Actuele Barbeelvangsten

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • BasB
    IJssel-ganger

• 04-08-2007
    • 393
    • Deventer

Vandaag met 3 collegá's op de Waal gezeten... Viel dat eens event egen voor mij.. 1 keer een klein tikje op de top.. that's all. Andere collega;s hadden 4 barbelen in totaal, op een andere krib, 3 van < 30 en een mooie van 74.

Als het weer het morgen toelaat.., vrolijk naar de IJssel Op naar 6x barbeel
    2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU

Reageer

• dvd
      Newbie

• 25-06-2008
      • 5
      • thuis

Gisteravond weer niet gelukt om barbeel te vangen maar wel een rivierdonderpad.

Reageer

• BasB
        IJssel-ganger

• 04-08-2007
        • 393
        • Deventer

Vanavond nog ff heen geweest voor 2 uurtjes. 1e krib niks, 2e krib 2x raak. 30 en 50. En ik kan jullie zeggen... Wat ben ik blij met die AERO GTE 5000C... Werpt 10x makkelijker, draiit 20x lichter en drilt 30x beter :P.

Reageer

• Harold Z
          I'm not an addict

• 14-08-2007
          • 611
          • Uden

Vanmorgen naar de Waal geweest.
          Mijnheer en mevrouw Barbeel lieten het (weer) afweten.
          Andere kribben geprobeerd, ander aas, het enige wat ik ving was een Kolblei van een cm of 30 en een Rivierdonderpad, grappig beestje wel, een cm of 7 groot, het aas was even groot als zijn bek, paste precies... hahaha.
          Heb overigens geen aanbeet gezien, hij hing eraan toen ik mijn aas wilde checken.

"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
          animals are treated" - Ghandi

Reageer

• Barbelenvanger
            Moderator
            • 11-03-2004
            • 499
            • Son

Hee Harold, ik had er evenveel als jouw.....alleen bij het binnendraaien zat er bij mij soms vuil aan, maar geen verborgen vissen.
            www.barbelen.nl

Reageer

• BasB
              IJssel-ganger

• 04-08-2007
              • 393
              • Deventer

Na 2 stille ochtenduurtjes uiteindelijk toch nog 5 barbeeltjes weten te vangen, allen tussen de 40 en 50 cm. De aantallen blijven goed aan de IJssel.

Op zich apart..: laats vroeg iemand iets (sorry weet niet meer wie) of het mogelijk was dat er dressuur was waardoor ze niet meer vingen. Nou zal dat zowieso niet, maar hierbij het bewijs. Ik zag tijdens het onthaken van een van de barbelen een stuk nylon uit zijn kieuwen komen.. Toen ik dat lijntje volgde... zag ik nog een haakje, zo te zien een onderlijn van een feedervisser (aan de haak te zien). Ik ben maar even zo netjes geweest om die er ook uit te halen.

Groet Bas

p.s. wat een weertje vandaag, compleet verbrand aan de waterkant :P

Reageer

• Mark van de Waal
                Komt net kijken

• 30-09-2007
                • 73
                • Veenendaal

Oorspronkelijk geplaatst door BasB
                Na 2 stille ochtenduurtjes uiteindelijk toch nog 5 barbeeltjes weten te vangen, allen tussen de 40 en 50 cm. De aantallen blijven goed aan de IJssel.

Op zich apart..: laats vroeg iemand iets (sorry weet niet meer wie) of het mogelijk was dat er dressuur was waardoor ze niet meer vingen. Nou zal dat zowieso niet, maar hierbij het bewijs. Ik zag tijdens het onthaken van een van de barbelen een stuk nylon uit zijn kieuwen komen.. Toen ik dat lijntje volgde... zag ik nog een haakje, zo te zien een onderlijn van een feedervisser (aan de haak te zien). Ik ben maar even zo netjes geweest om die er ook uit te halen.

Groet Bas

p.s. wat een weertje vandaag, compleet verbrand aan de waterkant :P
                Mooie vangst BasB, 5 stuks is niet verkeerd

Maar hoe bedoel je dressuur?

@ Harold: geen barbeel helaas, maar een rivierdonderpad vang je ook niet dagelijk
                Aangepast door Mark van de Waal; 09-08-2008, 16:36.

Reageer

• Jeroentje
                  Hobbyist

• 31-10-2007
                  • 32
                  • Eindhoven

Vandaag even met een kennisje naar de Waal geweest. En wat was het heerlijk weer!! En oh, wat waren de vangsten slecht. Voor de eerste keer geblankt in m'n barbelencarriere.
                  Welteteld met twee man een stootje gehad en verder helemaal niets. Kreeg niet echt het idee dat de vis ook maar enigzins tot een beetje te verleiden was. Vanalles geprobeerd andere krib, pellets/kaas, onderlijnen, haken, lood, afstanden... Het bleef gewoon stil, zelfs geen witvis. Uiteindelijk een heerlijke middag gehad en een rooie kop, maar zonder vis naar huis.
                  Wel viel me op dat het water ongeveer een halve meter lager stond als zondag.

Afgelopen zondag nog even met Collin geweest en nagenoeg hetzelfde resultaat. Wel moet ik erbij vertellen dat ik volop in de beet zat (nou ja, een beetje of tien) maar nauwelijks een visje kon haken. Collin kreeg bijna helemaal geen beet. Uiteindelijk bleef er dan toch eentje hangen van zo'n 40-45 centimeter. Daarna nog een mooie verspeeld (dus ook niet gevangen). Collin moest de dag helaas af sluiten met een mooie nul. Zelf hadden we het graag ook ander gezien.
                  Uiteindelijk halverwege de middag maar weer naar de auto gevlucht voor de naderende regen.

De verhalen over dressuur willen er bij mij ook nog niet echt in... Zelf heb ik meer het idee dat het aan het weer ligt. Voor vrijwel alle vissoorten blijkt stabiel weer het beste. En als wedeze zomer bekijken wisselt het weer vrijwel iedere dag, gisteren stond het nog bijna blank, en vandaag weer in een t-shirtje langs de Waal. Ik merk het niet alleen aan de barbeel maar bij bina elke vis. Zelfs op zee zijn de gevolgen merkbaar. Toen ik met Collin de betere vangsten kon melden was het weer ook wat stabieler.
                  Ik heb zelf het idee dat als het weer wat langer hetzelfde bijft de vangsten ook weer toe zullen nemen..

Strakke lijnen,

Jeroen
                  [B][FONT="Comic Sans MS"]Iedere gek z'n eigen gebrek!!!
                  Vissen voor ontspanning, door inspanning!

Reageer

• BasB
                    IJssel-ganger

• 04-08-2007
                    • 393
                    • Deventer

@ Mark: ik weet niet precies meer wie dat laatst vroeg, maar diegene vroeg toen of ie niks meer ving doordat er wellicht dressur zou zijn. Toen heb ik ook al geantwoord dat dat het niet is.

Wat betreft die rivierdonderpad.... laat de boa je er niet mee in je handen zien:P Dat is een tabel 2 soort ff-wet

@ jeroentje: Persoonlijk geloof ik nog niks van alles wat iedereen zegt wanneer er wel en niet gevangen wordt.. Ik heb de afgelopen 3 weken zeer veel gevist en veel gevangen, in regen en met zon, met lage temperaturen en met hoge temperaturen, met weinig en veel stroming. Ik kan je na een jaartje barbelen zeggen: het is me een raadsel wat eht patroon van een barbeel is.

Reageer

• Pumpy
                      Zeeltkolder

• 20-07-2007
                      • 364
                      • 't Gooi

Oorspronkelijk geplaatst door Pumpy
                      Hee Mannen,
                      Allemaal weer goede vangsten zeg, maar wat weer wisselvallig.
                      In het weekend schijnt er flink geblankt te worden en op maandag is het ineens weer bal, vreemd, heel vreemd.

Wat me wel weer een paar weken opvalt is dat de grote vissen (70+)nauwelijks of sporadisch gevangen worden. En als er dan toch gevangen wordt dan zijn het ook meteen aantallen. Zal het in Augustus en September losbarsten met dikke beren, net als vorig jaar?Of zijn we inmiddels slachtoffers geworden van dressuur. Ik ben benieuwd

Marcel
                      Hoi Bas,
                      Volgens mij bedoelde je mij toch?
                      Ik vroeg me toen af waar die grote vissen toen bleven?(Zie Quote) Inmiddels zijn we een tijdje verder en wordt er nog steeds wisselvallig gevangen zo te horen en te zien. Aantallen, soms OK, maar aan de IJssel worden nog sporadisch 70ers gevangen en aan de Waal idem dito. Kan natuurlijk heel goed aan de wisselvalligheid van het weer komen, want dat veranderd echt enorm. Dan weer enorme hitte, dan weer stortregens.

De echte graadmeters zijn de maanden augustus en september. Vorig jaar ging de boel los in die maanden.
                      Ben erg benieuwd wat die maanden gaan doen. Wat dressuur betreft denk ik dat we inderdaad niet te vroeg moeten concluderen. Het is kennelijk een zeer onvoorspelbare vis waar ik eind augustus, na maanden weer eens echt tijd voor kan maken.Jiehoooee!!!

Groet,

Marcel
                      Met vriendelijke groet,

Marcel (Vis)Pomp

Reageer

• Jeroentje
                        Hobbyist

• 31-10-2007
                        • 32
                        • Eindhoven

Hey Bas,

Ik had begrepen dat jij normaalgesproken op de IJssel vist. Het valt me alleen op dat de IJssel-visser nog regelmatige vangsten melden. Ik heb zelf het idee dat de visser die de babeel op de Waal belagen al een tijdje wat minder vangen. Het kan natuurlijk zo zijn dat het ecosysteem op de IJssel iets anders werkt als die van de IJssel. Een reden iervoor ken ik ook zo gauw niet...
                        Er komen natuurlijk wel uitschieters voor maar door de regel genomen nemen vangsten af met onstabiel weer. Met het onstabiele bedel ik dan de ene dag 25 gaden en een lekker brandend zonnetje (vandaag?) en dan weer koudere nachten en veel regen (gisteren en waarschijnlijk ook morgen weer??).
                        Wel staat vast dat wisselende omstandigheden de bijtlust geen goed doen. Om een voorbeeldje te noemen, ik ken hier in Eindhoven watertjes waar de vangsten met meer dan 75% afnemen na een stevige regenbui (ook na het aanpassen van de overstorten).
                        Ik weet niet of dit ook voor de Waal van toepassing is, maar wel dat veel wateren hier effect van ondervinden en soorten zich op aanpassen.

'T is geen wetenschap, maar wel een bijzonder sterk gevoel...

Groetjes Jeroen

@ Marcel: Ik heb m'nvakantie in september en hoop dan ook weer op wat stabieler weer, zodat ik dit jaar nog een keer de kans krijg om PR aan te scherpen.
                        [B][FONT="Comic Sans MS"]Iedere gek z'n eigen gebrek!!!
                        Vissen voor ontspanning, door inspanning!

Reageer

• BasB
                          IJssel-ganger

• 04-08-2007
                          • 393
                          • Deventer

@ Marcel.. hmmm, volgens mij was dat het niet, iemand vroegt het direct in een zin.

@ Marcel en Jeroen: Als stabiel weer nog meer bezorgt dan dat het nu doet.. dan wrijf ik me even in mijn handjes :-D. Afgelopen 2,5 week 30 barbeel, waaronder een paar 60-ers en een 70-er.

Reageer

• Harold Z
                            I'm not an addict

• 14-08-2007
                            • 611
                            • Uden

Oorspronkelijk geplaatst door Barbelenvanger
                            Hee Harold, ik had er evenveel als jouw.....alleen bij het binnendraaien zat er bij mij soms vuil aan, maar geen verborgen vissen.
                            Heej Frans,
                            Het is triest gesteld met de Barbeel-vangsten op dit moment op de Waal...
                            Waar het precies aan ligt?
                            Zou het iets met de lage waterstand van doen hebben?
                            Maandag helaas na 3 weken vakantie weer werken, volgend weekend maar weer eens gaan proberen...

Een donderpadje is weer eens wat anders, wel leuk, maar nèt niet de strijd die een Barbeel levert... hahaha

Groet,

Harold
                            "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
                            animals are treated" - Ghandi

Reageer

• D.E.N.N.Y.
                              Frequent aanwezig

• 09-07-2007
                              • 129
                              • Oosterhout ( Noord-Brabant )

zo slecht is het niet gesteld met de vangsten hoor Harold
                              2 avonden na elkaar een paar dikke 80 'tigers vangen en nog meerdere formaten...dat kan ik niet slecht noemen

groetjes...

Reageer

• BasB
                                IJssel-ganger

• 04-08-2007
                                • 393
                                • Deventer

Mooie vissen Denny! Congratz!

Reageer

Working...