Ga vanavond weer even proberen. Heb helaas te weinig staande foto's van vissen. ben nu bezig een reeks te maken van alleen staande foto's (overdag) helaas bijten de meeste barbelen op het moment net tegen de schemer en later......
Actuele Barbeelvangsten
Collapse
X
-
-
Thnx Ron.
Nee wil niet perce anoniem blijven hoor, maar alleen alles doen in korte tijd valt niet mee hahaha.
Maar was idd een mooie beleving en hopelijk komen er meerdere.
Wel een super mooie krib gevonden dan nu.
Maar kan de volgende keer zomaar niks zijn, alleen de bodem was wel mooi.
Maar je komt toch nog een keer deze kant op kan je meteen jou technieken erop los laten
Kan je mijn nog waten zien!!
Groetjes, JurgenReageer
-
@ Ron.., ik ben dus niet de enige die vissen vangt waar al een haakje bij in de bek zit...
@ Pieter:
Gefeliciteerd Pieter! maar helaas voor jou....
Op 1 augustus jongstleden.... aan een blokje kaas van 1 cm3.... Mijn superbakbeest van..... 18 hele centimeters!
2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EUReageer
-
Ik spreek je niet graag tegen Firesma, maar ik denk dat deze vis geen 4 baarddraden heeft....
1. de vis heeft te grote schubben voor een barbeel (barbeel heeft middelgroot)
2. het aantal schubben op de zijlijn lijkt 42 te zijn, barbeel heeft 55-65
3. de destipte / gestreepte rugvin is typerend voor een riviergrondel.
Riviergrondel:
1. Heeft grote schubben
2. 40-45 schubben op de zijlijn
3. de destipte / gestreepte rugvin is typerend voor een riviergrondel.
Ik ben er vrijwel zeker van dat dit een riviergrondel is.
Groet Bas2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EUReageer
-
Gisteren was voor mij weer een topavond , op een paar dingen na dan
Zaklantaarn,stoeltje vergeten mee te nemen vanuit huis...was van plan om in de nacht ook nog te vissen.
En om nou weer 100 km te rijden...
Nah ja,dan maar m'n telefoon gebruiken voor wat licht,dacht ik toen later.
Maar goed,in 3 uur tijd 7 barbelen en nog wat gemist,een hele mooie barbeel van 78 cm weten te landen,enorme 'DIKKE' vis waardoor tevens mijn net afbrak
Ook kreeg ik opeens een enorme klapperop m'n hengel,dit ging zo snel dat ik al gauw te laat was ' korfje hing er nog aan maar de rest van mijn montage was verdwenen ' erg vreemd
Daarna hield de pret dus al gauw op,zwaar balen ,zonder net en fatsoenlijk licht is het gewoon erg lastig.
In ieder geval toch nog een mooie maar korte avond beleefd
Groetjes..Reageer
-
@ Denny: Mooie sessie! Wij willen foto's zien van 78-ers:P. Waar was het deze keer? IJssel of Waal.. aangezien 100 km gereden neem ik aan de Waal...
@ Andre: ik weet het wel zeker andre dat dit in ieder geval een riviergrondel is (ondaks dat ie stippen mist op zijn zijlijn, jonge vis nog). Wel een hele leuke kopvoorn trouwens! Zelf ook een keer kopvoorn wezen vissen in frankrijk, wat een supervis, net als barbus!2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EUReageer
-
@PieterBeelen:
Dat is een flinke jongen Pieter, wat zal dat een strijd geweest zijn.. hahaha
@ Denny:
Mooie vangst man!!
Ben vandaag weer naar de Waal geweest.
Heb 2 voor mij nieuwe stekken geprobeerd.
Rond 7 uur was ik bij de eerste, kon daar mijn draai niet echt vinden, kreeg ook geen enkele beetje.
Rond half 10 heb ik mijn spullen weer ingepakt en ben naar de 2e stek gereden.
Dit bleek ook geen makkelijke stek, veel vastgezeten en materiaal verspeeld.
Toch wel wat gevangen.
De 1e gevangen vis was een mooie Winde van 48 cm.
Even hierna volgde een Barbeel van 53cm.
Een kwartiertje hierna kreeg ik weer beet, ik sloeg aan en voelde meteen dat het geen kleine was.
Na een mooi gevecht kon ik hem landen, een mooie Barbeel van 71cm !
Picturetrail ligt plat, foto’s van de 71er volgen!
Groet,
Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Dank je Bas
Helaas ' geen foto's deze keer..was een keer alleen,je hoeft het natuurlijk niet te geloven..

Gebruik tegenwoordig m'n camera statief als hengelsteun.
Groetjes...Reageer
-
-
Wat dat betreft ben ik iets TE goedgelovig denk ik, haha.
Er is trouwens laatst een meerval van 1,70 gevangen in Deventer! Foto's gezien!
EDIT: Harold, idd mooie vangst! Maar waar blijven de aantallen op de Waal tegenwoordig? 6 vissen op de Waal in de avond schijnt moeilijk te zijn of niet?
Groet Bas2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EUReageer
-
Mwoah,.....bijna hadden we er 6, ha ha ha ha
Afgelopen Vrijdagavond bleven het er 5 en een bijna 6 bij Frans en mij,.....
Het kan dus nog wel,.... en hopelijk komen er nog meer van die sessie's.
Jammer genoeg wordt het aankomende week niet zulk best weer, met name een harde ZW wind, dan is het op de Waal bijna niet te doen,.... maar we zullen wel zien wat aankomende week doet.
GreetZ
RonReageer
-
Niet om de IJssel omhoog te halen hoor, want de lengtes zijn gewoon beter op de Waal, maar ik haal vrij gemakkelijk 3 - 6 barbelen per avond, met 1 stok...
Ik zou zo dondersgraag die wisselvalligheid kunnen verklaren
2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EUReageer
-
Hoi Bas en anderen,
Het afgelopen jaar hebben Frans,Wolf, Nico, ik en nog wat andere fanatiekelingen geprobeerd het aasgedrag van de barbeel te doorgronden. We hebben iedere maand gevist. Tot in den treure toe en soms om moedeloos van te worden. Onze conclusie. De barbeel is een grillige vis, waar je geen peil op kunt trekken.
Dan weer goede vangsten, dan weer een paar dagen nada. Denk je dat je het wiel hebt uitgevonden, krijg je de deur weer op je neus. Vismaten Frans en Jos hebben complete logboeken bijgehouden en soms denken ze dat ze een lijn zien. Om toch weer tegen een uitzondering aan te lopen. Het is daarom moeilijk te zeggen waarom de barbeel wel of niet goed te vangen is, helaas.
Maaruh Bas..vrij gemakkelijk 3-6 barbelen ?? Ik zit net je 4 laatste vangstmeldingen te lezen, 5 stuks, 1 stuks, blank....dat soort dagen maken wij aan de Waal ook hoor hehehehe Niet overdrijven he
Dat doe ik wel hahaha
Met vriendelijke groet,
Marcel (Vis)PompReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer