Barbeel Techniek

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • BasB
    IJssel-ganger

• 04-08-2007
    • 393
    • Deventer

Vanaf nu is deze jongen ook een barbeel liefhebber !! Ben specifiek op barbeel wezen vissen in oostenrijk en heb er 2 gegevangen!. De rest van de vangsten waren prut, maar die barbelen...... nooit geweten dat mijn stugge 2 3/4 lb karperstok als winkelpikker kon dienen... schrok me wezenloos toen ik beet kreeg

Groet Bas

2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU

Reageer

• firesma
      Met enige kennis...
      • 25-04-2005
      • 325
      • Aan het water

Prachtige foto's BasB!

Ik ben vanmiddag zelf even op de Ijssel aan het vissen geweest op barbeel. Het was moeilijk vissen in verband met stijgend water. Rond de klok van 19:00 uur wist ik toch nog een barbeel te vangen. Mijn vader ving er 10 minuten later 1 en ik heb vlak daarna nog 1 verspeeld aan de kant.

Reageer

• Rinko
        • 14-08-2005
        • 1117

Mooi werk Firesma, Elke Barbeel is er 1!
        Op de meeste plaatsen is niet meer te vissen door de opnieuw stijgende ijssel, maar daar nog wel?
        Ik gok op de bekende plek waar je de auto achter je kunt zetten?

Reageer

• firesma
          Met enige kennis...
          • 25-04-2005
          • 325
          • Aan het water

Rinko, klopt inderdaad. Ben ook aan de overkant wezen kijken maar daar was geen beginnen aan.

Reageer

• BasB
            IJssel-ganger

• 04-08-2007
            • 393
            • Deventer

Ik had nog even een vraag over het materiaal waarmee jullie vissen.. Een zware feeder? hoeveel lb? en lijndikte, 25/00 nylon? Laat ik het anders vragen Als jullie op barbeel vissen, wat heb je dan voor materiaal bij je (hengel, molen, draad, onderlijn etc..)??

Reageer

• firesma
              Met enige kennis...
              • 25-04-2005
              • 325
              • Aan het water

BasB ik vis met een medium / heavy feeder, mischien in bepaalde omstandigheden wel wat te licht maar ja het geld groeit me nou ook weer niet op de rug.
              Het type is:

TFX4 Precision Feeder MH van Spro.
              Lijn: Dyneema van JVS
              Onderlijn: maak ik zelf van 21/100e Gamakatsu lijn en Gamakatsu karperhaak 8 of 10.
              Molen: Shimano Baitrunner 6000 GTE B

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Reageer

• BasB
                IJssel-ganger

• 04-08-2007
                • 393
                • Deventer

OK dankje, dat probleem heb ik ook met geld, groeit niet

Is een gewone feeder te licht? Ik zat namelijk te denken aan Ultimate Inspiron Feeder, aangezien ik de Ultimate Inspiron winkelpikker heb en die bevalt me uitstekend. Maar dat is dus eigenlijk te licht..?

Is een baitrunner noodzakelijk of handig?

En ik heb ook gezien dat er speciale barbeelhengels zijn tegenwoordig... Een feeder moet toch ook wel werken..?

(wat een vragen he :P)

Reageer

• firesma
                  Met enige kennis...
                  • 25-04-2005
                  • 325
                  • Aan het water

Nou, een gewone feeder kan natuurlijk wel maar vaak is de stroming in de rivier zo sterk dat je behoorlijk zware korven (100 gram of meer) moet wegzetten. Met een te lichte feeder zet je deze korven niet zo makelijk weg en het is niet zo bevordelijk voor je hengel.

Wat betreft de baitrunner, het is niet noodzakelijk om een baitrunner te gebruiken. Persoonlijk vind ik het een fijne molen.

Wat een vragen weer BasB.

Reageer

• BasB
                    IJssel-ganger

• 04-08-2007
                    • 393
                    • Deventer

achja, ik wil geen hengels kopen waarbij ik achteaf denk... hmmmm dat was de verkeerde keuze

Ik had op de site van Rinko ook al gezien dat hij met een heavy feeder vist. Denk dus dat het maar verstandig is om die Inspiron los te laten en op zoek te gaan naar een heavy

Ik vind baitrunners persoonlijk zelf ook veel fijner, heb ook altijd baitrunners op mn karperstokken gehad.

(dat was achteraf ook maar goed, want bij mijn eerste aanbeet van mijn eerste barbeel (die van oostenrijk) was ik niet bij mijn hengel... 2 minuutjes even ertussenuit (en ja al 2 dagen niks gevangen dus dan verwacht je het ook niet), kom ik bij mijn hengel, ligt die te stuiteren op de steunen, maar goed dat ik mn baitrunner erop gezet had)

Reageer

• BasB
                      IJssel-ganger

• 04-08-2007
                      • 393
                      • Deventer

Wat te denken van:

Ultimate Empire Heavy Feeder, 150 gram werpgewicht, €145,-
                      Ultimate Outrunner, vrijloopmolen, 200 m 20/100, €53,-

Of heeft iemand een beter hengel/molen combinatie voor < €200,- ?

Reageer

• markie de sportvisser
                        Frequent aanwezig

• 02-06-2007
                        • 172
                        • bèèk city

ik heb hier een beetje zitten rondkijken maar 1 ding is me nog niet helemaal duidelijk, namelijk het bijvoeren, wat voeren jullie zo al bij en hoeveel?

Reageer

• firesma
                          Met enige kennis...
                          • 25-04-2005
                          • 325
                          • Aan het water

Heb even op de site van ultimate gekeken, lijkt me een prima combinatie.
                          Je kan ook eens bij SPRO kijken. Die feeder die ik heb bevalt me op zich prima en hij is er ook in de Heavy variant. De heavy variant kost ongeveer 70 euro.

Trouwens, ik zag gisteren bij mijn hengelsportwinkel een prachtige barbeel stok van fox liggen, alleen de prijs.. 169 euro maar wat een stok..

Reageer

• BasB
                            IJssel-ganger

• 04-08-2007
                            • 393
                            • Deventer

ja ultimate heeft ook wel een mooie barbeel stok, alleen is die volgens mij ook een slagje duurder.. en wat je al zei, geld groeit mij ook niet op de rug

Ik heb zelf 2 karperstokken van SPRO, maar die vind ik veel te stug, hoe zit het met jou feeder? Stug of soepel?

Reageer

• firesma
                              Met enige kennis...
                              • 25-04-2005
                              • 325
                              • Aan het water

Mijn feeder is niet stug. Ik begrijp wel wat je bedoelt met stugge stokken van SPRO, ik heb ze in het verleden ook weleens in de hand gehad. Je hebt het gevoel alsof je een bezemsteel in de hand hebt.

Is er geen SPRO dealer bij je in de buurt? Dan zou je die feeders eens vast kunnen houden. Een fijne hengel is iets persoonlijks...

Reageer

• BasB
                                IJssel-ganger

• 04-08-2007
                                • 393
                                • Deventer

jawel, hier in de stad is een verkooppunt van SPRO, morgen eens even kijken welke feeders ze daar hebben staat, begin in 1x zin te krijgen om een nieuwe hengel aan te schaffen

@Markie: verschilt per persoon, de een zegt voeren, de ander doet het niet. Als je voert, doe het dan in ieder geval met grof voer zodat je niet dat grut bij je aas krijgt. Ik zelf heb (de paar keer dat ik op barbeel heb gevist) niet continu gevoerd.

Reageer

Working...