Gelijk weer verslaafd

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hopjesvla
    Met enige kennis...
    • 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

    #31
    kreeften planten zich de laatste jaren goed voor in nederland daardoor zijn er steeds meer. gelukkig heb ik nog geen last gehad van kreeften, dat wil ik graag ook zo houden.

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #32
      Schildpad Lars? Die vreten ook boilies, en alle andere aassoorten. En in Dordt e.o. is er zeker geen gebrek aan die lieverdjes, 't is gewoon een plaag.

      Reageer

      • karper-lars
        herstartend karper visser
        • 29-06-2009
        • 45
        • Hendrik Ido Ambacht

        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
        Schildpad Lars? Die vreten ook boilies, en alle andere aassoorten. En in Dordt e.o. is er zeker geen gebrek aan die lieverdjes, 't is gewoon een plaag.
        Zou ook nog kunnen, ik weet dat er wel eentje zwemt in het slootje waar ik nu zat, ik zie hem regelmatig zonnen als ik er langs kom. Altijd op de zelfde plek. Voor zover ik weet is het een roodwangschilpad. Vermoedelijk door mensen in de omgeving vrijgelaten in die sloot. Maar ik wist niet dat die ook boilies eten?
        Als je altijd zeker weet dat je wat vangt heet het geen vissen meer maar vangen.

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #34
          Ach denk maar zo een dier zal niets laten liggen wat eetbaar is en zeker niet als het ook nog gemakkelijk te krijgen is.
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • nanoe
            Frequent aanwezig
            • 07-08-2007
            • 192
            • Amsterdam/Gorinchem.

            #35
            Ach een schilpadje is zo lief als je hem koopt, maar na een paar jaar wordt hij te groot en dump je hem toch in de sloot. Er moet een verbod komen op die dieren te verkopen, want ik kan slootjes zat waarin ze zijn uitgezet/gedumpt.
            Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

            Reageer

            • karper-lars
              herstartend karper visser
              • 29-06-2009
              • 45
              • Hendrik Ido Ambacht

              #36
              ja ik ken ook genoeg slootjes waar ze zitten in de omgeving, alleen ik ben me er nooit bewust van geweest dat ze ook mijn boilies eten...

              Maar ik snap het ook niet hoor, dan kopen mensen een schildpad, oow wat leuk. (of...mama, mag ik die...aah toe nou, alsjeblieft...) en dan blijkt het (rond de vakantietijd bijvoorbeeld) toch een lastig beestje te zijn, en dan zet je hem uit in het wild? Zulke mensen kan ik zo ontzettend slecht tegen
              Als je altijd zeker weet dat je wat vangt heet het geen vissen meer maar vangen.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎