qua kleur komt ie aardig overeen, maar ik mis hier de baarddraadjes,....
Actuele Barbeelvangsten
Collapse
X
-
-
Dat is een flinke jongen Ron! Hahaha
Ze zijn er dus nog wel Frans, dat is mooi om te horen!
Bij mij was het vandaag niet zo bevredigend, van half 7 tot 11 gezeten, om 7 uur 1 barbeel van 56cm, verder geen beet meer gezien.
Ook met "ander" aas gevist, mocht helaas ook niet helpen...
Zondagochtend waarschijnlijk weer een poging wagen.
Maandag zeker.
Groet,
Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Mooi zo al die vangstverslagen maar wat mag ik verstaan onder ander aas!! dan kaas frans!!
En ik wil het eens snel in de waal gaan proberen maar dan aan de kant van gendt, dichtbij camping waalstrand in de buurt heb je het daar wel eens geprobeerd en zo ja wat zijn je bevindingen daar!!
Hier in de rijn maar weinig vangstvermeldingen!
Suc6 and keep up the good work.Reageer
-
Zo...hier nog wat actuele vangsten van mij....
Eerste twee foto's zijn in Duitsland, de andere vangsten zijn van mijn nieuwe stek..die een krib verder is dan waar ik normaal zit. Overigens prachtig vissen daar'zoals je ziet.
Er zaten namelijk twee belgen op de krib waar ik normaal zat,verplicht een krib verder moeten gaan zitten ' Ik kan het ze verder niet kwalijk nemen '
Een krib verder kan dus een behoorlijk verschil maken.
Verder ook nog wat barbelen verspeelt
Laatste twee foto's ' barbeel van 80 a 81 cm
De andere tussen de 60 a 70 cm

Groetjes....Reageer
-
@Denny: mooi vis, alleen 1 ding vind ik wel een beetje erg jammer... Waar is de onthakingsmat! Een vis hoort niet te kunnen spartelen op basaltblokken...
Vanavond ook nog even heen geweest. Op 1 krib gezeten, 6 stuks! 1 leuke van 63 (zie foto). Verder 18 (:P), 38, 40, 43, 45. De IJssel vangt wel lekker, alleen het overgrote deel is jammerlijk rond de 40.
2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EUReageer
-
@BasB : Wist dat dit zou komen
Ik heb geen onthakingsmat, op die ene foto na (staart iets op de basalt) liggen ze allemaal op het gras.
Overigens zal ik nooit een vis laten spartelen op de stenen ' ben zeer voorzichtig.
Zal er wel iets op verzinnen
Zie dat je ook weer succes geboekt hebt ' mooie barbeel.
Je hebt het goed te pakken,zag het ook al op Totalfishing
Groetjes..Reageer
-
Zo'n mat is echt niet zo duur hoor.
Voor goed 10 euro heb je er al een, wacht je tot ze weer een actie hebben dan scoor je zo'n ding al voor 8 euro, dus dat kan het probleem denk ik toch niet zijn.
Bij komend voordeel is dat als alles al nat is geworden door de regen de onderkant van de mat nog droog is en je er ook prima zelf op kunt zitten als je toch niet wat vangt.
Mijn zoontje gebruikt hem ook altijd als ligbed tot er vis gevangen wordt.
suc6
gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Zal er een halen' lijkt wel of ik een misdaad heb gepleegd
Het is idd wel een voordeel,maar op dat moment leek mij het gras de beste oplossing,normaal gesproken onthaak ik ze ook gewoon in het water,zodat ze niet eens op het droge hoeven te komen en sla ik de foto's over 
In ieder geval bedankt voor de info.
GroetjesReageer
-
"lijkt wel of ik een misdaad heb gepleegd ..."
Nou dat valt hier nog wel mee!
als je het vergelijkt met bijv de coments op Youtube ...
(eigen ervaring)
Ha... wat dacht je dan van een 'brancard' voor grote snoek ...
(bron het visblad aug. 08)
ach het zal m'n tijd wel duren ...
.
Happy fishing.
----------------------------------------Reageer
-
@ gerrit: Ik gebruik hem ook meestal als zitkussen
@ denny: of het nu op gras of basalt is, een onthakingsmat is altijd handig en wel zo netjes. en zoals gerrit zei, het kost niks, weegt niks en is makkelijk mee te nemen. ik heb voor het mobiele vissen een matje van 9 euri.. en zooo veel prettiger voor de vis...
Groet2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EUReageer
-
Het is voor de vis veel beter om op een onthakingsmat te liggen i.v.m. de superdunne slijmlaag van de Barbeel, ook gras is stug en taai, bovendien staan in die polletjes gras ook korte stukjes die kunnen steken als de vis toch nog een keer spartelt. Het is voor de vis dan net een spijkerbedje,.....
Je begaat geen misdaad, maar voor de kosten hoef je het niet te laten en het staat wel zo visvriendelijk op de foto.
Nu lijkt het de normaalste zaak van de wereld om een Barbeel zo maar op de basalt neer te leggen, en dat vind ik persoonlijk niet zo netjes. Op de foto komt het een beetje visonvriendelijk over.
Ook ik gebruik de mat als zitkussentje totdat er een barbeel op komt te liggen, .....Reageer
-
En zo is het maar net Ronald, daar valt geen speld tussen te krijgen. Gras en met name Basaltblokken zijn simpelweg gevaarlijk voor de barbeel en een onthaakmat is dus gewoon een vereiste.Het is voor de vis veel beter om op een onthakingsmat te liggen i.v.m. de superdunne slijmlaag van de Barbeel, ook gras is stug en taai, bovendien staan in die polletjes gras ook korte stukjes die kunnen steken als de vis toch nog een keer spartelt. Het is voor de vis dan net een spijkerbedje,.....
Je begaat geen misdaad, maar voor de kosten hoef je het niet te laten en het staat wel zo visvriendelijk op de foto.
Nu lijkt het de normaalste zaak van de wereld om een Barbeel zo maar op de basalt neer te leggen, en dat vind ik persoonlijk niet zo netjes. Op de foto komt het een beetje visonvriendelijk over.
Ook ik gebruik de mat als zitkussentje totdat er een barbeel op komt te liggen, .....
Verder zeker mooie vissen
Reageer
-
Wil hier geen eindeloze discussie over maken,zal zo even gaan kijken voor een onthakingsmat
Punt is gewoon,dat ik altijd vis met lieslaarzen aan en het fijn vind om de vis gewoon in het water te onthaken,zodat deze dus helemaal niet beschadigd wordt. Vandaar dat ik ook geen onthakingsmat heb.
Wist ook niet dat gras de vis ernstig kon beschadigen
Maar het is me duidelijk.
Vraag me af of jullie je handen altijd netjes nat maken
Reageer
-
Goed bezig Denny !
Moet eerlijk toegeven dat mijn handen niet altijd nat zijn, hoewel ze meestal wel nat worden als je de barbeel met landingsnet op de onthakingsmat legt en dan de vis onthaakt.
Ga zo nog even proberen of ze willen bijten...
Groeten
Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer