel ik altijd gelijk de maandag na het vissen (aasbakken schoonmaken, viskoffer controleren, enz.), dat schuif ik binnen een half uur allemaal de auto in... Door de week bel, mail en vraag ik rond bij collega's voor info over de vangsten en de visplek.

          Rest mij alleen nog een beetje maden te halen op vrijdag en even in de pierenbakken te graaien voor een litertje pieren, inpakken en Edje kan gaan vissen

          groet,
          Eduard

          Reageer

          • SvVoorden
            Sportvisser
            • 26-07-2002
            • 747
            • Woerden

            #6
            Ik begin altijd op woensdag met het casters maken en dat kodt wel wat tijd maar dat is iedere dag een beetje dus dat valt wel mee.
            Vrijdagavond ben ik meestal wel een uur of 1,5 bezig met uitsorteren welke hengels meegaan en welk voer gemaakt word en het weken van verschillende bestanddelen.
            Al met al iedere week dus een aantal uren voorbereiding. Natuurlijk hangt het ervan af wat voor wedstrijd ik moet vissen en waar.

            Groeten Sjaak
            Sjaak van Voorden

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎