Gelijk weer verslaafd

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karper-lars
    herstartend karper visser

• 29-06-2009
    • 45
    • Hendrik Ido Ambacht

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
    Onderweg naar je onthaakmat leg je de vis niet op de grond neer, dat is duidelijk een punt.
    Moet je zo nodig een foto maken doe het dan als de vis op de mat ligt.
    Zoals ik al eerder gezegd heb:
    In het vervolg zal ik proberen om de mat op de foto er bij te zetten.
    Het is zoals Preston-Freak opmerkt, ik vis voor het eerst sinds 2 jaar en dan heb ik zo'n vis. In mn enthausiasme heb ik verkeerd gehandeld, dat weet ik. Maar nogmaals: volgende keer sta ik met mat op de foto!
    Als je altijd zeker weet dat je wat vangt heet het geen vissen meer maar vangen.

Reageer

• ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

precies en daarmee is dan ook weer alles gezegd.

terug naar je visverslag! Top dat je die tijd hebt vrijgemaakt om dit te schrijven. erg mooi en leuk dat je dan zo'n vis vangt!

ik hoop snel meer van je te zien.

gr ronny
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• kraak
        mooi weer visser
        • 09-08-2005
        • 307
        • Kampen

knappe vis karper-lars!!

Nou weer even alles goed onder de knie krijgen, en op naar de volgende vissen

leuk verslag man
        vr.gr. Jeroen

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door karper-lars
          Komt ze me drinken brengen (en bij warm weer zoals vandaag hopelijk ook ijs hahaha)

maar ik zorg er wel voor dat die andere "verslaving" er niet onder gaat lijden
          Ik wil best mee vissen Een ijsje sla ik niet af

Zonder gekheid mooi verhaal Lars ,altijd spannend om zo weer voor het water te staan en dan gelijk zo iets mee te maken .
          Topi

En maak je niet druk die onthaakmat komt ook wel weer ,alles op de rit krijgen gaat nu eenmaal met foutjes .
          Kikken hoor gelijk een PR ..
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• karper-lars

• 29-06-2009
            • 45
            • Hendrik Ido Ambacht

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
            Ik wil best mee vissen Een ijsje sla ik niet af
            Ik zou zeggen: ga een keer mee, maar Weesp ligt wel erg ver bij Dordrecht vandaan, dus dat gaat hem niet worden denk ik
            Als je altijd zeker weet dat je wat vangt heet het geen vissen meer maar vangen.

Reageer

• Tuga
              Komt net kijken

• 16-06-2009
              • 71
              • Cartaxo

Schitterend begin joh,.....mooie vis

Strakke lijnen,...
              www.flap-holidays.com

Fishing in Portugal

http://sportvissersforum.nl/index.php

Reageer

• lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door karper-lars
                Ik zou zeggen: ga een keer mee, maar Weesp ligt wel erg ver bij Dordrecht vandaan, dus dat gaat hem niet worden denk ik
                Lars maak voor mij niks uit hoor waar ik moet gaan vissen, ik tuf heel europa door om te vissen dus Dordrecht een keer of wat gas geven en je bent er .
                Moet je natuurlijk geen file hebben

We houden het in de pen hoor.
                Belangrijker is dat je weer plezier in je hobby gaat krijgen .
                Met deze ervaring komt dat alleen ten goede en dat motiveerd om weer te gaan .
                Hou wel in snel weer vissen en hop naar je volgende verslag .
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

• karper-lars

• 29-06-2009
                  • 45
                  • Hendrik Ido Ambacht

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
                  Lars maak voor mij niks uit hoor waar ik moet gaan vissen, ik tuf heel europa door om te vissen dus Dordrecht een keer of wat gas geven en je bent er .
                  Moet je natuurlijk geen file hebben

Hmmm...omgeving Rotterdam en Dordrecht...geen file??? Dat is een goeie

Maar gister avond ben ik weer even wezen vissen, dit maal in mijn woonplaats, maar helaas...niets...wel 1x een tik op allebei de toppen van mijn hengels maar dat was het dan ook. Vreemd genoeg kwam ik tot de conclusie dat wel mijn bolies er af waren bij het indraaien Zou het misschien kunnen dat ze alsnog mijn aas er af hebben gegeten? Heeft iemand hier ervaring mee, en zou mij kunnen helpen?

Reageer

• kraak
                    mooi weer visser
                    • 09-08-2005
                    • 307
                    • Kampen

als je zachte boilies gebruikt zou dat best kunnen ja. maar dan geen karper.
                    vr.gr. Jeroen

Reageer

• karper-lars

• 29-06-2009
                      • 45
                      • Hendrik Ido Ambacht

Oorspronkelijk geplaatst door kraak
                      als je zachte boilies gebruikt zou dat best kunnen ja. maar dan geen karper.
                      ik heb op de ene hengel inderdaad een zachte boilie en op de andere hengel heb ik een harde boilie, en bij allebei had ik het :s ik snap er weinig van...

Reageer

• hopjesvla
                        Met enige kennis...

• 26-03-2009
                        • 353
                        • hazerswoude

kreeften mischien?

Reageer

• Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

Haal altijd je aas in bij een tik op de top, het kunnen brasems zijn maar ook, zo ik ook denk, kreeften die je aas er af halen.
                          Zacht of hard maakt bij die beesten niets uit, een stukje nylonkous wil wel eens helpen.
                          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• karper-lars

• 29-06-2009
                            • 45
                            • Hendrik Ido Ambacht

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                            Haal altijd je aas in bij een tik op de top, het kunnen brasems zijn maar ook, zo ik ook denk, kreeften die je aas er af halen.
                            Zacht of hard maakt bij die beesten niets uit, een stukje nylonkous wil wel eens helpen.
                            Ik kom misschien nu erg dom over, maar ik dacht dat kreeften niet voorkwamen in kleine slootjes, toch alleen op de grotere rivieren? maar het zou dus geen karper kunnen zijn. Oke dan weet ik dat. Misschien volgende keer toch maar mn aas ergens anders in het water leggen. Ik lag nu net op de rand van een zandplaat onderwater. Misschien dat het midden op de zandplaat anders is, of is jullie ervaring dat dit niet uit maakt?

Reageer

• Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

Volgens mij kan het best wel karper zijn dat zeg ik dus niet, de kans op kreeft/krab is groter omdat een karper niet direct een hele boilie er af haalt.
                              De kreeften en wolhandkrabben komen steeds vaker voor en helaas ook in kleinere wateren.

Het is zoeken op een zandplaat, als er wordt gedoken kun je vragen of ze op de zandplaten willen zien naar schoon gepoetste delen dat wil een karper graag doen als er iets te halen valt.
                              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• karper-lars

• 29-06-2009
                                • 45
                                • Hendrik Ido Ambacht

Helaas wordt hier niet gedoken. Het is een soort slootje van 20 meter breed, en een 100 meter lang. Ik ben een tijdje geleden bij toeval die zandplaat tegengekomen toen ze een stukje sloot droog gelegd hadden vanwege leidingen. Ik zag hem toen liggen, en daarom heb ik het daar nu geprobeerd.

Maar hoe komt het dat er steeds meer krab en kreeft in slootjes komt, of hebben jullie daar geen verklaring voor? Nooit geweten dat dit de laatste tijd meer gebeurt. Ik weet wel dat we in de Waal wel kreeftjes hebben, maar daar heb ik nog nooit last van gehad. (laatste x vissen op de Waal was 2.5 jaar geleden...dus misschien is er wel veel veranderd sinds die tijd op de Waal)

Reageer

Working...