Actuele Barbeelvangsten
Collapse
X
-
-
Ik zat met de feeder te vissen op witvis en had de toenmalige karperlat uitgezet met een blokje kaas er aan.
Daar is ook de karperlat gesneuveld bij de tweede barbeel, de complete molen van de hengel afgerukt, ha ha ha (was een lat van €59,- incl. molen), ik had de barbeel vlak aan de kant boven het schepnet en na een heftige ruk van de vis brak de molen af, ik heb toen met de hand de lijn binnengehaald en gelukkig had ik handschoenen bij me, anders had ik de lijn af moeten knippen en dat wil ik de vis dus echt niet aan doen.
Een mooie barbeel van 56cm was het resultaat, veilig geland en weer netjes teruggezet.Reageer
-
Afgelopen vrijdag even bij Dreumel wezen Barbelen.
De toegang daar is opzich wel goed, als je wilt kun je met de auto een weiland in rijden en kom je dicht bij de kribben.
Heb het eerst bij 1 krib geprobeerd, daar stroomde mijn 100 gram lood langzaam mee, dat zat wel goed.
Na een uur (nog) geen beet te hebben ben ik naar het volgende krib gegaan.
Daar stroomde het alleen zo hard dat mijn ik elke minuut opnieuw in moest gooien (of zit ik teveel in de stroom?), ben daar ook 2x mijn lood en onderlijn kwijt geraakt, denk dat daar toch grote stenen liggen waar mijn lood tussen kwam.
Toen nog een krib geprobeerd, daar was het hetzelfde als bij het vorige krib, ook sterke stroming en 1x lood/onderlijn kwijt geraakt.
Dit was mijn laatste lood van 100 gram, had alleen nog 60gram, dat schoot niet echt op.
Heb het toen voor gezien gehouden maar ga hier zeker nog een vervolg aan geven, maar ik denk wel ergens anders...
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Ik vis ook op de Waal met gevlochten lijn en maximaal 80gr lood of korf.
12/100mm dyneema, maar wel extra rond en met een coating om zo min mogelijk druk op de lijn te hebben.
Maar gevlochten lijn vangt meer druk op dan een nylon draad ,da's een feit.
Vanaf de hoofdlijn heb ik een powergum zitten van 40cm en daar weer een onderlijn aan.
Ook dan rolt het lood of korf heen en weer in de stroming ,maar dat moet juist gebeuren, de barbeel pakt het toch wel als deze zin heeft.
Ik zit vaak bij Varik, Vuren of Tiel te vissen, ik gooi dan in de volle stroming in en dan rolt het lood of de korf vanzelf net naast de stroomnaad en rolt continu heen en weer in de stroming.
Maar ik denk zelf dat er te veel basaltblokken op de bodem liggen ,en dan ben je regelmatig je spullen kwijt, ik zou op zoek gaan naar een andere stek.
Want daar loop je ook vast met lichter materiaal, of de barbeel zwemt zich vast achter de basaltblokken.
Suc6Reageer
-
@Wolf:
Als je lood/voerkorf weg rolt, dan komt je aas altijd stroomafwaarts van de kribbe te liggen, is dat wat je wilt?
Denk ook dat er teveel Basaltblokken liggen, zal volgende keer (Zondag?) eens ergens anders gaan proberen.
Nog suggesties?
Groet,
Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Ja, dat is wel de bedoeling om stroomafwaarts te vissen.
Tegen de stroom in dan mag je wel een anker uitgooien van 100kg, want anders wordt je montage gewoon tegen de krib aan geduwd.
Lekker op de kop van de krib gaan zitten, dan stroomafwaarts vissen.Reageer
-
De laatste tijd vang ik meer barbeel stroomafwaarts van de krib,en zijn ze ook groter, dit zal wel per krib verschillen misschien.
Ik ga op de punt zitten van de krib,gooi dan 10 a 15 m recht voor me uit ( dus verticaal vanaf de punt ) ,dan laat ik de korf ( 80 a 90 gr ) nog 20 echte seconden met de stroom meegaan,en zet dan uiteindelijk m'n hengel vast.
Zo ligt ie dus wel heel ver,maar dit levert ook fantastische gevechten op.
Op deze manier vang ik grotere exemplaren dan dichterbij.Reageer
-
Vandaag 24 september,
1 Barbeel van 35 cm, om 18:30, Kaas, 22/100
1 Barbeel van 45 cm om 20:00, Kaas, 22/00
1 Kolblei, 30 cm om 19:45,
Vissen vandaag wat aan de kleine kant, en totaal geen gevecht!
Gister had ik een 70tiger en 60tiger!Reageer
-
hey tim
leuk dat je ze nu ook vang ze zitten er zekker in dieren en ook mooie groote
heb je je voer nu net zo gemaakt als ik deed nou veel plezier nog met vangen van de barbeel en spreek je
gr erikReageer
-
Ja het voer is een prima grij!! blokjes kaas,mais en hennep!
Het heeft even geduurd maar het levert nu vis op!!
Ik ga opzoek naar meerderen plekken in dieren, doesburg, de steeg!
Maar we spreken zker weer een x af erik, miss dat frans dan ook mee gaat??
GroetenReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer