Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
mooi verslag Collin ik ben gisteravond weer naar de waal geweest 1 gevangen.Een maat van mij zat tegen de stroming in te vissen(witvis)en lag helemaal buiten de stroming een paar meter van het strandje ook hij wist er 1 te vangen met mais.
Vanmiddag 1 barbeel gevangen van een cm of 50. Mijn maat heeft er 1 verspeeld. Verder was het best een kl*ten middag. Nat geregend en te laat gaan schuilen, wat heb ik het koud gehad....
Vandaag een dagje naar de Waal geweest.
Het resultaat 8 Barbelen!!
Om 06:30 zat ik geinstalleerd en wel een het water.
07:45 De 1e, 42cm, geen flinke, maar het begin was gemaakt.
08:00 De 2e, 66cm, miste het bovenste deel van haar staart, best apart.
09:45 De 3e, 65cm, ging tekeer alsof ie zeker een 70er was.
10:15 De 4e, 58cm, heel log, net een zak zand, tot vlak bij de kant, toen werd ie wakker...
11:00 De 5e, 56cm,
11:30 tot 13:30 ging het onweren, dus ik alles snel in de auto gelegd.
Lang gewacht, zal ik naar huis gaan of niet, hmm...
uiteindelijk maar wat over de dijk gereden, verkennen.
Om 13:30 was het onweer weg, dus ik weer terug naar m'n krib.
14:00 De 6e, 56cm, snel hierna:
14:05 De 7e, 48cm, snel hierna:
14:10 De 8e, 41cm, hiera tot 17:30 gevist, geen enkele beet meer gehad....
Raar staartje...
En de mooiste foto!
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - Ghandi
Mooie vangst harold z.Ik ben net terug van de waal.En heb er 1 weten te vangen foto zal ik morgen plaatsen.Wat me vandaag opviel en al een paar dagen eerder is dat de barbeel het aas pakt met als gevolg een klein tikje op de top waarna hij volgens mij stil blijft liggen in de stroming.Als ik dan na een poosje tog besluit om aan te slaan(voor de lol)iedereen doet dat wel eens blijkt er vis aan te hangen dit is mij vanavond 2 maal gebeurd.komt het vaker voor dat de barbeel na de aanbeed stil blijft liggen?of is mijn onderlijn te kort?
@ wolf ,Dank je wij hadden het ook niet meer gedacht dat we er nog
zoveel zouden vangen.
@Barbeelkoning,Toch weer lekker een barbeel gevangen.Ja ooit kunnen
ze ook op plaatsen zitten waar je ze niet zo snel zal verwachten.
@Firesma,Tja vissen is soms afzien.Ik heb me ook vaak laten foppen
door het weer.
@Harold,Leuke foto s zo te lezen weer een lekker dagje gevist.8 barbelen
is zeker een goed resultaat.Ben vorig jaar tijdens het vissen s nachts een
keer door een onweersbui verast zie dan maar eens snel van een krib af te
komen die nat is.Niet echt prettig met onweer boven je hoofd.
@ Harold :
Zo Harold, goed bezig man,.... uren maken loont, ik wou dat ik nog zo veel tijd had,....
De zin is er wel, ha ha ha,.....
Gekke bek op de 2e foto,...... dat is eens een keer wat anders, ha ha ha
Van zo'n vangst wordt je ook wel jolig,.....
Maarre mooie score hoor,....
P.S. ik had je SMS wel gelezen, maar zag geen kans om je terug te SMS'en vanwege rijwerk,....
@ Barbeelkoning :
Met wat voor een hengel vis je ??? want dit heb ik nog niet meegemaakt,.....
wat ik me kan voorstellen is als je met een karperlat vist, dat de top zo stug is dat je die kleine aanbeetjes niet ziet,....heb ik i.i.g. wel gehad, ik vis nu met een Catana Power met 1,75LB en die is soepel genoeg om de kleinste aanbeet te melden, met mijn karperhengel van 3LB was dat wel anders,.....
Aanslaan voor de lol doe ik niet hoor, ..... alleen als er een aanbeet is
@ Wolf:
Thanks
Het is je vergeven hoor!
Het ging wel lekker, na kwart over 2 was het ineens afgelopen.
Uren maken loont zeker, ik heb er maar een dagje vrij voor genomen!
@ Collin:
Onweersbuien zijn nooit grappig!
Overhaast met al je spullen in je hand over de te gladde kribben lopen...
Ben ook niet geheel zonder schade bij de auto gekomen, ik schoot met mijn linker voet van een kei waardoor deze klem kwam te zitten tussen 2 keien terwijl de rest van me achterover viel.
Probeer je dan maar eens op te vangen met je handen vol visspullen...
Gelukkig geen materiele schade, alleen door verdraaiing een beetje een pijnlijke knie...
@ Barbeelkoning:
Thanks
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - Ghandi
@wolf:Ik vis schrik niet!met de pulser eel picker van ultimate 2.30m.Hierbij zijn echter wel 4 tips bij megeleverd waarvan ik de lichtste tip erop heb gezet andere keren heb ik zelf de kleinste tikjes gezien.Mischien is het wel stom toeval geweest??Ik ben echter serieus opzoek naar 2 barbeelhengels inplaats van deze stugge stokken,alhoewel ze gaan wel krom hoor.Aleen vindt ik het erg moeilijk beslissen welke het gaan worden.Ik rijdt gemiddeld 3 keer per week naar de waal savonds om te vissen,ze moeten dus wel van goede kwaliteit zijn.Waarom ik de keuze zo moeilijk vindt is het werpgewicht dat bij de barbeelhengels wordt aangegeven behoorlijk licht is.Ik vis eigelijk altijd met 80 gram lood.Kunt u mij mischien vertellen of ik met bijvoorbeeld een 1,5 lb hengel met gemak 80 gram kan wegzetten??kortom dit maakt de keuze voor de juiste hengel mij zo moeilijk.
Verder wil ik iedereen die Zondag mee doet aan de barbeelwedstrijd succes wensen!
@Barbeelkoning: Als je specifiek op zoek bent naar een barbeelhengel heb ik hier in ieder geval de fieldtest van de Shimano Catana Barbel Classic van 1,5 lb
Witvis Totaal Test
Hier in ieder geval de test van de Shimano Catana Barbel, rechtstreeks van de Shimano site.
Klik hier voor de fieldtest. En hier voor de desbetreffende info pagina.
O.a. Vissers als Frans Vogels, Wolf, Gert Broeze en ik (Pumpy) vissen met een Catana Barbel.
Verder heb je nog zat keus uit andere Barbeelhengels als Spro, Fox, Korum etc....
Reageer