Actuele Barbeelvangsten
Collapse
X
-
-
Hey Harold, weer terug in de beschaafde wereld, ha ha ha,....
Je de 70+, ik heb er nu weer 2 op mijn lijstje bij mogen schrijven, het werd weer eens tijd.
Enneh illegaal aan het vissen geweest ,.....linke soep daar,....
IamBarbeel, prettige vakantie !Reageer
-
Vanmorgen nog snel even een kribje geprobeerd, voor het te warm werd. 2 dikke barbelen vonden het aas. Maar toen de zon wat begon te steken was het snel gedaan met de beten. Nog even een uurtje op een andere krib gezeten, en toen snel de schaduw opgezocht. Het zal me niets verbazen als er vandaag weinig meldingen zijn.
Al hoewel.....ik kreeg een telefoontje met de melding van 15 barbelen vanochtend....Reageer
-
Nou Frans ,je hebt gelijk hoor met de vangstmeldingen,.....
Ik zal de spits dan maar afbijten, ik ben vanavond nog even geweest toen het wat koeler was,....
Om 9:00u ging ik maar weer eens ff naar de achtertuin en gooide mijn 2 lijnen in de Waal,.....
Na pl/m 15 minuten kreeg ik een paar korte tikjes en daar bleef het bij, echter de top van de hengel bleef onder spanning staan, een beetje te lang naar mijn zin en ik dacht dat ik vast zat, dus ik pak de hengel, draai in en waarempel er hangt wel wat aan en plots stond ik te drillen, ....
De vis verzette zich met hand en tand en vocht voor alles wat hij waard was,...wel raar na zo'n aanbeet ?
Achteraf bleek het een 46cm kamikaze brabeel te zijn, jemig wat ging deze keffer te keer,.....

Nadat de vis terug was gezet maakte ik mijn montage weer gereed en gooide in, en meteen kreeg ik een run op de andere hengel, dus gauw de hengel in de steun en gauw de andere hengel pakken, deze vis voelde vele malen sterker en was de volle stroming in gezwommen, dit maakte het nog lastiger en tot overmaat van ramp zwom de vis ook nog eens door mijn andere lijn heen,....niet 1x, maar wel 3 of 4x zwom de vis door de lijn, gelukkig stond de baitrunner los en kreeg ik voldoende lijn mee om de vis te kunnen landen.
éénmaal de vis in het net ging ik eerst de lijn uit de knoop halen, dus eerst gauw de onderlijn los gemaakt zodat de vis vrij in het net lag en ik de lijn kon ontwarren. Dit duurde gelukkig niet al te lang en ging ik de vis meten en op de foto zetten.

Nadat deze vis teruggezet was draaide ik de andere lijn in en gelukkig lag deze niet vast en kon ik hem nu wel goed ingooien en uit laten rollen.
Plots begon het ook nog eens te donderen in de lucht en zag ik lichtflitsen aan de overkant, tijd om in te pakken want met onweer wil ik niet op een punt van een krib zitten en om 23:00u stapte ik in de auto.
Weer een leuke sessie gehad.
GreetZ
Ron.Reageer
-
gister ochtend ook naar de waal geweest was bloed heet al maar toch ff geprobeerd
3 barbelen gevangen van 46,59 en 66 cm maar na 11 brande je de krip al af dus was weer vroeg thuis
gr erikReageer
-
Net terug van de Waal, een nieuw stekje geprobeerd, van 6 tot half 11 gezeten, welgeteld 1 Kolblei gevangen, jippie.... was dus blijkbaar geen geweldige stek, had ook vaak planten en afval in mijn lijn hangen...
Maarja, volgende keer weer beter!
Groet
Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Tja Harold, zo heb ik ook vaak gezeten, maar als je het niet probeert zul je er nooit achter komen of het een goede stek is,.....
GreetZ
RonReageer
-
Uiteraard kun je na 1x geen goed beeld krijgen van een stek, dat klopt, ik heb stekken ook diverse keren bezocht, ook afgelopen tijd ben ik weer op "vreemde" stekken geweest en heeft me wel Barbeel opgeleverd.
Sommige stekken zijn nog onbereikbaar i.v.m. de waterstand, maar het water kan nog gaan zakken, zodra dat zo is ben ik er als de kippen bij om er weer te gaan zitten.Reageer
-
zo net terug van de waal 2 barbelen gevangen van 67en 70 cm het was beter uit te houden als gister
gr erikReageer
-
Gisteren een heel stuk bij zutphen afvist geen enkel stootje beet daar. Toen naar Deventer gegaan daar 5 kribben geprobeerd met als resultaat een voorn. Heb nog geen geluk in de wereld van de barbelen. Hoop dat ik snel weet hoe en wat ik moet doen, en goede stekken weet te vinden. Elke keer 60 kilometer rijden en weer 60 terug kost ook klauwen vol geld.Reageer
-
Ook ik ben gister naar de waal geweest.We kwamen rond half 1 aan maar wat was het heet het leek wel een sauna.Vervolgens die middag maar 1 barbeeltje gevangen.Tegen een uur of 5 kwamen er 2 mannen aangelopen met volgens mij een groene broek daaraan zaten handboeien en een pistool,en ze droegen een creme bloesje.Kan iemand mij vertellen wat dit zijn???Wandt ik heb een boete van 180 euro gekregen voor het vissen zonder vispas.Normaal heb ik deze altijd bij me (hij zit bij mijn rijbewijs dus)maar aangezien ik nu met iemand anders ben meegereden deze keer niet bij.Vandaag meteen naar de politie hier in de buurt geweest en die hebben een brief gemaakt met stempel als bewijs dat ik in bezit ben van de goede papieren.
@wolf":Gisteren tijdens het binnendraaien had ik ook een rivierdonderpadje aan de haak zitten.Echt een mooi visje de kop lijkt op die van een kikker/pad vandaar de naam ook natuurlijk.Reageer
-
vanmorgen een korte sessie gedaan i.v.m. de hitte. Toch weer 4 barbelen op de kant...Na 11 uur wordt het inderdaad te warm en brand je weg. Vanavond maar weer proberen.
@barbeelkoning, die mannen in groene broeken werken voor mij, op deze manier kom ik aan mijn vacantiegeld......maar 180 euro is nogal veel....maar bedankt namens vrouw en kindersReageer
-
-
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer