barbeelforumdagje aan de Ijssel?
Collapse
X
-
-
Zondag 9 september kan ik ook.Dan ben ik vrij zie op het kalendertje dat er dan ook een hoop mensen kunnen zou ook een geschikte dag zijn denk ik.We horen het wel
GROETEN VAN EEN VIS GEK
Reageer
-
@Spuiliefhebber: Even checken of ik het nu goed genoteerd heb, beetje onduidelijk
@Rinko: Inmiddels aangepast, hoop dat je toch kunt komen
@Allen: Hier de laatste update, anders moet je zo zoeken

Groet,
MarcelMet vriendelijke groet,
Marcel (Vis)PompReageer
-
Mannen, de 9e is prima voor mij.
Er is wel een driedaagse wedstrijd het weekend van de 9e.
"Viswater Dag 1 en 2 Marshaven en Veenoordskolk Dag 3 IJssel"
Kan zijn dat ze op zondag ook op dat stuk in Deventer gaan zitten?
We kunnen met ons aantal ook prima bij Wijhese veer gaan zitten als we de 9e gaan.
Carpe DiemReageer
-
nou oke dan hoe laat spreken we af dan,en wat voor hengel moet ik meenemen
GROETEN VAN EEN VIS GEK
Reageer
-
-
-
wat heb je nodig
zie eigenlijk het verhaal wat barbelenvanger toen naar mij stuurde
1 heavy feeder liefst een lange van 4.20m of 4.50 omdat er vrij veel stenen onder de oever liggen en je met een wat langere hengel daar minder last van hebt.
Nylon lijn (ik vis met 25/00) want het stroomt er nogal en je hebt de extra rek soms erg hard nodig
onderlijn 20/00 tot 25/00
de nodige rivier voerkorven van 90 tot 130 gram
karperhaken afhankelijk van het merk haak 6 tot 10 kortstelig met oog
een flinke driepoot als hengelsteun
een emmer/weekendtas voor je spullen
een stoel/koffer.
een brok jonge kaas snij die van te voren even aan kleine stukjes (ongeveer 3 x 3 mm)
een stuk oude kaas (liefst van de rand die is wat harder de rest mag je zelf opeten)
blikje mais
gewelde hennep.
fleurnaald om de kaas op de hair te kunnen zetten. Als je die niet hebt koop dan niet zo'n duur ding maak er even 1 van een stukje dun stevig ijzerdraad maar ook een dunne haaknaald gaat prima.
en dan natuulijk nog koffie, soep, gehakballen, karbonade enz.
Een compleet plateau met alle hulpstukken kan natuurlijk wel en rond deze tijd begint de kolblei ed. aardig los te komen dus je kunt ook aardig wat andere vis vangen, maar als je een eindje verderop wilt gaan zitten en je doet dat 3 of 4 keer dan gaat de lol er wel vanaf als je per keer 3 of 4 keer heen en weer moet lopen om alle zooi op te halen.
Dus neem maximaal zoveel mee dat je in 1 keer kunt dragen en snel op kunt pakken en weer neer zetten.
Vandaar ook de emmer/tas, pleur alles in de emmer/tas, hengel met 3 poot in de ene hand, schepnet en stoel in de andere en wandelen maar weer.
Ik heb alle bekende wedstrijd agenda's bekeken en kan niet vinden dat men bij Deventer in de IJssel een wedstrijd wil gaan houden.
Er kan natuurlijk nog een plastelijke vereniging een wedstrijd houden, maar dan is er meestal nog genoeg plaats voor nog 3 wedstrijden
Als we naar Deventer gaan wil ik degene die komen wel even een routebeschrijving op de mail zetten.
Gaan we naar Wijhe dan weet ik het ook nog niet.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
gewoon klein lusje maken, lijn via de achterkant door het oog tot je de gewenste lengte van de hair hebt, om de haak winden, lijn weer door het oog en klaar.
Maar dat zal ik jullie laten zien in Deventer of Wijhe.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Webbies Forumindex Footer
Collapse