Het is zeker een oplossing pumpy, ik probeer de Barbeel vooral aan de kant niet te veel lijn te geven en gebruik mijn slip daarom ook niet, ik heb mijn materiaal hierop aan gepast, en ik moet zeggen dat ik bijna geen Barbeel meer verspeel.
Barbeel Techniek
Collapse
X
-
Ok Rinko, ik snap het.
Ikzelf had nogal last van vastlopers bij bepaalde kribben, korfjes die achter grote stenen bleven haken, vandaar dat ik de safetyclip in werking heb gebracht met toch mooie resultaten.
Hier wat Ijsselvangsten van de afgelopen weken.

Ik hoop overigens dat het waterpeil een beetje stabiel blijft
Van de week leek het erop dat het ging zakken, eind van de week zat het weer in de lift.
Groeten,
MarcelMet vriendelijke groet,
Marcel (Vis)PompReageer
-
@Bas: In principe kun je de hele IJssel bevissen.
Via wedstrijdvissers hoor ik dat er regelmatig barbeel gevangen wordt en er zijn zelfs vissers die puur door alleen op barbeel te vissen wedstrijden winnen.
Maar als je het forum goed leest kun je vanaf kampen t/m zutphen goed vangen.
Maakt niet uit waar. Ik ben meestal aan het kribhoppen, zoals ze dat zo mooi zeggen. Van Kampen tot aan Deventer.
@Rinko:Ik las dat je ook mouthsnaggers gebruikt. Ik heb ook met mouthsnaggers getest.
Werkt wonderbaarlijk goed! Maar dat is persoonlijk hoor.
p.s. Onderlijn is trouwens fluorcarbon
@Koopman: Dank je
Met vriendelijke groet,
Marcel (Vis)PompReageer
-
Ja, klopt.Oorspronkelijk geplaatst door Pumpy;73184
@Rinko:Ik las dat je ook mouthsnaggers gebruikt. Ik heb ook met mouthsnaggers getest.
Werkt wonderbaarlijk goed! Maar dat is persoonlijk hoor.
p.s. Onderlijn is trouwens fluorcarbon
[IMGhttp://www.pumpypower.nl/Vissen/2007/08.Augustus/09-08-2007/ms.jpg[/IMG]
Het is de bedoeling van het systeem dat de haak eerder 'vlees' pakt, het komt ook uit de karper wereld, daar gebruiken ze het systeem (line aligner) vaak op dressuur water heb ik mij laten vertellen.
Deze mouthsnagger heeft als bijkomstig voordeel dat het eruit ziet als maden waar een Barbeel ook niet vies van is.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer